/  /  /  /  / Audi TTS
Audi TT

Audi TT

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Audi TTS

Kulczyk Tradex|
null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Audi wstawia w bloki startowe nowy sportowy samochód. Wczesną wiosną u dealerów pojawi Audi TTS - najwyższy model z serii TT.

Jego dwulitrowy silnik TFSI jest typowym silnikiem wyczynowym i osiąga 200 kW (272 KM) mocy. Ta moc pozwala na przyspieszenie TTS Coupe od zera do 100 km/h w 5,2 sekundy i rozpędzenie go do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h.

Audi TTS jest dostępny jako coupe (z 2+2 miejscami siedzącymi) i jako roadster.

Modelem TTS, skierowanym szczególnie do młodych, dynamicznych ludzi, marka z czterema pierścieniami określa najnowszy stan swojej przewagi dzięki technice. W silniku TFSI obie technologie Audi - bezpośredni wtrysk benzyny i turbodoładowanie - tworzą idealne połączenie. Ten kompaktowy i lekki czterocylindrowy silnik imponuje nie tylko mocą 200 kW (272 KM), lecz także maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm, dostępnym w zakresie od 2500 do 5000 o/m.

Znana z innych modeli jednostka napędowa o pojemności dwóch litrów, napędzająca Audi TTS, została znacznie zmodyfikowana i wzmocniona. Dzięki wysokiej efektywności ten TFSI o głębokim brzmieniu w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów zużywa w coupe tylko 8 litrów paliwa na 100 km, w roadsterze natomiast 8,2 litra. Z dostępną jako opcja dwusprzęgłową przekładną S-tronic wartości te spadają odpowiednio o 0,1 i 0,2 l/100 km.

Współpracująca z dwoma sprzęgłami skrzynia S-tronic błyskawicznie zmienia biegi również przy dużym obciążeniu i przy wysokich prędkościach obrotowych; w coupe i roadsterze czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h skraca się o dalsze dwie dziesiąte sekundy.

TTS wyposażono seryjnie w jeszcze jedno nowoczesne rozwiązanie techniczne - półaktywne zawieszenie Audi magnetic ride. Kierowca może wybrać jedną z dwóch charakterystyk tłumienia drgań. W trybie normalnym TTS zachowuje się bardzo komfortowo. W trybie Sport ujawniają się możliwości jego sportowego zawieszenia, obniżającego nadwozie o 10 milimetrów i pozwalającego na bezkompromisowo dynamiczną jazdę. Jego przednie zawieszenie składa się w większości z elementów aluminiowych, a czuły elektromechaniczny układ kierowniczy dzięki swojej efektywnej technice znacznie minimalizuje zużycie paliwa. Wyczynowy układ hamulcowy z 17-calowymi tarczami gwarantuje wysoką skuteczność hamowania.

Kolejnym elementem czyniącym z TTS niezwykły samochód jest jego hybrydowe nadwozie. Z tyłu zastosowano stal, przednią i środkową część karoserii wykonano z lekkiego aluminium. Tak zwana technologia ASF (Audi Space Frame) optymalizuje rozkład obciążenia osi i obniża ciężar całkowity. Coupe z manualną skrzynią biegów waży tylko 1395 kg, co odpowiada jednostkowemu obciążeniu mocy 5,1 kg/KM.

TTS roadster wyposażono w elektrohydrauliczny napęd składanego dachu oraz elektrycznie przesuwaną osłonę przeciwwiatrową. Otwór w tylnej kanapie pozwalający na przewożenie większych przedmiotów zwiększa wygodę korzystania z tego auta w codziennym życiu. W coupe można złożyć oparcie tylnych siedzeń, dzięki czemu pojemność bagażnika wzrasta z 290 do 700 litrów.

Wraz z pojawieniem się TTS Audi świętuje mały jubileusz: przed dziesięciu laty na drogach pojawił się pierwszy TT Coupe, który od razu zyskał status ikony stylistyki. Od tego momentu TT podąża drogą pełną sukcesów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Audi TT