/  /  /  /  / Wyniki finansowe Audi po trzecim kwartale 2012
Audi R8

Audi R8

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Wyniki finansowe Audi po trzecim kwartale 2012

Audi|
null
© Audi
null

Zysk operacyjny Audi AG po dziewięciu miesiącach roku wyniósł 4,2 mld EUR. Obroty od stycznia do września osiągnęły natomiast wartość około 37,7 mld EUR.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Audi jest na najlepszej drodze do zrealizowania celu założonego na bieżący rok. Po trzech kwartałach producent sprzedał już 1 097 540 samochodów (rok 2011: 973 154 egzemplarzy). Koncern zanotował dotąd łącznie na całym świecie obroty w wysokości 37,7 mld EUR (+16,3%). Zysk operacyjny przedsiębiorstwa zwiększył się o 6,1% i osiągnął wartość 4,2 mld EUR, co daje operacyjny zwrot ze sprzedaży w wysokości 11,2% (12,2%).

Przy okazji publikacji sprawozdania zarządu za trzeci kwartał, Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i prganizacji, powiedział: "Po trzech kwartałach nadal zdecydowanie zmierzamy do celu założonego na ten rok." W roku bieżącym producent chce sprzedać ponad 1,4 mln pojazdów. By osiągnąć taki wynik, obroty muszą wzrosnąć, a wartość wyniku operacyjnego osiągnąć poziom z roku ubiegłego.

Również w trzecim kwartale bieżącego roku finansowego producent zmierzał ku obranemu celowi. Sprzedał łącznie 364 303 samochodów (320 262 egzemplarzy), osiągając przy tym obroty w przybliżonej wysokości 12,6 mld EUR (+15,7%). Wynik operacyjny w wysokości 1,3 mld EUR (1,4 mld) jest prawie tak duży jak w minionym roku. Operacyjny zwrot ze sprzedaży wyniósł 10,5% (13,1%).

Wyniki trzech pierwszych kwartałów są przede wszystkim rezultatem wyraźnego zwiększenia sprzedaży. Zwiększone nakłady na badania i prace rozwojowe oraz strategiczne programy rozwoju rynku, takie jak zapoczątkowana w lipcu koncepcja handlowa Audi City, spowodowały dodatkowy wzrost kosztów. Z drugiej jednak strony, jak podkreślił Strotbek, pozytywny wpływ na wynik miało zwiększenie wydajności produkcji, poprawa procesów produkcyjnych oraz korzystne dla przedsiębiorstwa kursy na rynku walutowym.

Mimo zwiększonych nakładów na nowe produkty i technologie przyszłości, ciągłej rozbudowy infrastruktury produkcyjnej oraz zaostrzonej konkurencji celem Audi jest dalsza obecność w gronie najbardziej rentownych przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej na świecie.

Dzięki nowym modelom takim jak Audi Q3 i A1 Sportback, producent chce w bieżącym roku zdobyć kolejne rzesze klientów. W ciągu dziewięciu miesięcy bieżącego roku finansowego przedsiębiorstwo zdołało zwiększyć liczbę sprzedanych pojazdów na całym świecie o 12,8%.

Audi A3 oferta modelowa z cennikiem

Do sukcesu marki ma przyczynić się również nowa generacja Audi A3. Ten trzydrzwiowy model jest dostępny w sprzedaży od końca sierpnia. Nowe A3 Sportback zaprezentowano po raz pierwszy we wrześniu podczas wystawy w Paryżu. W sprzedaży produkt znajdzie się na początku roku przyszłego.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Audi R8