/  /  /  /  / Tak wygląda Audi A7
Audi A7

Audi A7

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Cena227 300 zł - 596 300 zł (aktualizacja: 2016-10-18)
Emisja CO2130 g/km - 221 g/km
Żużycie paliwa5,0 L/100km - 9,5 L/100km
 

Tak wygląda Audi A7

Audi|
Audi A7 2011
© IBRM Samar
Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011

W artykule poniżej znaleźć można galerię zdjęć, które prezentują nadwozie modelu Audi A7 Sportback. To duże, pięciodrzwiowe coupe ze sportowymi proporcjami mierzy 4,97 m długości, przy rozstawie osi wynoszącym 2,91 m.

Nowe A7 Audi w skrócie:
- długość: 4,97 m
- szerokość: 1,91 m
- wysokość: 1,42 m
- rozstaw osi: 2,91 m

Duża, płaska osłona chłodnicy Singleframe, podobna do tej z modelu Audi A8, jest ścięta na górze i nawiązuje do plastycznie ukształtowanego tyłu nadwozia. Poprzeczki są pokryte czarnym, błyszczącym lakierem i ozdobione chromowanymi nakładkami będącymi wyrazem najwyższej jakości. Ich poziomy układ podkreśla szerokość A7 Sportback, podobnie jak szerokie i niskie wloty powietrza z dwoma poziomymi poprzeczkami.

Tutaj znaleźć można obszerną relację oraz zdjęcia zrobione podczas niedawnej wyprawy z Audi A7 po drogach Chile.

Reflektory w A7
Reflektory, jak zawsze u Audi, są małymi technicznymi dziełami sztuki. Świadczą o przewadze, jaką marka ma w dziedzinie technologii świateł. Ich płaski kształt rozszerza się w kierunku błotników, co optycznie przesuwa punkt ciężkości na zewnątrz. Dolna krawędź ma formę fali; „skrzydło” – pokryty chromem kontur z tworzywa sztucznego, klasyczna cecha charakterystyczna Audi - tworzy wewnętrzny podział w korpusie reflektorów.

Seryjnie A7 Sportback wykorzystuje technikę Xenon-plus z nowymi światłami na każdą pogodę. Światła te, wbudowane w reflektory, zastępują światła przeciwmgielne, których tradycyjne miejsce we wlotach powietrza zajęły teraz czujniki radarowe opcjonalnego systemu Adaptive Cruise Control z funkcją Stop&Go.

Na życzenie Audi łączy reflektory ksenonowe plus z funkcją adaptive light, która zapewnia w mieście, przy skręcaniu w boczną drogę, na drogach krajowych i na autostradzie zawsze odpowiednie oświetlenie. System ten przy użyciu małej kamery w lusterku wewnętrznym rozpoznaje światła innych pojazdów a także miejscowości i płynnie dostosowuje zasięg świateł A7 Sportback odchylając poszczególne moduły.

Moduł sterowania reflektorów ściśle współpracuje z opcjonalnym MMI Navigation plus, co stanowi technologiczny przełom. System nawigacji czyta z wyprzedzeniem dane dotyczące trasy i przekazuje je do komputera sterującego światłami. I tak na przykład światła do jazdy na autostradzie włączają się już na dojeździe do drogi szybkiego ruchu; przed skrzyżowaniami system samoczynnie włącza światła mijania a w krajach takich jak Anglia automatycznie przestawia reflektory z ruchu prawostronnego na lewostronny.

Opcjonalnie Audi wyposaża A7 Sportback w diodowe reflektory – nowoczesną technologię, która miała swoją premierę w wyczynowym samochodzie sportowym R8. Ich białe światło z temperaturą barwy 5500 kelwinów przypomina światło dzienne, co znacznie redukuje zmęczenie oczu w nocy. Diodowe reflektory są niezwykle efektywne energetycznie. Przy światłach mijania zużycie energii wynosi 40 W, jeszcze mniej, niż w przypadku reflektorów ksenonowych plus. Nie wymagające konserwacji i długowieczne reflektory mają niepowtarzalną grafikę zarówno w dzień, jak i w nocy.

Za światła mijania odpowiedzialne są po dwie mocne, trójchipowe diody LED umieszczone w oddzielnych komorach w górnej części reflektorów. Obok nich znajdują się również trójchipowe diody świateł drogowych z reflektorami FF. System uzupełniają światła mijania, światła na każdą pogodę i do jazdy na autostradzie.

