/  /  /  / Audi podsumowuje wyniki sprzedaży za rok 2012
Audi

Audi

Zmień
Audi to niemiecka marka wchodząca w skład koncernu Volkswagen, która ma swoją siedzibę w Ingolstadt. Jest to obecnie jeden z głównych producentów samochodów z segmentu premium. Nazwa firmy została zaczerpnięta od przetłumaczonego na łacinę nazwiska założyciela Augusta Horch (w tłumaczeniu na język polski jest to wyraz "słuchaj").
Dowiedz się więcej o marce
 

Audi podsumowuje wyniki sprzedaży za rok 2012

Audi|
null
© Audi
null

Audi AG bije kolejny rekord sprzedaży rocznej. W roku kalendarzowym 2012 sprzedano na całym świecie prawie 1 455 100 pojazdów. To o 11,7% więcej w porównaniu z wolumenem za 2011.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W ten sposób przede wszystkim dzięki wysokim wzrostom na rynkach Ameryki Północnej i Azji po raz kolejny koncern znacznie przekroczył założony latem cel: sprzedaż w całym 2012 roku 1,4 mln samochodów.

Dzięki dostarczeniu do klientów o ponad 152 000 więcej pojazdów niż w roku 2011 Audi osiągnęło drugi pod względem wielkości wzrost sprzedaży w historii przedsiębiorstwa. W roku 2011 marka zjednała sobie blisko 210 000 dodatkowych klientów.

W grudniu dzięki 110 400 sprzedanych aut (+0,8%) Audi powtórnie zanotowało bardzo dobre zakończenie roku, podobnie jak w porównywalnym miesiącu roku 2011.

"W 2012 roku Audi ustanowiło nowe rekordy we wszystkich regionach świata, również w Europie, gdzie udało nam się to wbrew negatywnemu trendowi na rynku. Dzięki temu powiększyliśmy naszą przewagę jako najsilniejsza marka segmentu premium - podkreśla Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG.

"Naszą globalną sprzedaż w ubiegłym roku napędzały zwłaszcza nowe modele, z cieszącym się dużym popytem Audi Q3 na czele. Dzięki niemu cała rodzina SUV-ów marki Audi stała się filarem naszego sukcesu, a jej sprzedaż wynosi 1/4 całej naszej sprzedaży łącznie".

Audi Q3 na pierwszych rynkach pojawiło się w październiku 2011 roku i w ten sposób dopiero rok 2012 był pierwszym pełnym rokiem, w którym klienci mogli go nabyć. W samej Europie w 2012 roku sprzedano łącznie prawie 78 700 sztuk tego kompaktowego SUV-a.

Jesienią 2011 roku w salonach samochodowych pojawiło się A6 Avant, które również wydatnie przyczyniło się do wzrostu sprzedaży marki Audi na rodzimym kontynencie. Blisko 60% nabywców luksusowego Audi A6 w Europie zdecydowało się na zakup wersji kombi. W 2012 roku jego sprzedaż wzrosła w naszym regionie o 38,9% i osiągnęła wielkość 63 100 egzemplarzy.

Łącznie Audi AG w minionym roku sprzedało w Europie prawie 739 000 wszystkich swoich modeli i tym samym mimo trudnej sytuacji na rynku zwiększyło sprzedaż o kolejne 1,8% w porównaniu z rokiem 2011.

Podczas gdy wyraźny wpływ na sprzedaż w Europie miały zjawiska rynkowe, które wystąpiły również w grudniu 2011 roku, a także planowane wprowadzenie nowego Audi A3 Sportback, koncern w całym roku 2012 zanotował wysoką sprzedaż zwłaszcza na trzech największych rynkach europejskich. W Niemczech zanotowano wzrost o 3,6%, ustanawiając rekord w wysokości 263 163 sprzedanych egzemplarzy. Dzięki temu producent z Ingolstadt mógł pochwalić się największym w historii udziałem (8,6%) w tamtejszym rynku.

W Wielkiej Brytanii Audi w ciągu dziesięciu lat prawie podwoiło łączną sprzedaż roczną. Rok 2012 zaowocował wzrostem o 7,2%, do którego przyczyniła się sprzedaż 123 640 samochodów z Ingolstadt, co jest również nowym rekordem. W 2002 roku Audi sprzedało na Wyspach jedynie 65 552 samochodów.

Audi France mimo tendencji spadkowych na francuskim rynku w 2012 roku zdołało powtórzyć rekordową wielkość sprzedaży sprzed roku. Sprzedając 62 202 egzemplarzy (+0,3%), Audi potwierdziło we Francji swoją czołową pozycję w segmencie aut premium.

Przyczyną spadku sprzedaży w 2012 roku we Włoszech (-17%; 50 085 egzemplarzy) i w Hiszpanii (-11,7%; 36 139 egzemplarzy) były bardzo niekorzystne warunki panujące na tych rynkach.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Audi

Reklama