/  /  /  /  / Audi A6 Avant – prezentacja
Audi A6

Audi A6

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Cena185 600 zł - 571 100 zł (aktualizacja: 2016-11-04)
Emisja CO2110 g/km - 223 g/km
Żużycie paliwa4,2 L/100km - 9,6 L/100km
 

Audi A6 Avant – prezentacja

Audi A6 Avant 2011
© IBRM Samar
Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011Audi A6 Avant 2011

W ostatnich dniach września, w Kołobrzegu, odbyła się prezentacja flagowego kombi producenta z Ingolstadt, A6 Avant. Choć użyta pierwotnie pod koniec lat siedemdziesiątych nazwa oznaczała nadwozie typu liftback w modelu 100 drugiej generacji, to już w kolejnej serii „setki” użyto jej do oznaczenia nadwozia kombi. Jeśli zaś chodzi o A6, obecnie prezentowana jest czwarta generacja (zarówno limuzyny jak i kombi) produkowanego od 1994 roku auta.

Audi A6, niezaprzeczalnie, należy do ścisłej czołówki aut klasy wyższej średniej i aby miejsce to zachować potrzebuje być czymś więcej, niż tylko dobrze wykonaną, solidną limuzyną. Konkurencja na tym poziomie jest niezwykle wymagająca, zwłaszcza ta rodzima, z Monachium, czy Stuttgartu ale nie tylko, bowiem konkurenci z Japonii, czy Szwecji również nie zamierzają ustępować pola.

Podobnie, jak w przypadku wersji sedan, tak kombi prezentuje charakterystyczny dla marki styl, który łączy w sobie elegancję limuzyny klasy wyższej z agresją i dynamiką auta sportowego.  Przód to klasyka marki: rama singleframe, w otoczeniu reflektorów w kształcie klina, które na życzenie wyposażone mogą być w światła mijania LED. Dach auta, tuż za słupkiem B zaczyna obniżać się ku tyłowi, zaś słupek D pochylony jest mocno w stronę przodu. Takie rozwiązanie powoduje, że to potężne, mierzące niemal pięć metrów długości kombi, wygląda bardzo, jak na swoje gabaryty, dynamicznie. Z tyłu, projektanci umieścili szerokie lampy w technologii LED, kształtem nawiązujące do tych w innych modelach koncernu,.

W stosunku do poprzednika wymiary auta zmieniły się nieznacznie (dł/szer/wys 4926/1876/1461 mm), zmianie uległy natomiast jego proporcje. Rozstaw osi zwiększono o 70 mm (2912 mm), zaś przedni zwis skrócono o 80 mm. Masa auta zmniejszyła się w stosunku do poprzednika o około 30kg, na co wpływ miało zastosowanie w konstrukcji nadwozia aluminium, stanowiącego jedną piątą użytych w konstrukcji materiałów. Mieszcząc standardowo 565litrów, rozmiary bagażnika współgrają z rozmiarami nadwozia. Pojemność bagażnika można łatwo powiększyć poprzez złożenie siedzeń, wyniesie ona wówczas 1680litrów. Długość przestrzeni bagażowej to 1180 mm przy rozłożonej kanapie, zaś po jej złożeniu zyskujemy kolejne 750 mm. Szerokość w najwęższym miejscu wynosi 1050 mm. W dostaniu się do bagażnika pomaga oferowany w opcji system czujników, pozwalających „bezdotykowo” otworzyć tylną klapę.

Gamę silników otwiera dwulitrowy diesel o mocy 177 KM. Ta, na pierwszy rzut oka niepozorna, jednostka pozwala na rozpędzenie ważącego ponad 1600kg auta do 100km/h w 9 sekund i uzyskanie prędkości maksymalnej rzędu 220 km/h. Pozostałe diesle to konstrukcje oparte o motor pojemności 2967 cm3 z sześcioma cylindrami w układzie V. Pierwszy z nich dysponuje mocą 204KM, zapewniając autu sprint do setki w około 7.5s oraz prędkość maksymalną na poziomie 230km/h. Drugi, mocniejszy, ma już 245 koni, które czas rozpędzania do 100km/h pozwalają skrócić o ponad sekundę (6.3 s) oraz rozwinąć prędkość maksymalną wynoszącą ponad 240 km/h. Najmocniejszy silnik diesla, wyposażony w dwie turbosprężarki generuje potężne 313 KM oraz imponujące 650Nm momentu obrotowego. Auto wyposażone w tę jednostkę zamienia się w prawdziwego sportowca- 5.3 sekundy potrzebne na rozpędzenie auta do 100 km/h oraz prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h- te dane mówią same za siebie.

