/  /  /  / Audi świętuje kolejny historyczny sukces
Audi

Audi

Zmień
Audi to niemiecka marka wchodząca w skład koncernu Volkswagen, która ma swoją siedzibę w Ingolstadt. Jest to obecnie jeden z głównych producentów samochodów z segmentu premium. Nazwa firmy została zaczerpnięta od przetłumaczonego na łacinę nazwiska założyciela Augusta Horch (w tłumaczeniu na język polski jest to wyraz "słuchaj").
Dowiedz się więcej o marce
 

Audi świętuje kolejny historyczny sukces

Audi|
null
© Audi
null

Po raz drugi z rzędu Audi R8 wygrało najważniejszy samochodowy wyścig długodystansowy w klasie GT3, zapisując się kolejny raz w historii sportu motorowego.

Audi jest pierwszym producentem, któremu w jednym roku udało się wygrać trzy najważniejsze wyścigi 24-godzinne rozgrywane w Europie: na torze Nürburgring
w Niemczech, Le Mans we Francji, a teraz na torze Spa-Francorchamps w Belgii. Wszystko zaledwie w 71 dni.

W 54. edycji 24-godzinnego wyścigu rozgrywanego na torze Grand Prix w belgijskich Ardenach, wystartowało 66 sportowych aut dwunastu różnych marek. Po 509 okrążeniach na torze o dł. 7 004 km, dwa Audi R8 LMS ultra wyszły na prowadzenie przed konkurencyjnymi markami: BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Ferrari czy McLaren & Co. Jadący Audi R8 Andrea Piccini, René Rast i Frank Stippler z Audi Sport Team Phoenix zwyciężyli wyprzedzając swoich kolegów, Christophera Haasego, Christophera Miesego i Stéphana Ortelliego, z Audi Sport Team WRT.

Zwycięzcy z Le Mans, Marcel Fässler, Tom Kristensen i André Lotterer jadący drugim pojazdem zespołu Audi Sport Team Phoenix, po spektakularnej pogoni za czołówką, zdołali przesunąć się z 63. pozycji na miejsce szóste. Drugie Audi R8 LMS ultra zespołu Audi Sport Team WRT, z załogą w składzie: Marco Bonanomi, Edward Sandström i Laurens Vanthoor, na początku dwudziestej pierwszej godziny odpadło z wyścigu w wyniku wypadku na sławnym zakręcie „Eau Rouge“.

Po pierwszej, trudnej godzinie wyścigu, oba samochody Audi R8 LMS ultra, po korekcie ciśnienia w kołach, pięły się stopniowo w górę klasyfikacji, stając się coraz większym zagrożeniem dla prowadzących początkowo aut ze stajni BMW. Audi zaczęły wychodzić na prowadzenie w czwartej godzinie. Od dziewiątej godziny Audi R8 LMS ultra jechały na czele stawki – i to w ekstremalnie trudnych warunkach, w strugach ulewnego deszczu, przy minimalnej widoczności i przy łącznie szesnastu wyjazdach samochodu bezpieczeństwa.

O zaletach sportowego samochodu z wbudowanym przed tylną osią silnikiem przekonali się też Marcel Fässler, Tom Kristensen i André Lotterer, którzy należeli do najszybszych podczas wyścigu. Lotterer, tuż przed końcem pierwszej godziny został najechany przez inne auto, które nagle skręciło do alei serwisowej. Po wymianie drążków kierowniczych osi przedniej, zwycięzcy z Le Mans podjęli wyścig na nowo. Wystartowali z 63. pozycji, z jedenastoma okrążeniami opóźnienia. Ostatecznie dotarli, aż do szóstego miejsca i nadrobili trzy rundy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama