/  /  /  /  / Audi króluje wśród limuzyn klasy premium z napędem na 4 koła
Audi Q5

Audi Q5

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Cena143 100 zł - 319 500 zł (aktualizacja: 2016-05-01)
Emisja CO2129 g/km - 177 g/km
Żużycie paliwa4,9 L/100km - 7,5 L/100km
 

Audi króluje wśród limuzyn klasy premium z napędem na 4 koła

null
nullnullnullnull

Samochody z napędem na cztery koła cieszą się coraz większym powodzeniem. Wśród nich oczywiście dominują auta terenowo-rekreacyjne. Rankingi rejestracji tego typu aut były już wielokrotnie publikowane, niewiele jednak mówiono o rejestracjach samochodów spoza tej grupy, w szczególności limuzyn marek klasyfikowanych w grupie premium. A rankingi te wyglądają nieco odmiennie od tych opracowanych dla całej grupy.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Chociaż Audi nie jest na polskim rynku liderem segmentu PREMIUM,  obecnie zajmuje bowiem 4 miejsce, to jednak auta tej marki królują w grupie "limuzyn" z napędem na cztery koła, czyli luksusowych samochodów osobowych w nadwoziu hatchback, sedan lub kombi.

W 2011 roku niemiecki producent sprzedał 1 227 tego rodzaju aut, czyli prawie dwa razy więcej niż zajmujące drugą pozycję w rankingu BMW (636 szt.). W dalszej kolejności znalazły się: Mercedes (519 szt.), Volvo (285 szt.) oraz pozostałe marki klasyfikowane w tej grupie. Audi przewodzi stawce aut Premiumz napędem 4x4 w następujących klasach: niższej średniej (I miejsce Audi S3 – 19 szt., II miejsce Audi A3 – 11 szt.), średniej (I miejsce Audi A5 – 139 szt., II miejsce Audi A4 – 123 szt.), klasie średniej aut sportowo-rekreacyjnych (I miejsce Audi A5 – 54 szt.), klasie wyższej (I miejsce Audi A6 – 430 szt.). Jedynie w klasie aut luksusowych współdzieli pierwszą pozycję z Mercedesem klasy S.

Całkiem nieźle wygląda również ranking wszystkich samochodów Premium z napędem na cztery koła. Co prawda, marka ta zajmuje 2 pozycję z liczbą 2 376 zarejestrowanych aut, wyprzedza jednak Volvo i Mercedesa, który w rankingu ogólnym marek klasyfikowanych w grupie Premium zajmuje trzecią pozycję wyprzedzając o jedno miejsce Audi. Liderem w tym rankingu jest BMW, którego auta wybrało i zarejestrowało w Polsce 3 350 klientów. Trzecie miejsce zajęło Volvo (2 292 auta), a Mercedes z liczbą 1 529 wszystkich zarejestrowanych samochodów z napędem na 4 koła, znalazł się dopiero na czwartej pozycji

Dominująca pozycja aut osobowych marki Audi w zestawieniach pojazdów z napędem na cztery koła nie powinna w zasadzie dziwić zważywszy na długą tradycję wytwarzania tego rodzaju samochodów przez producenta z Ingolstadt. Po raz pierwszy Audi zaoferowało stały napęd na cztery koła w seryjnie wytwarzanym samochodzie już w 1980 roku w modelu Audi Quattro. Pierwsze testy rozpoczęto dwa lata wcześniej, wykorzystując do tego model Audi 80. Swój ogromny potencjał Audi Quattro pokazało w rajdowych mistrzostwach świata. Był to pierwszy samochód zbudowany według nowych rajdowych przepisów, które zezwalały na stosowanie stałego napędy 4x4 od roku 1979. Hannu Mikkola i Stig Blomqvist za kierownicami Audi Qattro w roku 1982 i 1984 zdobyli tytuły rajdowych mistrzów świata. Obecnie co czwarte sprzedawane Audi jest wyposażone w napęd Quattro.

Segment "limuzyn" z napędem na 4 koła nie jest jedynym, w którym pozycja Audi jest bardzo mocna. Marka ta należy również do liderów sprzedaży samochodów segmentu PREMIUM wyposażonych w przekładnię automatyczną (co też nie jest dziwne, gdyż Audi było pionierem stosowania automatycznej dwusprzęgłowej skrzyni S-tronic).

W ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano  2 357 aut tej marki z „automatem”, o 97 szt. więcej niż samochodów zajmującego drugą pozycję Mercedesa,  o 832 szt. więcej niż BMW (III miejsce) i o 1 697 szt. więcej niż Volvo. Jeśli pod uwagę wziąć jedynie wspomniane już wcześniej "limuzyny" Audi nadal znajduje się na czele rankingu z 1 464 autami zarejestrowanymi w 2011 roku (II miejsce Mercedes – 1 249 szt., III miejsce BMW – 653 szt.).

Marka z czterema pierścieniami zwyciężyła w klasie aut małych (Audi A1 – 37 szt.), niższej średniej (Audi A3 – 43 szt.), niższej średniej pojazdów terenowo-rekreacyjnych (Audi Q 3 – 55 szt.), średniej pojazdów terenowo-rekreacyjnych (Audi Q 5 – 635 szt.) oraz klasie wyższej (Audi A6 – 548 szt.), ustępując Mercedesowi w segmentach: klasie niższej średniej vanów (I miejsce - Mercedes B), klasie średniej (Mercedes C), klasie średniej aut sportowo-rekreacyjnych (Mercedes C Coupe), klasie średniej vanów (Mercedes R), klasie wyższej aut terenowych (Mercedes M), aut luksusowych (Mercedes S), samochodów luksusowych sportowo-rekreacyjnych  (Mercedes CL) oraz super luksusowych sportowo-rekreacyjnych (Mercedes SLS AMG).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama