/  /  /  / Nowe Audi RS 6 Avant w zbliżeniu
Audi

Audi

Zmień
Audi to niemiecka marka wchodząca w skład koncernu Volkswagen, która ma swoją siedzibę w Ingolstadt. Jest to obecnie jeden z głównych producentów samochodów z segmentu premium. Nazwa firmy została zaczerpnięta od przetłumaczonego na łacinę nazwiska założyciela Augusta Horch (w tłumaczeniu na język polski jest to wyraz "słuchaj").
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowe Audi RS 6 Avant w zbliżeniu

Audi|
null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnullnull

Nowe Audi RS 6 Avant to połączenie mocy 560 KM i 700 Nm momentu obrotowego, z ogromnymi walorami użytkowymi przydatnymi na co dzień i w czasie wolnym. Wysokiej mocy model Avant, stworzony i wyprodukowany przez quattro GmbH, imponuje osiągami i nie spotykaną wcześniej ekonomią użytkowania.

Serce Audi RS 6 Avant to silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności 3993 cm3. Dzięki tak dużej pojemności jednostka generuje moc 560 KM, a stały moment obrotowy 700 Nm jest dostępny w zakresie od 1750 do 5500 obr./min.

We wnętrzu silnika, pomiędzy rzędami cylindrów ułożonych na kształt litery V pod kątem 90 stopni, osadzono dwie turbosprężarki Twinscroll. Dzięki nim najwyższy moment obrotowy dostępny jest niemal błyskawicznie. Avant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Na życzenie Audi może zwiększyć prędkość maksymalną z 250 do 280 lub 305 km/h.

Średnie zużycie paliwa wynosi według danych fabrycznych około 9,8 litra na 100 km, czyli o 30% mniej niż w przypadku poprzednika.

Tak dobra średnia zużycia benzyny jest efektem zastosowania w tym modelu systemu zarządzania cylindrami Cylinder On Demand (COD), który może czasowo odłączyć cztery cylindry, gdy pełna moc jednostki napędowej nie jest potrzebna. Aktywne łożyska mozowania silnika, wytwarzając przesunięte w fazie przeciwdrgania, kompensują wibracje powstające podczas jazdy w takim trybie.

Zastosowanie techniki COD powoduje zmniejszenie zużycia paliwa mierzonego według obowiązujących norm o około 5%, a podczas jazdy z umiarkowaną prędkością o blisko 12%.

Pełna moc silnika 4.0 TFSI przekazywana jest na koła przy pomocy 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów tiptronic, dostosowanej do sportowego charakteru auta. Ósmy bieg ma długie przełożenie.

Aby uzyskać jeszcze lepszą efektywność, pojazd wyposażono w stały napęd na cztery koła quattro, w którym zastosowano ulepszony międzyosiowy mechanizm różnicowy. Pracę napędu quattro optymalizuje inteligentne oprogramowanie sterujące mechanizmem różnicowym.

Na życzenie producent montuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela moment obrotowy między kołami osi tylnej.

Elementem wyposażenia seryjnego modelu Avant jest pneumatyczne zawieszenie RS adaptive air suspension. Dzięki takiemu sztywnemu zawieszeniu z regulacją amortyzatorów możliwe było posadownienie karoserii o 20 mm niżej. System regulacji, podobnie jak sportowy mechanizm różnicowy i dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie uzależnione jest od prędkości, zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.

Kierowca nowego Audi RS 6 Avant może wybierać między kilkoma trybami jego funkcjonowania. Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego RS adaptive air suspension montuje się sztywne zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC).

Nowe RS 6 Avant wyposażone jest seryjnie w 20-calowe, kute koła z oponami w rozmiarze 275/35 R 20 lub na życzenie w koła 21-calowe z oponami w rozmiarze 285/30 R 21. Przednie tarcze hamulcowe w stylistyce Wave o średnicy 390 mm obejmują szczęki sześciotłoczkowych zacisków. Na życzenie Audi montuje przy przedniej osi wzmocnione włóknem węglowym ceramiczne tarcze o średnicy 420 mm.

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy, który można całkowicie deaktywować.

Lekka i stabilna karoseria
Karoserię nowego Audi RS 6 Avant w większości wykonano z wysokiej jakości stopów stali, a w 20% z aluminium. Dzięki lekkiej konstrukcji nowy topowy model serii A6 waży prawie 100 kg mniej niż jego poprzednik. Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo podczas kolizji i kwestie sztywności skrętu, lekka karoseria charakteryzuje się najlepszymi właściwościami.

Wygląd zewnętrzny najnowszej wersji RS 6 Avant to efekt użycia wielu stylizowanych na matowe aluminium lub błyszczących elementów ozdobnych, czarnych osłon oraz poszerzonych progów i wnęk kół. Relingi RS na brzegach dachu, dyfuzor i dwie końcówki rur układu wydechowego RS nadają autu jednoznacznie sportowego charakteru, wyróżniającego wśród innych modeli serii.

Na życzenie dostępny jest sportowy układ wydechowy RS z czarnymi nakładkami na końcówkach rur. Dzieki niemu nowe RS 6 Avant ma prawdziwie sportowe brzmienie.

Dwa pakiety stylistyczne (Aluminium matt i Carbon) mogą nadać Audi jeszcze bardziej indywidualny wygląd. W wyposażeniu seryjnym znajdziemy także reflektory ksenonowe Xenon plus z diodowymi światłami do jazdy dziennej oraz diodowe światła tylne. Opcjonalnie dostępne są reflektory diodowe z przyciemnionymi kloszami.

We wnętrzu nowego RS 6 Avant dominuje sportowa czerń. Podziałki wskaźników na tablicy rozdzielczej są białe, a wskazówki czerwone. Charakterystyczna dla stylistyki RS sportowa, pokryta skórą kierownica ma trzy ramiona i spłaszczony u dołu wieniec o mocno zarysowanych konturach. Elementy ozdobne w kolorze aluminium i lakieru fortepianowego oraz podświetlane listwy progowe z emblematem RS 6 dodają urody wnętrzu.

Fotele RS z wyraźnie wyprofilowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami są montowane seryjnie. Obicia siedzeń wykonano z kombinacji czarnej Alcantary i skóry. Środkowe części siedzisk zdobią stebnowane romby. Z tyłu RS 6 Avant seryjnie wyposażono w dwa duże, pojedyncze siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami, dopasowane stylistycznie do wyglądu siedzeń przednich.
 
Alternatywnie dostępne jest też duże siedzenie tylne (kanapa), oferujące miejsca dla trzech osób.

W wyposażeniu seryjnym nowego Audi RS 6 Avant znajdziemy również automatyczną klimatyzację o czterech zakresach chłodzenia, system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i system nagłaśniający Audi sound system z dziesięcioma głośnikami. Paleta najbardziej zaawansowanego wyposażenia obejmuje ponadto takie rozwiązania jak Head-up Display, wyświetlacz pokazujący najważniejsze informacje na przedniej szybie, system nagłaśniający Bang & Olufsen Advanced Sound oraz systemy wspomagające, np. tempomat radarowy adaptive cruise control z funkcją Stop&Go oraz asystenta jazdy nocą, który rozpoznaje pieszych i oznacza ich na wyświetlaczu.

Uzupełnieniem systemu nawigacji MMI Navigation plus jest system Audi connect z telefonem pokładowym, który umożliwia korzystanie podczas jazdy z usług Audi oferowanych online. Dzięki punktowi dostępu Hotspot (WLAN) pasażerowie mogą do woli surfować w internecie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama