/  /  /  /  / Audi RS 7 Sportback. Auto sportowe i limuzyna w jednym
Audi A7

Audi A7

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Cena227 300 zł - 596 300 zł (aktualizacja: 2016-10-18)
Emisja CO2130 g/km - 221 g/km
Żużycie paliwa5,0 L/100km - 9,5 L/100km
 

Audi RS 7 Sportback. Auto sportowe i limuzyna w jednym

Audi|
null
© Audi
nullnullnullnullnullnull

Audi RS 7 Sportback łączy w sobie moc samochodu sportowego z elegancją dużego pięciodrzwiowego coupe. Od 0 do 100 km/h wóz przyspiesza w 3,9 sekundy, a prędkość maksymalną można opcjonalnie zwiększyć do 305 km/h.

Audi RS 7 Sportback fascynuje już na pierwszy rzut oka. Długa maska silnika, rozstaw osi 2,92 m i krótkie zwisy formują rzeźbę samochodu o silnych, ale pełnych harmonii proporcjach. Niska, płynna linia dachu długiej (5,01 m) sylwetki Audi RS 7 Sportback jest doskonale widoczna.

Charakterystyczne detale nadają wyglądowi pięciodrzwiowego coupe sportowych akcentów. Najbardziej widoczne z nich to zderzak o wyrazistym konturze, częściowo przyciemnione diodowe reflektory, czarne, polerowane na wysoki połysk kratownice o strukturze plastra miodu, dodatkowe elementy karoserii wykonane z matowego aluminium oraz poszerzone progi.

Stromo opadający, wyglądający niczym przycięty tył pojazdu kończy się wyrazistym spojlerem. To typowa cecha samochodów sportowych.

Dzięki dwóm pakietom stylistycznym (Aluminium Matt i Carbon) Audi RS 7 Sportback może uzyskać na życzenie klienta jeszcze bardziej indywidualny wygląd.

Dzięki technice lekkiej konstrukcji karoseria pojazdu ze swym niewielkim ciężarem wyznacza nowe standardy. Stworzona jako hybrydowa konstrukcja aluminiowa, waży około 15% mniej niż porównywalna konstrukcja ze stali. Ponad 20% karoserii wykonano z aluminium.

Co pod maską?
Sercem RS 7 Sportback jest silnik 4.0 TFSI. Jednostka napędowa V8 biturbo dzięki 3993 cm3 pojemności skokowej generuje moc aż do 560 KM w zakresie od 5700 do 6600 obr./min. Pomiędzy 1750 a 5500 obr./min dostępny jest stały moment obrotowy 700 Nm.

Wysokoobrotowy silnik wytwarza siłę szybko i spontanicznie. To zasługa konsekwentnego zorientowania jednostki na niewielkie straty towarzyszące wymianie i przepływowi mieszanki paliwowo-powietrznej. Strona ssąca głowic cylindrów znajduje się na zewnątrz, a strona wydechowa wewnątrz.

Obie turbosprężarki typu Twinscroll, wytwarzające do 1,2 bara ciśnienia ładowania, osadzono wraz z ich intercoolerami pomiędzy ułożonymi na kształt litery V rzędami cylindrów.




Osiągi Audi RS 7 Sportback mówią same za siebie: od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w czasie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył seryjnie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet Dynamic przesuwa ograniczenie do wartości 280 km/h, a pakiet Dynamic Plus nawet do 305 km/h.

Nowy, topowy model serii A7 zużywa w cyklu NEDC według danych fabrycznych średnio około 9,8 litra paliwa na 100 km. Wśród wielu rozwiązań technicznych zapewniających wysoką efektywność Audi RS 7 Sportback szczególną rolę odgrywa system Cylinder On Demand (COD).

Przy niskich i średnich obciążeniach oraz niskiej liczbie obrotów system odłącza drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder, zamykając ich zawory i uniemożliwiając tym samym wtrysk paliwa. Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka 4-cylindrowa.

W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta. System COD redukuje zużycie paliwa w cyklu NEDC o około 10%.

Montowaną seryjnie ośmiostopniową skrzynię tiptronic dostosowano specjalnie do sportowego charakteru Audi RS 7 Sportback. Kierowca może wybrać między trybem jazdy sportowej S, a trybem jazdy komfortowej D, ale może również przełączać biegi manualnie.

W trybie manualnym sygnał optyczny wyświetlany na monitorze systemu informacji kierowcy (FIS) informuje o osiągnięciu granicznej liczby obrotów i konieczności przełączenia biegu. Podczas gdy niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, bieg ósmy dysponuje długim przełożeniem, które pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

Stały napęd na cztery koła sprawia, że to pięciodrzwiowe coupe charakteryzuje się wyjątkową trakcją i zapewnia wysokie bezpieczeństwo jazdy. Centralnym elementem układu napędowego jest zaprojektowany na nowo międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania.

Mechanizm rozdziela moment obrotowy elastycznie, zależnie od potrzeb. Podczas normalnej jazdy do 60% momentu przekazywanych jest na oś tylną, a 40% na oś przednią. Selektywny rozkład napędu między kołami optymalizuje pracę mechanizmu różnicowego w obszarach granicznych.

Na życzenie Audi przy tylnej osi montuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy poszczególnymi kołami.

Zawieszenie pneumatyczne RS
RS 7 Sportback to jeden z pierwszych modeli Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne Adaptive Air Suspension, charakteryzujące się specjalnymi właściwościami. Dynamiczna regulacja zawieszenia pozwoliła na obniżenie karoserii o 20 mm.

Zintegrowany z zawieszeniem system kontroli siły amortyzacji dostosowuje się do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu wybranego przez kierowcę w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi Drive Select. System ten pozwala osobie prowadzącej auto na zdefiniowanie sposobu pracy ważnych elementów samochodu, w tym wspomagania układu kierowniczego, zarządzania pracą silnika, funkcjonowania przekładni Tiptronic oraz opcjonalnego sportowego mechanizmu różnicowego.

Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów: Comfort, Auto, Dynamic i Individual.

Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS Plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). W tym układzie zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji, połączone ze sobą przewodami olejowymi i jednym zaworem centralnym.

Kolejnym elementem dostępnym opcjonalnie, który można zintegrować z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi Drive Select, jest dynamiczny układ kierowniczy z bezstopniową regulacją przełożenia.

Seryjnie nowe Audi RS 7 Sportback jeździ na 20-calowych kutych kołach aluminiowych z siedmioma podwójnymi ramionami. W opcji można nabyć felgi o średnicy 21 cali, dostępne w trzech liniach stylistycznych.

Wentylowane od wewnątrz tarcze hamulcowe o falowym kształcie przyczyniły się do redukcji ciężaru samochodu o trzy kilogramy. Przednie tarcze mają średnicę 390 mm. Obejmują je 6-tłoczkowe zaciski hamulców. Na życzenie Audi montuje ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym.

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy. Można go również całkowicie dezaktywować.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Audi A7