/  /  /  /  / Przedsmak sportowej wersji Audi Q3
Audi Q3

Audi Q3

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena117 700 zł - 276 200 zł (aktualizacja: 2016-05-01)
Emisja CO2116 g/km - 203 g/km
Żużycie paliwa4,4 L/100km - 8,6 L/100km
 

Przedsmak sportowej wersji Audi Q3

Audi|
null
© Audi
nullnullnullnullnull

Podczas targów Auto China 2012 w Pekinie Audi prezentuje samochód koncepcyjny RS Q3 concept, bazujący na Q3. Wóz dysponuje silnikiem 2.5 TFSI, który generuje moc 360 KM. Sprint do setki to tylko 5,2 sekundy.

Rama wykonana ze szczotkowanego i polerowanego aluminium okala osłonę chłodnicy „singleframe” Audi RS Q3 concept. Czarne kratki osłony ułożone są w nowy wzór geometryczny - plastry miodu zostały przesunięte lekko w głąb względem siebie, co sprawia, że wydają się trójwymiarowe. W dolnej części grilla widoczny jest plastyczny, srebrny emblemat quattro. Reflektory zostały lekko przyciemnione. Niektóre chromowane elementy w ich wnętrzu są również ciemne lub pokryte elementami z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK).

Zderzak został zaprojektowany na nowo. Jego potężne krawędzie okalają zewnętrzne wloty powietrza, które są podzielone na dwa segmenty.

Ich wewnętrzne części mają kratownicę w kształcie plastra miodu, zewnętrzne natomiast, wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK), mają formę gładkich lejków. Przedni spojler został również wykonany z CFK. Jego dół jest czarny i matowy, natomiast dolna część zderzaka została pomalowana na niebiesko i pokryta lakierem bezbarwnym.

To był najlepszy kwartał w historii

Takie samo połączenie czarnych i niebieskich motywów można znaleźć po bokach Audi RS Q3 concept. Dotyczy to zarówno listew na drzwiach i progach jak i nakładek na nadkolach. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z czarnego tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFK), matowe aluminiowe listwy okalają boczne okna.

Spojler dachowy opada ku tyłowi, jego środkowa część jest nieznacznie węższa w stosunku do części zewnętrznych. Polakierowano go w kolorze nadwozia - niebieskim Ordos, czyli matowym niebieskim z niewielką domieszką żółtego.

W tyle pojazdu, dolna część zderzaka ma sportowy, kanciasty kształt. Wkładka dyfuzora łącząca dwie duże, eliptyczne rury wydechowe w typowym dla RS wzornictwie, zachodzi daleko w górę. Tutaj również projektanci Audi zdecydowali się na połączenie CFK w kolorach czarnym oraz matowym niebieskim. Światła tylne oraz światła dodatkowe umieszczone w zderzaku, zostały przyciemnione w kolorze antracytu. Wykonano je z przezroczystego szkła.

Mocny silnik 2.5 TFSI w modelu RS Q3 concept łączy w sobie dwie klasyczne technologie Audi: bezpośredni wtrysk benzyny oraz turbodoładowanie. Z 2480 cm3 pojemności, generuje moc 265 kW (360 KM). Samochód potrzebuje 5,2 sekundy na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 265 km/h.

Siedmiostopniowa skrzynia biegów S tronic przekazuje moc dźwięcznego silnika 2.5 TFSI na stały napęd na wszystkie koła quattro. W normalnych warunkach drogowych kieruje ją niemal wyłącznie na przednie koła. W przypadku wystąpienia poślizgu, skrzynia biegów za pomocą sprzęgła wielopłytkowego z elektronicznym sterowaniem, błyskawicznie i płynnie dołącza oś tylną.

Aluminiowe obręcze kół Audi RS Q3 concept, w rozmiarze 8,5 J x 20, podkreślają dynamiczną stylistykę RS Q. Ich frontowa część została wypolerowana na wysoki połysk, krawędzie natomiast są piaskowane.

Rozmiar opon 255/30 nie jest typowy dla SUV-a, ale (jak zapewnia Audi) w przypadku modelu RS pasuje jak ulał.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama