/  /  /  / Audi: Ponad 15% wzrostu sprzedaży w Polsce
Audi

Audi

Zmień
Audi to niemiecka marka wchodząca w skład koncernu Volkswagen, która ma swoją siedzibę w Ingolstadt. Jest to obecnie jeden z głównych producentów samochodów z segmentu premium. Nazwa firmy została zaczerpnięta od przetłumaczonego na łacinę nazwiska założyciela Augusta Horch (w tłumaczeniu na język polski jest to wyraz "słuchaj").
Dowiedz się więcej o marce
 

Audi: Ponad 15% wzrostu sprzedaży w Polsce

Audi|
null
© Audi
null

Audi rozpoczęło drugi kwartał kolejnym wzrostem sprzedaży. Z wynikiem 133 500 samochodów sprzedaż globalna marki z Ingolstadt w kwietniu wzrosła w stosunku do tego samego miesiąca ubiegłego roku o około 6,6%.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Od początku roku łącznie blisko 503 000 klientów zdecydowało się już na zakup Audi (+6,7%). Producent po raz pierwszy w historii zanotował sprzedaż ponad pół miliona samochodów po upływie zaledwie czterech miesięcy roku.

"Biorąc pod uwagę bardzo trudną sytuację na rynku europejskim, wyniki sprzedaży w kwietniu są bardzo pozytywne. Zwłaszcza Stany Zjednoczone oraz Chiny są dla Audi dynamicznie rozwijającymi się rynkami - tłumaczy Luca de Meo, szef sprzedaży Audi. "Wraz z rozpoczęciem sprzedaży lokalnie produkowanego Audi Q3 nasza pozycja w tym bardzo dynamicznym segmencie na rynku chińskim staje się jeszcze silniejsza. Już dziś więcej niż co trzeci klient w Państwie Środka kupujący samochód klasy premium, wybiera pojazd typu SUV".

W Europie Audi nie udało się uniknąć konsekwencji zastoju gospodarczego. W kwietniu sprzedaż w tym regionie spadła o 1,9% do poziomu około 65 500 samochodów. We Francji, gdzie Audi osiągnęło w tym samym okresie roku ubiegłego wzrost wynoszący 13,7%, poziom sprzedaży w kwietniu tego roku spadł mniej więcej o podobny wskaźnik (-10,2%; 5 648 sztuk).

We Włoszech spadek sprzedaży wyniósł w zeszłym miesiącu 19,4%, co odpowiada sprzedaży 3 920 pojazdów. Obrazuje to z jednej strony ciągle słabą kondycję rynku europejskiego, ale z drugiej strony pokazuje, że wprowadzone do sprzedaży w analogicznym okresie roku ubiegłego modele A1 Sportback i Q3 cieszyły się wtedy ogromną popularnością.

Podczas gdy w Niemczech wynik sprzedaży aut z Ingolstadt wynoszący 23 411 samochodów znalazł się o 3,7% poniżej wyniku z tego samego miesiąca w 2012 roku, inne duże europejskie rynki zbytu osiągnęły znaczące wzrosty. Wśród nich znalazła się Rosja (+11,1%; 3 651 samochodów) i Wielka Brytania.

W kwietniu na Wyspach Brytyjskich popyt na samochody marki Audi wzrósł o 9,4% do 10 205 sztuk. To zasługa podobnie jak w wielu innych krajach europejskich modelu A3 Sportback oraz zmodernizowanego Q5.

W Polsce Audi sprzedało w kwietniu 446 samochodów. Oznacza to wzrost o 15,25% w stosunku do kwietnia roku ubiegłego (387 sztuk). Dzięki tak dobremu wynikowi Audi zajmuje nieprzerwanie od początku roku pierwszą pozycję w segmencie premium w Polsce.

Łączny wolumen wszystkich modeli Audi w Europie na przestrzeni pierwszych czterech miesięcy 2013 znalazł się na poziomie z poprzedniego roku: to około 253 050 sprzedanych aut. Oznacza to, że działalność Audi AG na rodzimym kontynencie jest ustabilizowana.

Na kluczowym rynku chińskim Audi zanotowało natomiast wzrost sprzedaży o 13,1%, do poziomu 38 710 aut. Łącznie w miesiącach styczeń-kwiecień przekazano chińskim klientom 141 520 samochodów marki z Ingolstadt (+13,9%).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Audi

Reklama