/  /  /  /  / 500 000 sztuk Audi TT i coś ekstra
Audi TT

Audi TT

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

500 000 sztuk Audi TT i coś ekstra

Audi|
null
© Audi
nullnullnullnullnullnull

Audi świętuje okrągłą liczbę wyprodukowanych egzemplarzy swojego kompaktowego auta sportowego. To już pół miliona samochodów. Jubileusz uczczono tworząc model specjalny. 500 egzemplarzy limitowanej serii Audi TTS competition o mocy 272 KM zjedzie z taśmy produkcyjnej już w październiku.

Audi TT to od lat stylistyczna ikona. Dzięki nowemu, limitowanemu modelowi TTS competition zyska teraz "świeży oddech". TTS competition będzie dostępny wyłącznie w specjalnych kolorach: żółtym Imola oraz szarym Nimbus.

Jego znakiem rozpoznawczym jest charakterystyczny tylny spojler z wstawkami o wyglądzie matowego aluminium. Dach wersji Roadster może być czarny lub szary, a 19-calowe koła mają kształt pięcioramiennego rotora. Do tego wyposażono je w opony o rozmiarze 255/35.

We wnętrzu Audi TTS competition dominuje stalowoszara skóra wykończona charakterystycznymi, ozdobnymi, również skórzanymi paskami. Ich brzegi są żółte, oczywiście w kolorze Imola.

Taką samą barwę mają kontrastowe szwy. Umieszczone na obiciach drzwi aluminiowe plakietki z napisem "1 of 500" dodatkowo potwierdzają ekskluzywność limitowanego modelu.

Muskularne, skórzane, wielofunkcyjne koło kierownicy i wsparcie parkowania tyłem dopełniają całości wyposażenia. Inne elementy, od reflektorów ksenonowych Xenon plus, przez elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, aż po aluminiowe listwy ozdobne uzupełniają i tak już bogate wyposażenie seryjne TTS.

Za dynamicznym charakterem Audi TTS competition kryje się silnik 2.0 TFSI o mocy 272 KM i momencie obrotowym 350 Nm. W wersji Coupe z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów S tronic od 0 do 100 km/h kierowca przyspiesza w czasie 5,3 sekundy, a ze skrzynią manualną w 5,5 sekundy.

Według danych fabrycznych wersja Coupc ze skrzynią S tronic zużywa średnio 7,7 litra paliwa na 100 km, ze skrzynią manualną jest to wartość około 7,9 l/100 km.

Audi TTS competition Roadster z sześciostopniową przekładnią S tronic od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,5 sekundy, a ze skrzynią manualną w 5,7 sekundy. Roadster ze skrzynią S tronic zużywa średnio 7,9 litra paliwa na 100 km, ze skrzynią manualną 8,1 litra.

Wszystkie modele posiadają stały napęd na cztery koła quattro, a ich prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Audi TTS competition to szczególnie ekskluzywny model. Z taśmy produkcyjnej zjedzie zaledwie 500 egzemplarzy. Jednak by usatysfakcjonować fanów marki, wszystkie warianty TT o mocy do 211 KM będą teraz oferowane z linią wyposażeniową S line competition w której skład wchodzą m.in. specjalne dodatki stylistyczne, 19-calowe koła i pakiet sportowy S line.

500 000 wyprodukowanych Audi TT to dowód sukcesu tego kompaktowego, sportowego samochodu. Już jego pierwsza generacja, która w wersji Coupe zadebiutowała w roku 1998, a w wersji Roadster rok później, zyskała status ikony stylistyki. Konsekwentnie kontynuowana czystość formy i staranne wykonanie najdrobniejszych detali od początku przyciągały uwagę prasy motoryzacyjnej i klientów.

W wersji Coupe auto przekonuje koncepcją siedzeń 2+2 i możliwością powiększania bagażnika, a w wersji Roadster prostym w formie, lekkim dachem z tkaniny. Zastosowane w nim rozwiązania techniczne wyznaczyły nowe standardy. Mocne silniki turbo zaprojektowane w myśl zasad downsizingu, napęd na cztery koła quattro w wariantach najwyżej wyposażonych i sześciostopniowa skrzynia S tronic, którą w 2003 roku zawitała do modeli tej serii, na zawsze już będą się kojarzyć z modelami Audi TT.

W drugiej generacji, która pojawiła się na przełomie lat 2006 i 2007, Audi udało się odwrócić ogólną tendencję polegającą na zwiększaniu ciężaru samochodów. Karoseria ASF (Audi Space Frame), wykonana w większości z aluminium sprawiła, że TT w nowym wydaniu ważyło o 90 kg mniej niż jego poprzednik. Niewielki ciężar umożliwił doskonałe osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa.

Audi TT 2.0 TDI quattro to kolejna innowacja: pierwszy na świecie samochód sportowy w segmencie premium z mocnym silnikiem Diesla i napędem na cztery koła.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Audi TT