Światła do jazdy dziennej składające się z 18 diod LED dzięki umieszczonemu przed nimi elementowi z tworzywa sztucznego tworzą homogeniczny, ciągły pas przy dolnej krawędzi reflektora. Pod nim znajduje się jeszcze kierunkowskaz, również wykonany w formie jednolitego pasa 11 diod. Wentylatory i elementy chłodzące utrzymują odpowiednią temperaturę reflektorów i zapobiegają ich parowaniu. Asystent świateł automatycznie zmienia światła mijania na drogowe i odwrotnie.

Widok z boku
Z boku Audi A7 Sportback ma wyraźnie zdefiniowaną, zdradzającą siłę linię. Łukowi dachu nadano formę płaskiej kopuły, słupek C rozciągnięty jest daleko w tył i przechodzi w „bark” nadwozia. Wbudowane jest w nim trzecie boczne okno, którego górne zakończenie skierowane jest w górę i nawiązuje do Audi 100 Coupe z 1969 roku. Stosunek płaszczyzn nadwozia do pozbawionych ram okien wynosi dwie trzecie do jednej trzeciej, co również jest typowe dla marki z czterema pierścieniami.

Wyraźna linia „tornado” – najważniejszy element stylistyczny A7 Sportback, rozciąga się przez całą płaszczyznę boczną i decyduje o proporcjach sylwetki. Dzięki niej bryła karoserii ma mocne „barki”, jak u muskularnego pływaka. Linia „tornado” rozpoczyna się przy reflektorach i przebiega przez błotniki, drzwi, tylną ścianę boczną i lekko opada ku tylnym światłom. Powyżej progów poprowadzona jest Dynamic Line. W obrębie drzwi unosi się lekko ku górze aby potem, z tyłu, wznieść się w górę prawie pionowo.

Pełna napięcia linia nadkoli (koła o średnicy 18 do 20 cali) podkreśla atletyczny charakter sylwetki. Lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami diodowymi osadzone są na drzwiach, jak w samochodzie sportowym. Dynamiczny i muskularny wygląd A7 Sportback jest wynikiem wielu pojedynczych rozwiązań. Na przykład trzecie boczne okno sprawia, że bok wydaje się optycznie lżejszy. Listwy wokół okien pokryte aluminium i czarne osłony słupków B w interesujący sposób uzupełniają wygląd przeszklonej części nadwozia.

Tył nadwozia
Dynamiczna, elegancka linia obejmuje opadający stromo tył nadwozia tworzący wyraźną krawędź obrysową, co jest kolejnym nawiązaniem do samochodów sportowych. Ścięty tył symbolizuje siłę i dynamikę Audi A7 Sportback.

W długiej pokrywie bagażnika wbudowany jest nie rzucający się w oczy spojler, który wysuwa się automatycznie przy prędkości 130 km/h a przy 80 km/h chowa. Wkład dyfuzora został pokryty lakierem w kolorze nadwozia i otacza dwie duże, okrągłe końcówki rur układu wydechowego, przykryte delikatnymi, chromowanymi nakładkami. Rozwiązanie to podkreśla szerokość Audi A7 Sportback.

Wszystkie płaszczyzny, jak zawsze w Audi, są plastycznie wymodelowane. Wierzchołki dwuczęściowych świateł tylnych skierowane są do środka. W nocy sprawiają wrażenie trójwymiarowych. Światło tylne tworzy homogeniczny pas w kształcie szerokiego łuku. Światła stop w formie spirali umieszczone są w jego wnętrzu, kierunkowskazy biegną prostą linią przy górnej krawędzi. Trzecie światło stop stanowi delikatny pas diod rozciągający się przez całą pokrywę bagażnika.

Dla miłośników jeszcze bardziej dynamicznego wyglądu Audi proponuje pakiet zewnętrzny S line. W tym przypadku oba zderzaki, kratownica wlotów powietrza, progi i wkład dyfuzora są jeszcze wyraźniej podkreślone. Dyfuzor i środkowa krawędź przedniego spojlera pokryte są lakierem w kolorze platyny, na błotnikach i listwach progowych umieszczono logo S line.

Audi oferuje dla A7 Sportback gamę łącznie 11 kolorów lakierów. Dwa z nich to gładkie lakiery biały Ibis i czarny Brillant. Wśród sześciu lakierów metalicznych jest popielaty Dakota, srebrny Eis, czarny Havanna, niebieski Mondschein, zielony Oolong i popielaty Quarz. Pozostałe trzy to lakiery perłowe: czarny Phantom, czerwony Granat i beżowy Impala.

Na życzenie Audi A7 Sportback może być pokryte w zakładach Neckarsulm, gdzie zjeżdża z taśmy produkcyjnej, specjalnym lakierem, dowolnie wybranym przez klienta.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Audi A7