/  /  / R8
Audi R8

Audi R8

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
03.jpg
© Audi
03.jpg10.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg30.jpg32.jpg34.jpg40.jpg42.jpgDSCN2681.JPGDSCN2700.JPGDSCN2704.JPGDSCN2705.JPGDSCN2712.JPGDSCN2718.JPGIMG_2712.JPGIMG_2713.JPGIMG_2714.JPGIMG_2719.JPGIMG_2720.JPGObraz 207.jpgObraz 210.jpgObraz 216.jpgObraz 219.jpgObraz 228.jpgObraz 232.jpgbagażnik.jpgdeska bok.jpgdeska k.jpgdeska p.jpgdeska rozdzielcza.jpgdźwignia zmiany biegów.jpgelektryczne szyby.jpgfotel kierowcy.jpgklamka.jpgklimatyzacja.jpgkoło.jpgkomputer pokładowy.jpglampa tył.jpglewy bok.jpglewy przód.jpglewy tył.jpglusterko wsteczne.jpglusterko.jpgosłona przeciwsłoneczna.jpgpodłokietnik k.jpgprawy bok.jpgprawy przód.jpgprawy tył.jpgprzód.jpgreflektor.jpgregulacja kierownicy.jpgschowek.jpgsilnik.jpgtapicerka drzwi.jpgtył.jpgwlew paliwa.jpgwlot powietrza.jpgzagłówek kierowcy.jpgzderzak p.jpgzderzak t.jpgzestaw audio.jpgzestaw zegarów.jpg
Audi R8 to typowy samochód sportowy należący do luksusowego segmentu F w grupie aut sportowo-rekreacyjnych. Po raz pierwszy został on pokazany w roku 2006 podczas salonu samochodowego w Paryżu, w trzy lata po prezentacji prototypu przedstawionego na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Z kolei do sieci dealerskiej, a tym samym do klientów, R8 dotarł w rok po prezentacji wersji seryjnej. Natomiast wersja Spider została zaprezentowana w roku 2009 na salonie we Frankfurcie, a do sprzedaży trafiła rok później. Model ten jest nawiązaniem do wyczynowych bolidów Audi R8, które pięciokrotnie zwyciężały w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Jest to pierwszy model wyprodukowany przez niemiecką firmę, w którym silnik został zamontowany centralnie. Samochód, którego produkcja odbywa się w niemieckim Neckarsulm, jest technicznie spokrewniony z Lamborghini Gallardo, a to ze względu na powiązania kapitałowe pomiędzy obiema firmami. Zupełną nowością jest zastosowanie zawieszenia Audi magnetic ride, gdzie do amortyzatorów zamiast oleju wlewany jest specjalny fluid, którego lepkość będzie regulowana przez pole elektromagnetyczne.

Opis konstrukcji

 Sylwetka 2-drzwiowego coupe opiera się na ramie przestrzennej Audi Space Frame ASF. Z kolei nadwozie, które jest w całości zbudowane z aluminium przyciąga uwagę nie tylko miłośników sportowych aut. Z przodu rzuca się w oczy trapez osłony chłodnicy Audi Singleframe, otoczony z prawej i lewej strony dodatkowymi, dużymi wlotami powietrza. Kolejne wloty powietrza umieszczone są tuż za drzwiami i doprowadzają powietrze do silnika. Tył samochodu oglądany z boku to dialog wypukłych i wklęsłych linii. Pod wyraźnie zarysowaną linią obrysową znajduje się płaska pionowa powierzchnia otoczona z boku światłami diodowymi. Dodatkowo przy przekroczeniu prędkości 120 km/h automatycznie wysuwa się spojler, który zapewnia dodatkową siłę docisku. Najciekawiej prezentuje się jednak przezroczysta pokrywa silnika. W Audi R8 dostępne są dwa rodzaje silników. Oba charakteryzują się dużą pojemnością oraz wielką mocą. Pierwszy z nich to V8 o pojemności 4.2 litra, rozwijający moc 420 KM i maksymalny moment obrotowy wielkości 430 Nm. Drugi z kolei to jednostka dziesięciocylindrowa w układzie V, której pojemność wynosi 5.2 litra. Moc jaką dysponuje ten silnik to 525 KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 530 Nm. Każdy z możliwych wariantów wyposażony jest w napęd quattro.

Bezpieczeństwo

Audi R8 w standardzie wyposażone jest w cztery poduszki powietrzne – przednie kierowcy i pasażera, a także poduszki boczne zamontowane w oparciach foteli przednich. Z aktywnych systemów bezpieczeństwa znaleźć można system przeciwdziałający blokadzie kół podczas hamowania (ABS), system kontroli trakcji ESP oraz system kontroli ciśnienia w oponach. Za dodatkową opłatą można otrzymać bardziej wydajne hamulce ceramiczne oraz tempomat. Dotychczas nie przeprowadzono testów zderzeniowych organizacji EuroNCAP na tym modelu.

Głównymi rywalami Audi R8 w tej klasie pojazdów jest Porsche 911, Corvette C6, Nissan GTR, Jaguar XK Series, a także Mercedes CL 63 AMG i BMW serii 6.
 

R8 najczęściej porównywany z

Aston Martin DB9
Aston Martin DB9
Aston Martin V12 Vantage
Aston Martin V12 Vantage
Bentley Continental
Bentley Continental
Ferrari California
Ferrari California
Maserati GranTurismo
Maserati GranTurismo
Nissan GT-R
Nissan GT-R
Toyota GT 86
Toyota GT 86
Reklama