/  /  /  /  / Nowe Audi A8 z bliska
Audi A8

Audi A8

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Cena376 500 zł - 729 100 zł (aktualizacja: 2016-05-01)
Emisja CO2151 g/km - 264 g/km
Żużycie paliwa5,8 L/100km - 11,0 L/100km
 

Nowe Audi A8 z bliska

null
© Samar
nullnullnullnullnullnullnullnullAudi A8null

Audi A8 to pojazd który znajduje się w sferze marzeń niemal każdego miłośnika motoryzacji. Auto to zapewnia bowiem nie tylko bardzo wysoki komfort, ale również ciekawą stylistykę i sportowe osiągi, które dla większości przeciętnych użytkowników naszych dróg nie są osiągalne na co dzień.

Wobec najnowszej limuzyny niemieckiej marki produkowanej w Neckarsulm postawiono bardzo wysokie wymagania. Audi pochwalić się może bowiem 13-letnim okresem wzrostu liczby sprzedanych pojazdów, a niemal każdy model tego producenta znajduje się wśród najchętniej wybieranych w swojej klasie. Jedynie flagowa limuzyna traciła sporo do ścisłej czołówki swojej klasy. Kierownictwo marki liczy jednak, że wraz z nowym modelem ta sytuacja ulegnie zmianie. Od swoich bezpośrednich konkurentów, a także poprzednika, auto jest bowiem o kilka centymetrów dłuższe (obecnie przekroczyło już 5 metrów i 10 cm) i szersze, a zarazem nieco niższe od BMW serii 7 i Mercedesa klasy S. Dzięki temu może zaoferować więcej przestrzeni zarówno na nogi jak i bagaż. Ilość rozwiązań technicznych wspomagających kierowcę zastosowanych w nowej generacji może jednak nasunąć pytanie czy już niedługo prowadzący pojazd wciąż będzie niezbędny do jazdy. Auto potrafi bowiem samo hamować i przyspieszać, czy też sterować reflektorami.

Wygląd zewnętrzny Audi A8 nakierunkowany został na nadanie cech typowych dla eleganckiej limuzyny, ale również podkreślających dynamikę i sportowy charakter. Auto posiada wiele elementów typowych dla producenta z Ingolstadt, w tym osłonę chłodnicy Singelframe, dzięki czemu z łatwością można je rozpoznać na ulicy. Szczególnie charakterystyczne są reflektory z paskiem świateł wykonanych w technologii LED służących do jazdy dziennej. Wnętrze z kolei zaprojektowane zostało tak, aby zapewnić doznanie jak największego komfortu zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Można je wyposażyć w wiele dodatkowych opcji, zgodnie z wymaganiami potencjalnego klienta. Wśród nich znajduje się m.in. system rozrywki na tylnych siedzeniach z dwoma kolorowymi wyświetlaczami, czy też specjalna skórzana tapicerka.

Sercem i najważniejszym elementem każdego samochodu jest silnik, a w tym przypadku do wyboru pozostawiono dwie jednostki. Obie o pojemności 4.2 litra, jednak zasilane różnymi paliwami i posiadające różne charakterystyki. Diesel rozwija moc 350 KM, z kolei silnik zasilany benzyną rozwija 372 KM. Jeszcze w 2010 pojawić się ma 6-cylindrowa jednostka wysokoprężna o pojemności 3.0 litra. Napęd quattro przenoszony jest na wszystkie koła za pomocą 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic, która pracować może w trybie sportowym bądź też oszczędnym, wybierającym mniejsze obroty silnika.

Wiele rozwiązań technicznych wprowadzonych w nowej odsłonie A8 służyć ma poprawie bezpieczeństwa zarówno pasażerów, jak i pieszych poruszających się po drodze. Najbardziej wyrazistym tego przykładem jest system wspomagający jazdę nocną, który rozpoznaje, oznacza i informuje kierowcę o przebywających na drodze pieszych. Wykorzystuje on do tego technikę termowizyjną, która rozpoznaje obiekty dzięki ich temperaturze wewnętrznej. Z kolei w przypadku połączenia całkowicie diodowych reflektorów przednich z systemem nawigacyjnym, możemy spodziewać się, że samochód sam dopasuje strumień światła do warunków zewnętrznych. Potrafi on rozłożyć wiązkę światła na boki w przypadku dojeżdżania do skrzyżowania, lub też zmniejszyć natężenie lewego reflektora w momencie mijania się z samochodem z naprzeciwka.

Nowe Audi A8 dostępne w polskich salonach wraz z początkiem kwietnia 2010 roku kosztuje już od 389 000 zł.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Audi A8