/  /  /  /  / Audi R8 Spyder
Audi R8

Audi R8

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Audi R8 Spyder

Audi|
null
© Audi
null

Doskonałe osiągi i zapierająca dech w piersiach dynamika połączone z jedynym w swoim rodzaju przeżyciem, jakim jest jazda z otwartym dachem: Audi prezentuje model R8 Spyder 5.2 FSI quattro. Jego lekki, miękki dach ma całkowicie automatyczny napęd, niektóre elementy nadwozia wykonane zostały z kompozytu włókna węglowego.

Silnik V10 osiągający moc 386 kW (525 KM) przyspiesza ten otwarty, dwuosobowy samochód od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy i rozpędza go do 313 km/h. R8 Spyder 5.2 FSI quattro to nowy, topowy model w ofercie Audi – z technologiami takimi jak Audi Space Frame, stały napęd na wszystkie koła quattro, całkowicie diodowe reflektory i innowacyjny, opcjonalny mikrofon w pasie bezpieczeństwa.

R8 Spyder 5.2 FSI quattro jest wyjątkowym zjawiskiem. Jego linia fascynuje formą przypominającą rzeźbiarskie dzieło sztuki i interpretuje na swój własny sposób dynamikę i emocje charakterystyczne dla wyczynowego samochodu sportowego. W odróżnieniu od coupe nie ma bocznych osłon wlotów powietrza.  Elementy boczne zostały wykonane z kompozytu węglowego, podobnie jak duża pokrywa nad komorą składanego dachu. Dwa wyraźne wyoblenia nadwozia rozciągające się aż do krawędzi obrysowej i kryjące duże otwory wlotów powietrza czynią tył samochodu jeszcze bardziej atletycznym.

Tak jak w każdym kabriolecie Audi, składany dach R8 Spyder 5.2 FSI quattro wykonany jest z tkaniny - konsekwentne rozwiązanie dla wyczynowego samochodu sportowego. Miękki dach waży zaledwie około 30 kilogramów i utrzymuje masę całkowitą i punkt ciężkości samochodu na niskim poziomie. Gdy jest otwarty nie zajmuje wiele miejsca, po zamknięciu wkomponowuje się harmonijnie w linię nadwozia. Kończy się dwoma wąskimi płetwami przebiegającymi do tylnej krawędzi i podkreślającymi rozciągniętą sylwetkę.

Miękki składany dach ma napęd elektrohydrauliczny. Otwiera się i zamyka w ciągu 19 sekund, także podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 50 km/h. Przy otwieraniu składa się w formie litery „Z“ w swojej komorze nad silnikiem V10, przy czym pokrywa przesuwa się automatycznie. Ogrzewana tylna szyba jest chowana oddzielnie w tylnej ścianie za fotelami. Można ją wysuwać i chować niezależnie - zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu. Dodatkowa osłona przeciwwiatrowa z siatki należy do wyposażenia seryjnego; wystarczą dwa ruchy, aby zaczepić ją w ściance znajdującej się  za fotelami.

Dach składa się z warstwy zewnętrznej wykonanej z gęstej tkaniny oraz podsufitki i bez żadnych ograniczeń znosi wysokie prędkości jazdy. W zamkniętym R8 Spyder poziom hałasu przy średnich prędkościach jest prawie taki sam, jak w coupe. Ścianka działowa zawiera zabezpieczenia antykapotażowe w formie dwóch elementów, które są naprężone sprężynami. Boczne poduszki powietrzne osłaniające głowę i klatkę piersiową umieszczone są w oparciach foteli. Chronią one pasażerów przy zderzeniu bocznym. Ochronę przy zderzeniu czołowym zapewniają pełnowymiarowe przednie poduszki powietrzne, natomiast w przypadku uderzenia od tyłu integralny system zagłówków minimalizuje niebezpieczeństwo urazu odcinka szyjnego kręgosłupa.

R8 Spyder 5.2 FSI quattro w wersji z manualną skrzynią biegów waży tylko 1.720 kilogramów. Zawdzięcza to przede wszystkim swojej aluminiowej karoserii - Audi Space Frame (ASF). W obrębie progów, tunelu środkowego, tylnej ściany, podłogi i słupków A i B jest ona wzmocniona, a mimo to waży tylko 216 kilogramów, dokładnie o sześć kilogramów więcej niż w R8 Coupe.

Ze swoją dużą sztywnością nadwozie ASF, integrujące ramę silnika z ultralekkiego magnezu, stanowi doskonałą podstawę dynamiki i maksymalnego bezpieczeństwa.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Audi R8