/  /  / Q7
Audi Q7

Audi Q7

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
deska rozdzielcza.JPG
© Samar
deska rozdzielcza.JPGdeska z boku.JPGdeska z lewej.JPGdeska z prawej.JPGdrzwi p.JPGdrzwi t.JPGdźwignia zmiany biegów.JPGelektryczne szyby.JPGkanapa.JPGklamka p.JPGklamka t.JPGklimatyzacja.JPGkomora bagażnika.JPGkomora silnika.JPGkoło.JPGlampa t.JPGlewy bok.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGlusterko boczne.JPGlusterko wsteczne.JPGosłona przeciwsłoneczna.JPGpas przód.JPGpodłokietnik przód.JPGpodłokietnik tył.JPGprawy bok.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzeciwmgielne.JPGprzód.JPGreflektor.JPGtył.JPGwlot powietrza.JPGzagłówek kierowcy.JPGzderzak p.JPGzderzak t.JPGzestaw audio.JPGwlew paliwa.JPGfotel kierowcy.JPGschowek w desce.JPGboczne poduszki powietrzne.JPG
Audi Q7 to największy model w całej gamie produktów Audi. Jego przynależność klasową określa połączenie cech zapewniającego dużą przestrzeń dla pasażerów vana oraz wysoko zawieszonego samochodu terenowego. Q7 należy do luksusowej klasy E wśród grupy aut sportowo-rekreacyjnych. Pojawiając się na rynku w 2006 roku (premierę miał w 2005 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie) został on pierwszym samochodem Audi należącym do SUV-ów, który w niezmienionej formie dotrwał do 2009 roku. W 2009na rynek została wypuszczona druga generacja modelu. Zmiany w porównaniu do poprzedniej wersji nie są radykalne, ale dostrzeże je nawet nie bardzo wprawny obserwator. Nową formę otrzymała pokrywa bagażnika oraz diodowe światła tylne. Najważniejsze zmiany nastąpiły jednak w gamie bardziej ekologicznch silników. Audi Q7 montowane jest w fabryce w Bratysławie, a części karoserii z licznymi komponentami do tego modelu przywożone są z fabryk w Ingolstadt i Neckarsulm. Silniki produkowane są w fabryce w węgierskim Gyor.

Opis konstrukcji

   Stylistyka  5-drzwiowego SUV-a nawiązuje do całej koncepcji stylistycznej Audi widocznej w pozostałych modelach. W porównaniu do wcześniejszej wersji nowe kontury otrzymała duża osłona chłodnicy Singelframe. Podobnie jak mniejsza wersja Q5, auto posiada linię boczną przypominającą coupe. Dzięki zastosowaniu aluminium, auto udało się odchudzić o 22 kg. W gamie silników Audi oferuje 2 jednostki benzynowe oraz 4 wysokoprężne. Oba silniki benzynowe korzystają z technologii bezpośredniego wtrysku paliwa. Pierwszy o pojemności 3.6 osiąga moc 280 KM, drugi to V8 o pojemności 4.2 litra i mocy 350 KM. Wśród silników diesla występują dwie jednostki o pojemności 3.0, obie mają moc 240 KM jednak jeden z nich w nazwie dodane ma również określenie „clean diesel”. Spełnia on nie tylko graniczne wartości zapowiedzianej na rok 2014 normy emisji Euro6, lecz także ostre amerykańskie normy emisji spalin ULEV II Bin 5. Pozostałe silniki wysokoprężne to V8 4.2 litra o mocy 340 KM oraz 6 litrowa jednostka V12 o mocy 500 KM i 1000 Nm. Wszystkie silniki V6 i V8 nowej generacji zostały wyposażone w technologię Modułowego Systemu Efektywności Audi – system rekuperacji. W fazach hamowania silnikiem zamienia on nadmiar energii kinetycznej ruchu na prąd elektryczny i czasowo magazynuje ją w akumulatorze. Podczas następnego przyspieszania, potrzebna energia elektryczna jest pobierana z akumulatora, co pozwala odciążyć alternator.

Bezpieczeństwo

   Audi Q7 seryjnie wyposażone jest w 6 poduszek powietrznych, kierowcy, pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne chroniące głowy. Opcjonalnie dostępne są również poduszki boczne na tylnej kanapie. Podobnie jak w Q5 znajdziemy tu system antypoślizgowy ABS oraz systemy trakcji ASR i ESP. Za dodatkową opłatą dostępny jest również „Adaptive cruise control”, który pomaga utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzających samochodów. Dla nowej generacji Q7 nie przeprowadzono dotychczas testów EuroNCAP.

   Bezpośrednimi konkurentami dla Audi Q7 jest Volvo XC90, BMW X5, Mercedes klasy M, Lexus RX oraz Volkswagen Touareg.
 

Q7 najczęściej porównywany z

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad
Audi Q5
Audi Q5
BMW X5
BMW X5
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover
Mercedes G
Mercedes G
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Reklama