/  /  /  / Zdjęcia Audi R8 e-tron
Audi

Audi

Zmień
Audi to niemiecka marka wchodząca w skład koncernu Volkswagen, która ma swoją siedzibę w Ingolstadt. Jest to obecnie jeden z głównych producentów samochodów z segmentu premium. Nazwa firmy została zaczerpnięta od przetłumaczonego na łacinę nazwiska założyciela Augusta Horch (w tłumaczeniu na język polski jest to wyraz "słuchaj").
Dowiedz się więcej o marce
 

Zdjęcia Audi R8 e-tron

Audi|
null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnull

Audi R8 e-tron to przykład możliwości, jakie oferuje mobilność elektryczna. Dwa silniki elektryczne, którym prądu dostarcza akumulator o pojemności 48,6 kWh, generują moc 380 KM i maksymalny moment obrotowy 820 Nm.

Dzięki nim to sportowe auto osiąga prędkość 100 km/h w czasie 4,2 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 200 km/h. Jednorazowe naładowanie akumulatora pozwala pokonać 215 km.

Budowa R8 e-tron dała Audi kolejny pakiet wiedzy i doświadczeń owocujących dalszymi pracami nad napędem elektrycznym.

Ciężar Audi R8 e-tron to 1780 kg. Szkielet karoserii wraz z jego pokryciem waży zaledwie 199 kg, czyli o 23 kg mniej niż karoseria Audi R8 Coupe, która – wykonana z aluminium, w myśl założeń ASF (Audi Space Frame) – wyznaczała i tak wysokie standardy.

Wraz z modelem R8 e-tron Audi zaprezentowało nowe nadwozie Multimaterial Space Frame, kolejny etap rozwoju swojej koncepcji wytwarzania ram i nadwozi z jak najlżejszych materiałów, tak by osiągnąć jak najmniejszą wagę pojazdu.

Istotą takiej konstrukcji jest to, że duże elementy wykonane z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP) stanowią uzupełnienie aluminiowego szkieletu.

23% ciężaru karoserii to elementy wykonane z CRP, 75% to części metalowe, a pozostałe 2% przypada na inne materiały. Przód Audi R8 e-tron to klasyczna konstrukcja aluminiowa. W przedziale pasażerskim dominuje CRP, a tył pojazdu to kompozycja obu materiałów. Będącą elementem konstrukcyjnym misę bagażnika, wykonaną również z CRP, zaprojektowano i zbudowano w ten sposób, że jej falista struktura absorbuje znaczne siły ewentualnego uderzenia.

Dzięki temu tył pojazdu może pochłonąć pięciokrotnie więcej energii niż konstrukcja aluminiowa. W słupkach B i w tylnej ściance pojazdu zastosowano tzw. koncepcję Sandwich, co obniżyło ciężar o 11,5 kg.

Każdy element pokrycia zewnętrznego prawie w całości wykonanego z CRP, dostosowano do konkretnego miejsca i konkretnej funkcji. Dla przykładu, w niektórych strefach maski znajdziemy nawet siedem nałożonych na siebie warstw tworzywa węglowego.

Natomiast w powłoce wewnętrznej tylnej strefy boków pojazdu wystarczają tylko dwie warstwy, pomiędzy którymi umieszczono włókninę.  
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama