/  /  / A7
Audi A7

Audi A7

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Cena227 300 zł - 596 300 zł (aktualizacja: 2016-10-18)
Emisja CO2130 g/km - 221 g/km
Żużycie paliwa5,0 L/100km - 9,5 L/100km
 
Audi A7
© Audi
Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7Audi A7
Audi A7 to należąca do klasy samochodów luksusowych limuzyna o sportowym charakterze, zaprezentowana w lipcu 2010 roku. A7 skierowane jest do klientów, dla których stylistyka modelu A6 jest zbyt stonowana. Wykorzystuje również tę samą płytę podwoziową, na której opiera się najnowsze A6. Jak podaje producent, przy projektowaniu A7 położono nacisk na zawarcie w jego stylistyce jak największej ilości emocji, tak aby przypominało bardziej klasyczne coupe, niż stateczną limuzynę.

Centralne miejsce na przedzie auta zajmuje znak rozpoznawczy Audi ostatnich lat- osłona chłodnicy „Singleframe” ozdobiona srebrnymi poziomymi poprzeczkami, z umieszczonym w niej logo producenta. Po jej bokach znalazły się reflektory wyposażone w światła do jazdy dziennej w technologii LED, sprawiające wrażenie jak gdyby uważnie się czemuś przyglądały. Gdy spojrzymy na auto z boku dostrzeżemy kolejne cechy stylizacji nadwozia odróżniające je od typowych czterodrzwiowych sedanów. Linia dachu zaczyna się łagodnie obniżać już za pierwszym rzędem siedzeń, niczym w rasowym coupe. To, co może nie jest najlepszym rozwiązaniem z perspektywy ilości miejsca nad głowami w drugim rzędzie siedzeń, zapewnia autu niepowtarzalny wygląd oraz charakter klasycznego gran tourismo. Podobnie jak zakończony wysuwanym do góry spojlerem tył auta, przywodzący na myśl takie konstrukcje jak Porsche 911, czy Bugatti Veyron. Całość mierzy 4969mm długości, 1420mm wysokości oraz 1911mm szerokości bez lusterek (2139mm z lusterkami). Przerasta zatem swoich najgroźniejszych konkurentów spod znaku Mercedesa (CLS), czy Jaguara (XF).

Wnętrze auta okala kierowcę i zwraca się ku niemu, jak na samochód sportowy przystało. To, jak auto prezentuje się we wnętrzu stanowi naturalną konsekwencję wyglądu zewnętrznego. Lekkie, dynamiczne linie deski rozdzielczej dają poczucie, iż prowadzimy samochód sportowy, nie pozostawiają jednak wątpliwości, iż jest to jednocześnie limuzyna. Na takie wrażenie wpływa płynne połączenie metali szlachetnych oraz drewna wysokiego gatunku. Wrażenie integralności wnętrza potęguje płynnie łącząca się z drzwiami deska rozdzielcza.

Do napędu auta posłużyć może jeden z silników benzynowych- 2.8 FSI lub wyposażony w doładowanie mechaniczne 3.0 TFSI- generujących odpowiednio 204 oraz 300KM. Mocniejsza jednostka zapewnia autu sprint od 0-100km/h  w 5,6 sekundy oraz prędkość maksymalną (ograniczoną elektronicznie) 250km/h. Samochód napędzać może również jeden z trzylitrowych silników diesla- 204 albo 245 konny. Wersje z mocniejszym benzyniakiem lub dieslami posiadają napęd Quattro, w słabszej jednostce benzynowej, napędzane są koła przednie. Do przeniesienia napędu służy, w zależności od wersji 7-stopniowy automat S-Tronic, bądź bezstopniowa skrzynia Multitronic.

Sportowa limuzyna Audi zawiera bardzo bogate wyposażenie seryjne, również z zakresu bezpieczeństwa. Na jego pokładzie odnajdziemy takie elementy zapobiegające wypadkom jak ESP, ABS z EBV i hydraulicznym asystentem hamowania, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS, kontrola trakcji ASR, hamulce tarczowe z przodu i z tyłu wentylowane, hamulec postojowy z asystentem podjazdu, elektromechaniczny. Z zakresu bezpieczeństwa biernego auto posiada kurtyny powietrzne, chroniące głowy pasażerów z przodu i z tyłu, poduszki powietrzne boczne z przodu, poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera z opcją dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera oraz adaptacyjne światła hamowania.

Konkurentami  Audi A7 są takie sportowe limuzyny innych marek jak Mercedes CLS, Porsche Panamera, czy Jaguar XF oraz Lexus GS.
 

A7 najczęściej porównywany z

Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin Rapide
Aston Martin Rapide
Audi A6
Audi A6
Audi A8
Audi A8
BMW 5
BMW 5
BMW 6
BMW 6
Mercedes CLS
Mercedes CLS
Reklama