W palecie silników benzynowych znalazły się dwie jednostki- wolnossąca o pojemności 2.8l oraz turbodoładowana, trzylitrowa V6. Pierwsza z nich generuje 204 KM i rozpędza auto do pierwszych 100 km/h w 7.7 s. Druga, 300-konna, zapewnia osiągi porównywalne do tych z najmocniejszym dieslem- nieco ponad pięć sekund do „setki” oraz prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h. W zależności od zastosowanej zastosowanego silnika, do przeniesienia napędu służyć może manualna, sześciobiegowa przekładnia, bądź jeden z dwóch automatów- bezstopniowy Multitronic, albo dwusprzęgłowy S-tronic. Realizując hasło „Przewaga dzięki technice”, na przestrzeni lat Audi prezentowało w swych samochodach wiele nowości, takich jak silniki pięciocylindrowe, TDI, aluminiowe nadwozia, czy pionierskie oświetlenie LED. W A6 Avant, podobnie zresztą jak w limuzynie, również nie zabrakło nowatorskich rozwiązań. Oprócz już wspomnianych, wymienić wypada chociażby adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go, który współpracując z radarem reguluje prędkość oraz odległość A6 Avant do jadącego z przodu pojazdu przez przyspieszanie i hamowanie w zakresie prędkości od zera do 250 km/h, przy czym w pewnych granicach system samoczynnie zmniejsza prędkość Avanta. Kierowca wykorzystując system obsługi MMI ustala, czy ACC ma działać komfortowo, czy sportowo – do wyboru są trzy poziomy i cztery stopnie odległości do jadącego z przodu pojazdu. Z aktywnym tempomatem współpracują systemy Pre Sens Front, oraz Pre Sens Rear, mające zapobiegać kolizjom, bądź, jeśli nie da się ich uniknąć, niwelować ich skutki dla pasażerów. Innym systemem wspomagającym kierowcę jest asystent widoczności nocą z oznakowaniem rozpoznanych pieszych. Jego kamera termowizyjna wykorzystuje system dalekiej podczerwieni (FIR) i reaguje na ciepło, jakim promieniują obiekty. Komputer zamienia informacje w czarno-białe obrazy i wyświetla je na dużym monitorze FIS. Podczas gdy chłodniejsza jezdnia jest ciemna, ludzie i zwierzęta ze względu na promieniowanie cieplne widoczni są jako bardzo jasne sylwetki. Oprogramowanie do obróbki obrazu widzi je z odległości do 100metrów i zaznacza na wyświetlaczu żółtym kolorem. Jeżeli komputer stwierdzi niebezpieczną sytuację, sylwetka zostanie zaznaczona kolorem czerwonym, jednocześnie rozlegnie się sygnał ostrzegawczy. Innym rozwiązaniem świadczącym o zaawansowaniu technologicznym jest opracowany we współpracy z Google system nawigacji, wykorzystywany m.in. w połączeniu z oświetleniem pojazdu. System nawigacji przekazuje do komputera świateł dane dotyczące trasy. Dzięki temu światła do jazdy na autostradzie włączane są już na dojeździe do dwupasmowej drogi. Przed skrzyżowaniami system automatycznie włącza doświetlanie pobocza, a w krajach takich jak Anglia przestawia światła z ruchu prawostronnego na lewostronny. Na drogach z pagórkami system uwzględnia topografię terenu – kierowca ma zawsze optymalnie oświetloną drogę, a inni uczestnicy ruchu nie są oślepiani.

Audi A6 posiada mocną pozycję w klasie Premium i najnowsze wcielenie modelu może ją tylko ugruntować. Systemy wspomagające kierowcę, bezpieczne i nowoczesne nadwozie, wysokiej jakości materiały użyte do wykończenia wnętrza, czy więcej niż wystarczająco dynamiczne silniki stawiają ją na równi z niemieckimi konkurentami. Nadwozie typu kombi oferuje dodatkową przestrzeń bagażową, nie pozbawiając jednocześnie auta prestiżu. Niewątpliwie A6 Avant jest bardzo udanym modelem, gdyby jeszcze grono potencjalnych nabywców mogłoby być odrobinę szersze…
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama