/  /  /  / Audi wrzuca wyższy bieg
Audi

Audi

Zmień
Audi to niemiecka marka wchodząca w skład koncernu Volkswagen, która ma swoją siedzibę w Ingolstadt. Jest to obecnie jeden z głównych producentów samochodów z segmentu premium. Nazwa firmy została zaczerpnięta od przetłumaczonego na łacinę nazwiska założyciela Augusta Horch (w tłumaczeniu na język polski jest to wyraz "słuchaj").
Dowiedz się więcej o marce
 

Audi wrzuca wyższy bieg

Audi|
null
© Audi
null

Audi AG przygotowuje się do dalszego rozwoju. Do roku 2015 przedsiębiorstwo zainwestuje łącznie około 11 mld EUR w rozbudowę swojej sieci produkcyjnej oraz nowe modele i rozwój techniczny.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Producent konsekwentnie realizuje swoją strategię w zakładach na Węgrzech, w Chinach i w Meksyku oraz zwiększa konkurencyjność na trzech kluczowych rynkach: w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Równocześnie Audi wzmacnia swoją czołową pozycję na rynku światowym, m. in. dzięki nowym modelom takim jak Audi A3 Limousine.

Na 124. zwyczajnym walnym zgromadzeniu Audi AG prezes zarządu Rupert Stadler powiedział m.in.: "Znajdujemy się obecnie w decydującym momencie, ponieważ przygotowujemy Audi do kolejnego etapu rozwoju i wzrostu". Do 2015 roku Audi, inwestując łącznie około 11 mld EUR, zrealizuje największy w swej historii program inwestycji. Blisko połowę tej kwoty (5,3 mld EUR) zainwestuje się w niemieckich zakładach koncernu w Ingolstadt i Neckarsulm.

Prezes zarządu przedstawił akcjonariuszom wszystkie znaczące wskaźniki finansowe z poprzedniego roku obrotowego. Ponadto, mimo niesprzyjających warunków ramowych w gospodarce światowej potwierdził cele założone na rok 2013, mówiąc: "Również w tym roku chcemy i będziemy się rozwijać".

Wyniki osiągnięte od stycznia do kwietnia tego roku pokazują, że marka z Ingolstadt realizuje założone cele. Od początku roku samochody Audi zakupiło łącznie około 503 000 klientów (+6,7%). W ten sposób spółka przekroczyła już po czterech miesiącach tego roku próg 500 000 sprzedanych egzemplarzy. Do tak dobrego wyniku przyczyniły się zwłaszcza nowe modele serii A3 oraz SUV-y: Q3, Q5 i Q7.

W skali całego roku Audi chce zwiększyć ilość dostarczonych klientom samochodów w stosunku do rekordowego roku 2012. Zakłada się, że w ślad za zwiększoną sprzedażą pójdzie także wzrost obrotów.

Mimo zwiększonych nakładów na nowe produkty i rozbudowę globalnej sieci produkcyjnej szef finansów Audi Axel Strotbek ponownie potwierdził na walnym zgromadzeniu zakładany cel. "W roku 2013 chcemy osiągnąć operacyjny wskaźnik rentowności sprzedaży w górnej granicy zakładanego przedziału od 8 do 10%".

Audi chce nadal rozwijać się w dużym tempie. Filarami procesu z pewnością będą nowe modele A3 i A3 Sportback oraz kompaktowy SUV Q3. Na wzrost sprzedaży wpłynie również nowe A3 Limousine, które już w czerwcu zjedzie z taśmy w węgierskim Gyor.

Rozbudowa zakładów na Węgrzech do rozmiarów pełnowartościowej fabryki i podjęcie produkcji modelu A3 Limousine to ważny krok dla Audi. Przedsiębiorstwo konsekwentnie przygotowuje swoją sieć produkcyjną na potrzeby przyszłego zwiększenia sprzedaży.

Kolejny etap rozwoju zostanie osiągnięty już pod koniec roku 2013 w chińskiej miejscowości Foshan. Audi buduje tam nową fabrykę w ramach joint-venture ze swoim chińskim partnerem FAW. Równocześnie trwają prace nad budową nowej fabryki w Meksyku. Od połowy roku 2016 w nowych zakładach w San Jose Chiapa Audi rozpocznie produkcję modelu Q5.

Aby osiągnąć te cele, koncern inwestuje w wysoko wykwalifikowaną kadrę pracowniczą. W roku bieżącym planuje się zatrudnienie 1 500 nowych pracowników. Ponadto, naukę zawodu w Audi podejmie blisko 700 uczniów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama