/  /  /  /  / Audi na Worthersee Tour 2012
Audi Q3

Audi Q3

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena117 700 zł - 276 200 zł (aktualizacja: 2016-05-01)
Emisja CO2116 g/km - 203 g/km
Żużycie paliwa4,4 L/100km - 8,6 L/100km
 

Audi na Worthersee Tour 2012

Audi|
null
© Audi
nullnullnullnull

Na Worthersee Tour niemiecka marka Audi prezentuje pojazdy koncepcyjne stworzone z myślą o komforcie, czasie wolnym i sporcie wyczynowym. Trzy nowe wersje Q3 wprowadzają dodatkowe akcenty do tej rodziny modelowej.

Wielkie spotkanie fanów Audi, Volkswagena, SEAT i Skody w Reifnitz nad jeziorem Worthersee odbędzie się w dniach od 16 do 19 maja, już po raz trzydziesty pierwszy.

Główną atrakcją Audi na Worthersee Tour są trzy modele tematyczne stworzone na bazie Q3: nowe Audi Q3 red track, Audi Q3 jinlong yufeng (zwane też "Złotym Smokiem na Wietrze") oraz Audi RS Q3 concept.

Wszystkie trzy do unikalnych cech kompaktowego SUV-a dodają nowe, każdorazowo inne aspekty: komfort, wytrzymałość lub dynamikę. Moc ich 5-cylindrowych silników TFSI mieści się w przedziale od 310 KM do 360 KM.

Audi Q3 red track
Audi red track to auto dla fanów sportów zimowych. Na dachu umieszczone są dwie pary nart Audi-Ski z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). W bagażniku znaleźć można zasilane indukcyjnie: dwie latarki z grzejnikami promiennikowymi oraz termos. W wykładzinę bagażnika wbudowane są poduszki do siedzenia, które można podgrzać.

Auto jest polakierowane w kolorze intensywnej czerwieni, przy tym dzięki zastosowaniu złotych cząsteczek z efektem perłowym posiada szczególny blask.

Elementy montowane na karoserii pokryte są szarym, matowym lakierem kwarcowym. Niektóre z nich zostaną wkrótce wprowadzone do programu akcesoryjnego Audi. W osłonie chłodnicy Singleframe listwy aluminiowe umieszczono pionowo, a czerwone osłony częściowo pokrywają wloty powietrza. Okolice szyb wyróżniają się wysokim połyskiem lakieru. Dwa kompaktowe reflektory diodowe zamontowane w relingu dachowym, wspomagają w ciemnościach reflektory ksenonowe. Końcówki podwójnego układu wydechowego wbudowane są w tylny dyfuzor. W przednich reflektorach obszary w dolnej części pasów diodowych świateł do jazdy dziennej mają kolor karoserii.

We wnętrzu Audi Q3 red track dominuje czerń, szarość oraz czerwień. Siedzenia pokryto innowacyjną kombinacją materiału i skóry (wąskie pasy ze skóry, szerokie na zaledwie jedną dziesiątą milimetra, są przeplecione nićmi. Mniejsze elementy tapicerki obszyte są skórą Velvet, wytrzymałym materiałem, który dzięki zastosowaniu specjalnej procedury produkcyjnej, ma świetny wygląd i gwarantuje wysoki komfort użytkowania. Przy większych elementach tapicerki zastosowano tkaninę z wplecioną trójwymiarową siatką z nierdzewnej stali.

Pod maską Audi Q3 red track kryje się mocny napęd: pięciocylindrowy silnik TFSI z turbodoładowaniem, o pojemności 2,5 litra i 340 KM. Moment obrotowy 450 Nm sprawia, że auto od zera do 100 km/h przyspiesza w 5,4 sekundy i rozpędza się maksymalne do 263 km/h. Siedmiobiegowa przekładnia S tronic oraz stały napęd na cztery koła przekazują moc na wszystkie koła.

Na 20 calowe obręcze założono opony terenowe o rozmiarze 255/45. W porównaniu do seryjnych Q3, przednia i tylna oś są szersze o 40 milimetrów, a prześwit zwiększono o 30 milimetrów.

Audi Q3 jinlong yufeng oraz RS Q3 concept
Audi Q3 jinlong yufeng ("Złoty Smok na Wietrze") oraz Audi RS Q3 concept debiutowały zaledwie przed kilkoma tygodniami na targach Auto China w Pekinie. Q3 jinong yufeng z lśniącym żółtym lakierem Liuli oraz żółtym wnętrzem nawiązuje do motywów kitesurfingu. Jego 2,5-litrowy silnik TFSI dostarcza 310 KM mocy.

Silniejszy jest RS Q3 concept. Jego 2,5 litrowy silnik TFSI daje aż 360 KM. Karoseria w kolorze niebieskim jest poszerzona oraz jednocześnie obniżona o 25 milimetrów. Elementy obudowy zrobione są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), polakierowanego częściowo na niebiesko, częściowo na czarno. W osłonie chłodnicy Singleframe pojedyncze oczka siatki w kształcie plastra miodu, skierowano lekko ku sobie.

We wnętrzu panuje chłodna czerń. Stylistyka foteli, zwykle zastrzeżona dla siedzeń sportowych modeli S, łączy sportowe siedziska z oparciami ze zintegrowanymi zagłówkami.

Szczególną atrakcją stoiska Audi jest projekt technologii rowerowej, znany jako Audi e-bike Worthersee – sprzęt sportowy, który nie pasuje do żadnej ze zwykłych kategorii. Nie jest to ani konwencjonalny rower, ani tzw. „pedelec”, czyli rower ze wspomaganiem elektrycznym.

Najlepiej opisać go można jako „high-endowy” pedelec stworzony przez Audi z przeznaczeniem dla sportu, zabawy i akrobacji.

Audi e-bike Worthersee łączy w sobie najlepsze technologie Audi (design, ultra, connect oraz e-tron), a jednocześnie bada na nowo granice możliwości technicznych w zakresie stylistyki, lekkiej konstrukcji, wykorzystania sieci informatycznych i mobilności elektrycznej.

Stoisko Audi nad jeziorem Worthersee
Przy okazji spotkania fanów GTI na stoisku Audi obok Audi e-bike Worthersee wystawiono 16 modeli seryjnych z aktualnej palety produktowej koncernu. Nad jeziorem Worthersee marka z czterema pierścieniami przedstawia swoim fanom między innymi nowe A3. Ponadto publiczność może przyjrzeć się S6 w szarym lakierze perłowym Daytona oraz A1 quattro w śnieżnobiałym metallic.

Kolejnym modelem jest nowe Audi TT RS plus, które stoi obok RS4 Avant w niebieskim lakierze perłowym Sepang.

Przy wejściu na stoisko marki nas jeziorem Worthersee stoi Audi TT RS Light Showcar. Jest to przebudowane auto seryjne, zmodyfikowane w ciągu trzech miesięcy przez pięciu praktykantów Audi AG. Podświetlona na czerwono osłona chłodnicy Singleframe, tylna szyba jako powierzchnia do projekcji obrazów i filmów wideo, czy też czerwone światła do jazdy dziennej wizualizujące poziom basów grającej wewnątrz muzyki to tylko niektóre elementy niespotykanego wyposażenia tego auta.

Trzy pojazdy koncepcyjne Q3 będą od 16 maja prezentowane co godzinę na specjalnym pokazie, na stoisku Audi. Po nich będzie możliwość rozmowy z ekspertami firmy.

Nowe dodatki dla aut seryjnych
Od czasu rynkowej premiery A1, Audi Genuine Accesories dwa razy do roku wprowadza nowe pakiety wyposażenia. Jako następców pakietu competition kit legends wprowadzono pakiety competition kit eleven oraz eleven plus.

Nowy pakiet eleven wyróżnia się detalami dachu, tylnej klapy i maski, oznaczonymi dużą cyfrą „11”. We wnętrzu uwagę zwracają osłony na wlotach powietrza, konsoli środkowej, uchwytach do drzwi i lusterku wewnętrznym oraz tekstylnych dywanikach.

Audi nadając pakietom nazwę „11”, przypomina o sportowych sukcesach marki w roku 2011. Właśnie 11 razy kierowcy z czterema pierścieniami na kombinezonach przyjeżdżali na metę jako pierwsi: czy to w serii wyścigów DTM czy na 24-godzinnym klasyku w Le Mans.

W przypadku competition kit eleven plus również boki pojazdu ozdobiono naklejkami. Idealnym uzupełnieniem pakietu competition kit eleven (lub eleven plus) jest spojler dachowy w kontrastowym kolorze czerwonym Misano, który jest dostępny wyłącznie w tym pakiecie.

Dla podkreślenia różnicy pomiędzy Audi A1 a Audi A1 Sportback, spojler dachowy dla wersji pięciodrzwiowej został zaprojektowany na nowo.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama