/  /  /  /  / Wydajność w wielkim stylu: Audi A8 hybrid
Audi A8

Audi A8

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Cena376 500 zł - 729 100 zł (aktualizacja: 2016-05-01)
Emisja CO2151 g/km - 264 g/km
Żużycie paliwa5,8 L/100km - 11,0 L/100km
 

Wydajność w wielkim stylu: Audi A8 hybrid

Audi|
null
© Audi
nullnullnull

Audi A8 hybrid, które trafi do sprzedaży wiosną, jest według zapewnień producenta najbardziej wydajną hybrydową limuzyną w klasie luksusowej na świecie, a także jedyną w Europie pełną hybrydą w segmencie.

Audi A8 hybrid łączy osiągi silnika sześciocylindrowego ze zużyciem paliwa jednostki czterocylindrowej. 2.0 TFSI i silnik elektryczny generują moc 180 kW (245 KM) mocy. Przy tym flagowy okręt marki zadowala się średnio jedynie 6,3 litra paliwa na 100 km. Na tak niskie spalanie ogromny wpływ ma karoseria pojazdu zbudowana w technologii ultra, opartej na wykorzystaniu lekkich materiałów.

Audi A8 hybrid jest hybrydą równoległą - koncepcją wysokiej wydajności. Silnik 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) oraz silnik elektryczny, zostały zamontowane bezpośrednio jeden za drugim i w razie potrzeby mogą współpracować. Moc systemu wynosi 180 kW (245 KM), maksymalny moment obrotowy to 480 Nm. Napęd kierowany jest na przednie koła poprzez zmodyfikowaną ośmiobiegową przekładnię tiptronic. Akumulator litowo-jonowy znajdujący się z tyłu pojazdu zapewnia 1,3 kWh energii. Jest wyposażony w zaawansowany dwustopniowy system chłodzenia powietrzem.

Audi A8 hybrid łączy wydajność silnika sześciocylindrowego ze zużyciem paliwa jednostki czterocylindrowej. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje tylko 7,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. W cyklu standardowym, ta duża limuzyna zadowala się średnio jedynie 6,3 litra paliwa na 100 km (147 g CO2 na km). Jest to najlepszy wynik wśród konkurencji - twierdzi niemiecki producent.

Audi bierze producenta Ducati

Napęd elektryczny pozwala Audi A8 hybrid na pokonanie około trzech kilometrów przy prędkości 60 km/h. Prędkość maksymalna przy użyciu wyłącznie napędu elektrycznego wynosi 100 kilometrów na godzinę. Kierowca może wybierać między trzema programami jazdy. Hybrydowy menedżer, będący jednostką sterującą układu przeniesienia napędu, wybiera najbardziej odpowiedni z pięciu trybów pracy.

Masa własna wynosząca 1870 kg sprawia, że Audi A8 hybrid jest zdecydowanie najlżejszą limuzyną hybrydową w swojej klasie. Świetny wynik to efekt zarówno niskiej wagi dodatkowych komponentów hybrydowych (ok. 130 kg), jak i ultra-lekkiej karoserii. Wykonana w technologii ASF (Audi Space Frame) z aluminium, waży tylko 231 kg.

Również układ jezdny modelu A8 hybrid powstał w oparciu o wiedzę inżynierów Audi dotyczącą konstruowania pojazdów z lekkich materiałów. Łączy on w sobie doskonały komfort jazdy, ze sportową precyzją sterowania. Wahacze zostały wykonane ze stopów metali lekkich, układ kierowniczy korzysta ze specjalnego elektromechanicznego napędu. System regulacji dynamiki jazdy Audi drive select oraz zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension z regulowanym systemem tłumienia należą do wyposażenia standardowego.

Duże 19-calowe koła noszą cechy szczególne hybrydowej stylistyki.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Audi A8