/  /  / Q5
Audi Q5

Audi Q5

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Cena143 100 zł - 319 500 zł (aktualizacja: 2016-05-01)
Emisja CO2129 g/km - 177 g/km
Żużycie paliwa4,9 L/100km - 7,5 L/100km
 
Audi Q5 Hybrid
© Audi
Audi Q5 HybridAudi Q5 HybridAudi Q5 HybridAudi Q5 HybridAudi Q5 HybridAudi Q5 HybridAudi Q5 HybridAudi Q5 HybridAudi Q5 Hybrid
Audi Q5 to mniejszy i młodszy brat dużej Q7 zaliczany do klasy średniej pojazdów (segment D) należących do grupy aut terenowo-rekreacyjnych. Model ten ujrzał światło dzienne w kwietniu 2008 roku podczas salonu samochodowego w Pekinie i trafił do sprzedaży jeszcze w tym samym roku. Płytę podłogową oraz kilka innych elementów, Q5 dzieli z trzecią generacją A4. Auto bardzo szybko zdobyło uznanie 150 dziennikarzy z Niemiec, Austrii i Szwajcarii, którzy przyznali mu w plebiscycie „TOPautos 2009” tytuł najlepszego auta terenowego. Trzeba jednak w tym miejscu zaznaczyć, że w zamierzeniach konstruktorów nie miał to być samochód terenowy. Q5 jest bowiem SUVem, a więc reprezentant podklasy samochodów z napędem na cztery koła, łączących cechy luksusowego samochodu osobowego i terenowego. Jego przeznaczeniem jest raczej jazda miejska, jednak z możliwością poruszania się poza drogami asfaltowymi. Produkcja Audi Q5 odbywa się w niemieckim Ingolstadt oraz chińskim Changchun.

Dzięki charakterystycznej stylizacji, postronny obserwator od razu wie z jaką marką ma do czynienia. Od samego początku Q5 przywodzi bowiem skojarzenia ze swoim większym bratem, modelem Q7, w szczególności jeżeli chodzi o tył auta, gdzie klapa bagażnika unosi się wraz ze światłami. Potężną atrapę Audi "singleframe" i reflektory z diodami świateł dziennych znamy również z innych modeli niemieckiej marki.

Obowiązującą wersją nadwozia jest 5-drzwiowy SUV, w którym znaleźć możemy jeden z sześciu turbodoładowanych silników, po trzy benzynowe i wysokoprężne. W gamie silników benzynowych są dwie jednostki o pojemności 2 litrów, które różnią się osiąganą mocą. Jeden z nich posiada 225 KM, natomiast drugi 245 KM, ale w tym przypadku jest to zasługa zastosowania również silnika elektrycznego. Najmocniejszym wśród benzynowych to V6 o pojemności 3 litrów generujące 272 KM mocy i maksymalny moment obrotowym wynoszący 330 Nm. Również w gamie diesli są dwie jednostki o pojemności 2 litrów, które w zależności od wersji osiągają moc 143 i 177 KM. Największy silnik na olej napędowy ma pojemność 3 litrów i moc 245 KM, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 500 Nm jest dostępny już od 1500 obrotów. Napęd na wał korbowy może być przenoszony za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej, 7-biegowej automatycznej typu S tronic lub 8-biegowej Triptronic.

W 2012 roku Audi Q5 przeszło drobny face lifting, który dotyczył głównie stylistyki zewnętrznej samochodu. Przednie światła otrzymały diody LED służące do jazdy dziennej. Zmianie uległ również kształt zderzaków oraz przedniego grilla. Zmodernizowano również zawieszenie, a hydrauliczne wspomaganie kierownicy zastąpiono elektrycznym.


Audi Q5 podobnie jak inne samochody niemieckiego producenta charakteryzuje dość bogate wyposażenie zwiększające bezpieczeństwo czynne i bierne. Seryjnie montowanych jest 6 poduszek powietrznych w tym poduszka dla kierowcy, pasażera, boczne poduszki w fotelach przednich oraz kurtyny powietrzne chroniące głowy. Za dodatkową opłatą dostępne są poduszki powietrzne boczne zamontowane w fotelach z tyłu. Samochód posiada czujniki zderzeń, dzięki którym komputer pokładowy decyduje w jaki sposób mają pracować pasy bezpieczeństwa oraz poduszki powietrzne. Ponadto standardowo w Q5 znajdziemy system zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania ABS, systemy kontroli trakcji ESP oraz ASR. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez EuroNCAP model ten uzyskał maksymalną ilość pięciu gwiazdek oraz 92% możliwych do zdobycia punktów.

Głównymi konkurentami Audi Q5 jest BMW X3, Mercedes GL, Volkswagen Tiguan, a także Volva XC60.

 

Q5 najczęściej porównywany z

Audi Q3
Audi Q3
BMW X3
BMW X3
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mercedes A
Mercedes A
Porsche Macan
Porsche Macan
Volvo XC60
Volvo XC60
Reklama