/  /  / TT
Audi TT

Audi TT

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
bagażnik.jpg
© Samar
bagażnik.jpgdeska bok.jpgdeska k.jpgdeska p.jpgdeska rozdzielcza.jpgdźwignia zmiany biegów.jpgelektryczne szyby.jpgfotel kierowcy.jpgklamka k.jpgklimatyzacja.jpgkoło.jpgkomora silnika.jpgkomputer pokładowy.jp.JPGlampa tył.jpglewy bok otwarty.jpglewy bok.jpglewy przod otwarty.jpglewy przod.jpglewy tyl otwarty.jpglewy tyl.jpglusterko boczne.jpglusterko wsteczne.jpgosłona słoneczna.jpgpodłokietnik p.jpgprawy bok otwarty.jpgprawy bok.jpgprawy przod otwarty.jpgprawy przod.jpgprawy tyl otwarty.jpgprawy tyl.jpgprzeciwmgielne.jpgprzod otwarty.jpgprzod.jpgreflektor.jpgregulacja kierownicy.jpgschowek.jpgtapierka drzwi.jpgtyl otwarty.jpgtyl.jpgwlew paliwa.jpgwlot powietrza.jpgzagłówek.jpgzderzak p.jpgzderzak t.jpgzestaw audio.jpgzestaw zegarów.jpgpas przod.jpglusterko wsteczne.jpgosłona słoneczna.jpgschowek.jpgzagłówek.jpg

Audi TT to samochód z segmentu D należący do kategorii sportowo-rekreacyjnej. Prototyp tego modelu ujrzał światło dzienne po raz pierwszy w 1995 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Z kolei pierwszy pojazd zjechał z linii produkcyjnej w węgierskim mieście Gyor w 1998 roku. Sama nazwa TT pochodzi od wyścigu „Tourist Trophy” odbywającego się corocznie na wyspie Man. Kolejna, druga generacja oznaczona jako typ 8J, została zaprezentowana podczas Tokio Motor Show w 2005, a już rok później trafiła do salonów. Główne zmiany konstrukcyjne polegały na powiększeniu auta o kilka centymetrów w każdą stronę (zostało ono wydłużone o 137 mm i poszerzone o 78 mm). Pomimo tego nowy model jest lżejszy i o 50% sztywniejszy od poprzednika, a to wszystko dzięki zastosowaniu ramy przestrzennej, która w 69% składa się z aluminium. Samo podwozie oraz zawieszenie zostało zaadaptowane z Audi A3. Ciekawostką jest fakt, iż produkcja karoserii i jej lakierowanie odbywa się w macierzystej fabryce Audi w Ingolstadt, skąd jest przewożona do Gyor, gdzie odbywa się montaż ostateczny.

Opis konstrukcji

       Audi TT produkowany jest w dwóch wersjach nadwozia. Jako 2-drzwiowy roadster (kabrio) oraz 3-drzwiowe coupe. Wersja roadster pojawiła się w rok po premierze modelu, w 2007 roku. Nowy model pod względem stylistyki jest jeszcze bardziej dynamiczny od swojego poprzednika i nawiązuje do tradycji Audi. Z przodu samochodu znaleźć możemy charakterystyczną dla Audi osłonę chłodnicy Singleframe, tym razem otoczoną ramą z matowego aluminium. Obie wersje TT wyposażone są w duże rury wydechowe oraz szeroki dyfuzor. Co ciekawe przy prędkości 120 km/h z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, który przeciwdziała spadkowi siły nośnej. W TT montowanych jest 5 silników benzynowych i tylko jeden wysokoprężny, którym jest 2 litrowy diesel o mocy 170 KM. Spośród jednostek benzynowych do dyspozycji jest silnik 1.8 litra i mocy 160 KM, 2-litrowy o mocy 200 KM oraz 3.2-litrowy o 250 KM. W mocniejszej wersji Audi TTS montowany jest silnik o pojemności 2 litrów osiągający moc 272 KM, z kolei w najmocniejszej wersji TT RS spotkać można 2.5 litra i mocy 340 KM, który osiąga maksymalny moment obrotowy na poziomie 450 Nm. Moment obrotowy dostępny jest już od 1600 obrotów aż do 6500 obrotów na minutę.

Bezpieczeństwo

       Audi TT standardowo wyposażone jest w komplet poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera z przodu oraz poduszki boczne umieszczone w oparciach przednich siedzeń. Ponadto seryjnie montowane są 3-punktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich siedzeniach, przy czym przednie z regulacją wysokości i pirotechnicznymi napinaczami. W każdym modelu znajduje się również system przeciwdziałający blokadzie kół ABS, system kontroli trakcji ESP oraz system EDS pozwalający na przeniesienie napędu na koła, które mają najlepszą przyczepność. Dla nowej generacji modelu nie przeprowadzono jeszcze testów zderzeniowych EuroNCAP.

       Konkurentem dla Audi TT jest BMW Z4, Mercedes CLK i SLK czy Alfa Romeo Brera
 

TT najczęściej porównywany z

BMW 2
BMW 2
BMW 4
BMW 4
BMW Z4
BMW Z4
Mercedes SL
Mercedes SL
Nissan 370Z
Nissan 370Z
Subaru BRZ
Subaru BRZ
Toyota GT 86
Toyota GT 86
Reklama