/  /  /  /  / Wydarzenia roku 2011
Audi A7

Audi A7

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Cena227 300 zł - 596 300 zł (aktualizacja: 2016-10-18)
Emisja CO2130 g/km - 221 g/km
Żużycie paliwa5,0 L/100km - 9,5 L/100km
 

Wydarzenia roku 2011

IBRM Samar|
null
© Volkswagen
null

Zakończony właśnie rok 2011 obfitował w ważne wydarzenia z punktu widzenia rynku motoryzacyjnego w Polsce i za granicą. Do takich zaliczyć należy m.in. przejęcie dystrybucji samochodów marki Volkswagen w Polsce bezpośrednio przez niemiecki koncern oraz upadłość szwedzkiego Saaba, która w końcu stała się faktem mimo usilnych starań i poszukiwania potencjalnych inwestorów. W marcu przerwano natomiast produkcję w warszawskim FSO.

1 marca przerwano produkcję samochodów w zakładach FSO na Żeraniu. Ostatnimi autami wytwarzanymi w warszawskiej fabryce były egzemplarze modelu Chevrolet Aveo, montowane w ramach umowy zawartej z GM DAT. Od tego czasu polskiej spółce nie udało się podpisać umowy z jakimkolwiek innym partnerem branżowym, co rozpoczęło proces wyprzedaży majątku FSO.

Fabryka Samochodów Osobowych na Żeraniu świętowała oficjalne uruchomienie produkcji 6 listopada 1951 roku.

Trzęsienie ziemi pustoszy Japonię
W marcu północno-wschodnią Japonię nawiedziło tragiczne w skutkach trzęsienie ziemi oraz tsunami. Zniszczenia wywołane kataklizmem spowodowały bardzo dotkliwe straty, które odczuła branża motoryzacyjna na całym świecie. Jeszcze przez szereg miesięcy po tym wydarzeniu poszczególne firmy borykały się z brakiem komponentów, co negatywnie wpłynęło na produkcję samochodów, a tym samym na dostępność modeli dla klientów.

Na globalnej produkcji samochodów negatywnie odbiły się również powodzie w Tajlandii, które nawiedziły ten kraj w październiku.

Volkswagen AG zawiera umowę z KPI Polska
Komisja Europejska pod koniec roku wyraziła zgodę na przejęcie przez Volkswagen AG z dniem 1 stycznia roku 2012 udziałów w firmach KPI Polska oraz Skoda Auto Polska. Spółki te są w naszym kraju wyłącznymi importerami i dystrybutorami samochodów marki Volkswagen, Audi, Porsche, Bentley oraz Skoda.

Volkswagen AG przejmuje dystrybucję Audi, Skody, Porsche i VW w Polsce

Dzięki zawartej transakcji spodziewać się można zmian w strategii handlowej i marketingowej grupy, ze szczególnym uwzględnieniem marki Volkswagen, która na polskim rynku nadal ma duże perspektywy wzrostu i jest przez klientów dobrze postrzegana.

Marka Skoda od szeregu miesięcy zajmuje pierwsze miejsce na rynku nowych aut osobowych w Polsce. W podsumowaniu za listopad 2011 Volkswagen był w tym rankingu na drugiej pozycji ex aequo z Toyotą, natomiast narastająco od stycznia zajmował miejsce czwarte, plasując się m.in. za Fordem i Oplem.

Marubeni wycofuje się z projektu TATA
W listopadzie ubiegłego roku firma Marubeni Motors Poland ogłosiła dealerom swoją decyzję o planach rezygnacji z dystrybucji samochodów marki TATA w naszym kraju.

Koniec projektu "TATA"?

Jednocześnie Marubeni zapewnia, że podjęto starania mające na celu znalezienie nowego podmiotu, który będzie mógł podjąć się roli dystrybutora samochodów marki TATA w Polsce. W międzyczasie zachowana ma być ciągłość obsługi gwarancyjnej i dostępności części zamiennych dla klientów.

Spółka weszła ze swoją ofertą od 1 września 2008 roku z gamą produktową, która obejmowała cztery modele (Indica, Indigo, Safari oraz Xenon). Samochody objęto gwarancją na okres 36 miesięcy lub 100 000 km. W roku ubiegłym paletę modelową wzbogaciło auto TATA Indica Vista.

Saab ogłasza bankructwo
Dosłownie na kilka dni przed Bożym Narodzeniem spółka Saab Automobile złożyła wniosek o ogłoszenie bankructwa tego szwedzkiego producenta samochodów. Dla wielu decyzja ta nie była zaskoczeniem. Trwająca dziewięć miesięcy walka o uratowanie przedsiębiorstwa sprzedanego wcześniej przez General Motors była bacznie obserwowana przez media motoryzacyjne nie tylko w Europie.

Koniec opery mydlanej Saaba?

Problemy w płynnością finansową wystąpiły już w marcu, a od kwietnia linie montażowe w Trollhattan stały praktycznie bezczynnie. To z kolei uniemożliwiło realizację dostaw samochodów do salonów dealerskich. Dla firmy, która od ponad 60 lat wytwarzała samochody, nadzieja miała przyjść ze strony potencjalnych inwestorów z Chin. Na sfinansowanie planowanej transakcji nie chciał się jednak zgodzić GM, powołując się na zapisy mówiące o ochronie patentowej.

W Polsce dystrybucję samochodów marki Saab przejęła z dniem 1 kwietnia 2010 roku firma Polar Import Polska.

"Na pewno nie zamykamy przedstawicielstwa - mówi w rozmowie z IBRM Samar Marcin Posłuszny, dyrektor operacyjny Polar Import Polska. "Droga formalno-prawna od ogłoszenia bankructwa firmy do momentu likwidacji naszej działalności jest długa. Nadal prowadzimy usługi serwisowe, mamy zapas większości części zamiennych".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Audi A7