/  /  /  /  / Relacja z Audi A7 Chile Tour 2011
Audi A7

Audi A7

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Cena227 300 zł - 596 300 zł (aktualizacja: 2016-10-18)
Emisja CO2130 g/km - 221 g/km
Żużycie paliwa5,0 L/100km - 9,5 L/100km
 

Relacja z Audi A7 Chile Tour 2011

Informacja własna (Wojciech Drzewiecki)|
Audi A7 2011
© IBRM Samar
Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Audi A7 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile Tour 2011Chile

Audi A7 Chile Tour - Pomysł, Logistyka, Wspaniałe Wykonanie. W tych kilku słowach można streścić prezentację modelu A7, jaką przygotowało polskie przedstawicielstwo Audi. Miejsce i forma prezentacji niemal do końca była dla jej uczestników tajemnicą.

Informacja, gdzie się odbędzie została udostępniona dopiero na lotnisku. Podróż na miejsce trwała niemal całą dobę, w tym przelot z Paryża do Santiago zajął ponad 14 godzin. Było jednak warto - na lotnisku w Santiago powitał nas upał. Styczeń to w Chile bowiem środek lata. W tym okresie temperatury często przekraczają poziom 30 stopni, co dla nas - dzierżących w rękach zimowe kurtki i czapki-uszatki, było niewątpliwie dużym szokiem. O wiele większy szok niż różnice temperatur wywołał w nas jednak widok sześciu, ładnie oznakowanych Audi A7  z polskimi tablicami rejestracyjnymi. Transport tych aut do Chile był wielkim wyzwaniem dla organizatorów, gdyż trudno na ten rynek wwieź obce auto, bez rejestrowania go na miejscu. Jak widać, dla polskiego przedstawicielstwa Audi było to wyzwanie, któremu sprostali...nie pierwsze zresztą. Czas transportu aut z Europy do portu Valparaiso w Chile (zdjęcia z Valparaiso zawarte są w galerii) trwał niemal miesiąc. Auta dotarły na miejsce dosłownie na kilka dni przed prezentacją.

Dla nas również przygotowano wyzwanie - poza oglądaniem samochodów, do pokonania była trasa niemal 2000 km, obejmująca zarówno autostrady, które w wielu miejscach przypominały polską "gierkówkę" oraz drogi szutrowe, w tym drogę prowadzącą przez pustynię Atacama, z której kilka dni wcześniej korzystali uczestnicy Rajdu Dakar. Start miał miejsce w stolicy Chile - Santiago. Z Santiago tzw. Panamericaną wyruszyliśmy do miejscowości La Serena położonej nad Oceanem Spokojnym. Droga była dobra, ruch stosunkowo niewielki, można więc było sprawdzić auto zarówno pod względem osiągów, jak i działania jego poszczególnych elementów "uzbrojenia". Wśród nich na szczególną uwagę zasługiwał aktywny tempomat, który zachowywał się jak wirtualny hol. W odpowiednim momencie wyhamowywał auta, w odpowiednim przyspieszał, utrzymując przez cały czas bezpieczną odległość od auta poprzedzającego. Gdyby nie fakt, iż od czasu do czasu trzeba było jednak skręcać kierownicą, w nowym A7 kierowca mógłby być niepotrzebny. Warto wspomnieć, że chilijskie autostrady należą do dróg płatnych. Obowiązuje na nich ograniczenie do 120 km/h, które należy (również w praktyce) respektować. Policja w Chile bowiem bardzo restrykcyjnie podchodzi do łamania przepisów. Co chwila na drodze widać patrole, wiele wyposażonych w przenośne urządzenia radarowe. Na szczęście naszej kolumny nikt nie zatrzymywał - było dużo zdjęć i spore zainteresowanie, ale nie z powodu rekordowych mandatów, a faktu, iż na chilijskich drogach niewiele widać samochodów marki Audi, a testowane przez nas Audi A7 na tym rynku nie było jeszcze prezentowane.

Z La Sereny udaliśmy się dalej do Copiapo, skąd niedaleko już na pustynię Atacama. Przed Copiapo położone jest miasto Domeyko, ściśle związane z Ignacym Domeyko, polskim emigrantem (emigrował z kraju po powstaniu listopadowym), geologiem, niezwykle cenionym w Chile. Miasto to w tym przypadku duże słowo. Większość budynków jest w opłakanym stanie, co z żalem i nutką nostalgii za świetlaną przeszłością można obejrzeć na zdjęciach zawartych w galerii.

Podróż z Copiapo na Atakamę nie trwała zbyt długo. Odcinek zaledwie 130 km samochody pokonały bez żadnych przeszkód, chociaż warunki drogowe znacznie się zmieniły. Trudno było mówić o dobrej drodze. Asfalt gdzieś się schował, a pojawił się szuter. Z każdym kilometrem zwiększała się też wysokość. Zmiana ta nie wpłynęła jednak na komfort jazdy - zawieszenie sprawowało się idealnie. W ciągu krótkiej podróży szybko wzrosła temperatura. Wysokość na jakiej się znaleźliśmy wyniosła ponad 3500 m. To właśnie na tej drodze, po raz pierwszy zobaczyliśmy niepokojący znak - "Uwaga kondor".

Po krótkim pobycie na Atacamie i w Copiapo przyszedł czas na podróż do Valparaiso. Silny wiatr wiejący od strony Pacyfiku nie przeszkadzał w jeździe. Auta jak przyklejone przez ponad 800 kilometrów trzymały się drogi. W środku kierowca i pasażerowie mogli czuć się komfortowo. Nawet wysokie osoby siedzące na tylnych siedzeniach nie miały problemu zarówno z przestrzenią nad głową, jak i miejscem na nogi. Po przejechaniu całej trasy nikt nie narzekał na zmęczenie, bolące plecy, czy nogi. Komfort jaki zapewnia A7 jest naprawdę bardzo wysoki. Co ciekawe, miejsca w bagażniku jest dość, aby bez problemu zapakować bagaże 4 osób. Pojemność bagażnika większa niż w niejednym suv'ie, wynosi 535 litrów.

Valparaiso, miasto do którego przypłynął statek z naszymi A7'demkami jest miastem kontrastów. Z jednej strony piękne nowoczesne domy, ładna - aczkolwiek nieco podniszczona starówka i mnóstwo ubogich domów, ulokowanych głównie na przedmieściach. Na krótki postój stanęliśmy przed głównym dowództwem marynarki Chile. Auta wywołały olbrzymie zaciekawienie. Już dawno nie widziałem takiej reakcji ludzi na nowy samochód. Co chwila ktoś podchodził do aut, pytał się skąd jesteśmy, co tu robimy i jak nasze auta dotarły do Chile, a na nasze odpowiedzi wszyscy reagowali wielkim zdziwieniem. Nie wiadomo skąd, w rękach niemal wszystkich pojawiały się aparaty i kto mógł robił sobie zdjęcie na tle samochodu. Co ciekawe, pomimo iż stanęliśmy w miejscu w którym stać nie powinniśmy, w którym żaden Chilijczyk nie zostawiłby samochodu, nikt nas nie pogonił. Policjanci i marynarze pilnujący budynku dowództwa przyglądali się z uśmiechem.

Ruch w centrum Valaraiso był bardzo duży, trudno było więc utrzymać jednolitą kolumnę. Mimo to, wszystkie samochody na czas zameldowały się w określonym miejscu na starówce. Uliczki starego miasta, wąskie i kręte też nie stanowiły problemu dla Audi A7.

Kolejnym etapem po Valparaiso było ponownie Santiago, a później Andy. Andyjskie drogi potwierdziły, że Audi A7 to auto wszechstronne, które nie tylko dobrze radzi sobie na autostradach, ale także na krętych górskich drogach, często dziurawych, gdzie asfalt owszem był, ale w przeszłości, a teraz zamienił się w szuter.

*****
Bogaty materiał zdjęciowy z wyprawy do Chile znajduje się w Galerii.

Pełen opis modelu Audi A7, aktualnie obowiązujące ceny i specyfikacje samochodu wraz z bogatym materiałem zdjęciowym dostępne są tutaj.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Audi A7