/  /  / A8
Audi A8

Audi A8

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Cena376 500 zł - 729 100 zł (aktualizacja: 2016-05-01)
Emisja CO2151 g/km - 264 g/km
Żużycie paliwa5,8 L/100km - 11,0 L/100km
 
Audi A8 - 2014
© IBRM Samar
Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014Audi A8 - 2014
Początek historii modelu A8 to rok 1994, kiedy to nowy model zastąpił Audi V8. A8 wnosiło do klasy samochodów luksusowych (F) świeży powiew, jako pierwsza konstrukcja w tej klasie wykorzystująca w całości aluminiowe nadwozie.  Klasyczna, trójbryłowa limuzyna, jednak nie pozbawiona charakteru. Proporcje auta sprawiały, iż na pierwszy rzut oka wydawało się dynamiczne i tak było w istocie. Napęd Quattro i mocne silniki zapewniające rezerwę mocy, w połączeniu z nadwoziem lżejszym niż u konkurentów, stanowiły gwarancję, iż wrażenie sportowego charakteru nie znikało po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Cztery lata po premierze A8 doczekało się liftingu, który to zapewnił limuzynie świeżość do 2002 roku. Kolejny model kontynuował tradycje tego, co najlepsze Audi miało do zaoferowania, czyli aluminiowe, oparte na przestrzennej ramie nadwozie i napęd Quattro w większości wersji. W osiem lat po premierze drugiej generacji modelu pojawiła się trzecia. Co ma do zaoferowania?

Zasadnicza linia nadwozia auta montowanego obecnie w niemieckim Neckarsulm nie zmieniła się wiele. Płynniej niż w poprzednich modelach linia dachu łączy się pokrywą bagażnika, a na bokach auta pojawiły się silniejsze przetłoczenia. Całość prezentuje się "lżej" niż u poprzedników. Wymiary nowego Audi, czyli 5137 mm długości, 1949 mm szerokości,  oraz 1460 mm wysokości powodują iż jest dłuższe i szersze od swoich głównych konkurentów  w klasie, Mercedesa S oraz BMW 7, a jednocześnie od nich niższe, co współgra z image "A ósemki" jako sportowej limuzyny. Przód oraz tył auta wyglądem nawiązują oczywiście do innych modeli marki z Ingolstadt. Jako auto w każdej generacji aspirujące do miana lidera swojej klasy A8 oferować może we wnętrzu wszelkie dostępne obecnie na rynku udogodnienia tak dla kierowcy jak i pasażerów. Już w standardzie wybrać możemy z kilku wariantów skórzanej tapicerki, a oprócz niej we wnętrzu odnajdziemy drewno i metale szlachetne, komputer pokładowy z 7 calowym wyświetlaczem, czy Multi- Media Interface z 8- calowym wyświetlaczem. Jeśli dla kogoś te elementy okażą się nie wystarczające, może doposażyć luksusowe wnętrze A8 choćby o takie elementy jak fotele z masażem, diodowe "inteligentne" reflektory, które natężenie, oraz szerokość wiązki światła dostosowują do  sytuacji na drodze.

Audi jest samochodem bezpiecznym. Elementy wpływające na bezpieczeństwo czynne w stopniu znacznym, niewymienione w cenniku to z pewnością sztywne, aluminiowe nadwozie (którego wytrzymałość nie bez znaczenia jest także dla ochrony biernej pasażerów) jak również napęd Quattro zapewniający lepszą trakcję w każdych warunkach pogodowych. Ponadto o bezpieczeństwo podróżujących Audi A8 dbają takie systemy jak ABS z ESP (system stabilizujący tor jazdy), EBA (system wspomagający hamowanie awaryjne) i ASR, Audi pre sense basic czyli systemy wspomagające bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów w celu zminimalizowania skutków ewentualnej kolizjj (aktywne napinacze pasów bezpieczeństwa, funkcja kontroli zamykania dachu przesuwnego i szyb bocznych), mocowanie fotelika dziecięcego ISOFIX  z tyłu, poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne zarówno dla jadących z przodu, jak i  z tyłu, a także kurtyny powietrzne chroniące w razie wypadku głowy.
 

A z kim przyjdzie się mierzyć w swojej klasie flagowej limuzynie marki Audi? Z pewnością walka nie będzie łatwa- Mercedes klasy S, BMW 7, Jaguar XJ, czy niewątpliwie sportowe limuzyny: Porsche Panamera oraz Aston Martin Rapide.
 

A8 najczęściej porównywany z

Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin V8 Vantage
Audi A6
Audi A6
Audi A7
Audi A7
Bentley Continental
Bentley Continental
Jaguar XJ
Jaguar XJ
Lexus LS
Lexus LS
Mercedes S
Mercedes S
Reklama