/  /  /  / Milionowe oszczędności dzięki dobrym pomysłom
Audi

Audi

Zmień
Audi to niemiecka marka wchodząca w skład koncernu Volkswagen, która ma swoją siedzibę w Ingolstadt. Jest to obecnie jeden z głównych producentów samochodów z segmentu premium. Nazwa firmy została zaczerpnięta od przetłumaczonego na łacinę nazwiska założyciela Augusta Horch (w tłumaczeniu na język polski jest to wyraz "słuchaj").
Dowiedz się więcej o marce
 

Milionowe oszczędności dzięki dobrym pomysłom

Audi|
null
© Audi
null

Program racjonalizatorski Audi, prowadzony po raz kolejny w roku 2012, dał impuls do wprowadzenia licznych rozwiązań usprawniających pracę w fabrykach koncernu.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W ubiegłym roku w obu niemieckich zakładach, Ingolstadt i Neckarsulm, koncern wdrożył 16 011 pomysłów zaproponowanych przez pracowników. Dzięki temu zaoszczędzono 71,1 mln EUR.

"Tylko zaangażowani pracownicy, gotowi do codziennej, wydajnej pracy i wdrażania swoich pomysłów w praktyce, są gwarancją sukcesu Audi - uważa Thomas Sigi, szef kadr i zatrudnienia Audi. "Każdy członek załogi Audi jest ekspertem w swojej dziedzinie i wie najlepiej, jak możemy jeszcze wydajniej optymalizować procesy w naszych zakładach".

W ubiegłym roku kreatywne pomysły i propozycje zmian racjonalizatorskich przedstawiło 21 424 pracowników, czyli ponad 45% zatrudnionych w fabrykach Audi w Niemczech. Bilans tych propozycji to 28 271 kreatywnych pomysłów, z których 16 011 zastosowano w praktyce.

"Decydujące znaczenie ma nie ilość, ale możliwość realizacji idei - podkreśla Wolfgang Andrea, kierownik działu zmian i racjonalizacji. "Nawet pomysły o pozornie niewielkim znaczeniu mogą stać się impulsem do dużych zmian w całej firmie".

Sukces racjonalizatorskiego programu Audi znalazł uznanie w całej branży. W roku 2012 Niemiecki Instytut Mikroekonomii już po raz ósmy nagrodził go jako najlepszy program racjonalizatorski w niemieckiej branży motoryzacyjnej.

Korzyści z przedstawionych pomysłów są bardzo różne. Począwszy od optymalizacji procesów połączonej z redukcją kosztów, poprzez poprawę jakości, aż po udoskonalenie ergonomii pojazdów. Dla przykładu, pomysł Mahmuta Yildiz z Neckarsulm, dotyczący termoizolatorów stosowanych w tunelu wału napędowego Audi A4. Dotychczas w pojazdach napędzanych benzyną producent stosował inne termoizolatory niż w pojazdach napędzanych olejem napędowym. Yildiz wpadł na pomysł, aby termoizolator używany w samochodach z silnikiem Diesla stosować we wszystkich wariantach modelu A4. Jest to nie tylko tańsze, ale też zapewnia lepszą termoizolację. Redukuje koszty produkcji, a także upraszcza magazynowanie i logistykę. A co najważniejsze, korzysta na tym klient, ponieważ w samochodach benzynowych montuje się teraz lepszy termoizolator.

Fakt, że drobne zmiany mogą mieć ogromne znaczenie, potwierdza też pomysł dwójki uczniów z Ingolstadt. W procesie produkcji generatorów łożyska pierścieni ślizgowych dopasowywano dotychczas przy pomocy obcinaka bocznego. Z tego powodu czasami występowały minimalne różnice w wymiarach, co utrudniało końcowy montaż łożyska. Bianca Gressel i Patrick Ferch zaproponowali, aby elementy te wycinać przy pomocy praski dźwigniowej. Jest to nie tylko bardziej ergonomiczne, ale też poprawia jakość tak obrabianych elementów.

Pomysłowość swoich pracowników Audi nagradza premiami, których wysokość zależy od uzyskanych oszczędności. W roku 2012 na premie wydano łącznie 6,7 mln EUR. Najlepsi i najbardziej pomysłowi uczestnicy programu racjonalizatorskiego 15 kwietnia tego roku odbiorą w Ingolstadt specjalne odznaczenia.

Aby z sukcesem stosować jakiś pomysł w praktyce, konieczne jest wsparcie przełożonych i ekspertów, którzy są w stanie ocenić proponowane ulepszenia. Dlatego Audi nagrodzi w tym roku także w kategorii najlepszych rzeczoznawca, najlepszy przełożony oraz najlepszy koordynator pomysłów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama