/  /  /  /  / PREZENTACJA | Audi A6 Allroad Quattro 3.0 TDI (204 KM)
Audi A6 Allroad

Audi A6 Allroad

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Cena278 000 zł - 310 400 zł (aktualizacja: 2016-05-01)
Emisja CO2149 g/km - 185 g/km
Żużycie paliwa5,6 L/100km - 8,0 L/100km
 

PREZENTACJA | Audi A6 Allroad Quattro 3.0 TDI (204 KM)

IBRM Samar|
Audi A6 Allroad 2012
© IBRM Samar
Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012Audi A6 Allroad 2012

Uterenowione kombi, ze zwiększonym prześwitem i napędem na obie osie, może okazać się ciekawym wyborem dla klientów szukających auta łączącego cechy kombi i SUV-a.

Pierwsza generacja Audi Allroad oferowana w latach 1999-2005 inspirowana była modelem Volvo V70 Cross Country (później nazwanym Volvo XC70) produkowanym od 1997 roku. Tak jak w przypadku szwedzkiego auta, firma Audi przygotowując uterenowiony wariant A6 sięgnęła po jego rodzinną odmianę, czyli kombi. Obydwa samochody pomyślane zostały o tych klientach, którzy od czasu do czasu zmuszeni są poruszać się poza drogami utwardzonymi.
Pierwsza generacja uterenowionego kombi nazywała się Audi Allroad Quattro, w drugiej (2006-2011) dodano w nazwie człon „A6”. Nie tylko po to by przypomnieć, iż model bazuje na „A-szóstce”, ale też ze względu rozszerzenie gamy o kolejne auto typu Allroad. Od roku 2009 oferowane jest równolegle mniejsze Audi A4 Allroad Quattro.  
Od 2012 roku dostępna jest trzecia generacja Audi A6 Allroad Quattro; pojazd debiutował w Genewie.  

Gdzie jest produkowany?
Audi A6 Allroad jest produkowane w Niemczech w zakładach w Neckarsulm.

Segment i konkurenci
Kombi „na każdą drogę” reprezentuje segment E czyli klasę wyższą. Niemiecki pojazd ma jednego konkurenta, od kilkunastu lat rywalizuje z Volvo XC70. W segmencie E w grupie marek premium oferowanych jest kilka kombi z napędem na cztery koła, jednak jeśli chodzi o uterenowione kombi ze zwiększonym prześwitem to tego typu pojazdy znajdziemy wyłącznie w salonach Audi i Volvo.

Kto kupuje prezentowany model?
W 2012 roku do firm trafiło 77 sztuk Audi A6 Allroad Quattro, klienci indywidualni zakupili tylko 6 aut. Podobnie w tym roku, również większość z nich została zakupiona przez firmy (16 sztuk), osoby prywatne nabyły 2 sztuki.

Podstawowe informacje
Audi A6 Allroad Quattro występuje tylko jako 5-drzwiowe kombi. Prezentowany pojazd niewiele różni się pod względem stylizacji, jak i zastosowanych rozwiązań technicznych od zwykłego A6 Avant. Tym bardziej, że producent jeszcze mocniej, niż w poprzednich generacjach A6 Allroad postawił na dyskrecję.
Nadwozie uterenowionego wariantu chronią przed porysowaniem nakładki z tworzyw sztucznych (w kontrastowym kolorze lub w kolorze nadwozia). Ponadto, zastosowano tu płyty zabezpieczające podwozie i silnik. Regulowany prześwit (można zwiększyć maksymalnie do 18,5 cm, czyli o 6 cm więcej niż w przypadku tradycyjnej wersji Avant) pozwala na sprawniejsze poruszanie się w lekkim terenie.
Te stosunkowo nieduże modyfikacje pozwoliły nadać wersji Allroad nieco innego charakteru i zyskać kolejną grupę klientów. Jednocześnie auto nie traci wiele z doskonałych własności jezdnych na drogach utwardzonych, z czego znane są pojazdy tej firmy, szczególnie te wyposażone w napęd quattro. To sprawia, że wariant Allroad wydaje się być idealną propozycją dla klientów spędzających większość czasu w mieście i tylko sporadycznie zjeżdżających z asfaltu. Prezentowane Audi może być ciekawą alternatywą dla pojazdów typu SUV. Dzięki mocnym silnikom jest w stanie holować przyczepę o masie hamowanej do 2,5 tony, co predysponuje je także do caravaningu. Audi A6 Allroad Quattro nie jest pojazdem typowo terenowym, ale dzięki wprowadzonym usprawnieniom powinno sprostać wymogom „mieszczuchów” szukających samochodu nadającego się do rekreacji.
Karoseria auta składa się w 20% z aluminium, co pozwoliło zredukować i korzystniej rozłożyć jego masę.
Kombi oferowane jest z 5 silnikami, w tym 4 wysokoprężnymi. Nic w tym dziwnego, skoro co drugi klient kupuje dziś Audi z silnikiem Diesla. Wszystkie wersje posiadają napęd quattro dodatkowo przystosowany do jazdy po mniej wymagających bezdrożach oraz automatyczne skrzynie biegów (S tronic lub Tiptronic). Jak to zwykle bywa w przypadku samochodów segmentu premium, Audi pozwala doposażyć A6 Allroad Quattro w wiele dodatków. Ich liczba jest imponująca, a możliwości doposażenia kombi powinny usatysfakcjonować bardziej wymagających klientów.

Wymiary, masy i objętości
Rekreacyjne kombi mierzy na długość 4.940 mm (dla porównania: Volvo XC70 - 4.838 mm). Audi ma na szerokość 2.084 mm (z lusterkami) i jest wysokie na 1.532 mm. Rozstaw osi wersji Allroad wynosi 2.905 mm.
W opisywanej bazowej odmianie samochód waży 1.855 kg, a jego dopuszczalna ładowność wynosi 650 kg.
Standardowa objętość bagażnika jest spora, oferuje 565 litrów, a po złożeniu oparcia kanapy objętość przestrzeni bagażowej wzrasta do 1.680 litrów.

Bezpieczeństwo
Niemiecka marka premium zadbała o wysokie standardy bezpieczeństwa. Bez dopłaty, w najtańszej wersji, nabywca otrzymuje poduszki powietrzne czołowe i boczne oraz kurtyny w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń. Bez dopłaty dostaje ABS z rozdziałem siły hamowania EBV oraz system stabilizacji toru jazdy ESP. Standardowo montowany jest też system kontroli trakcji ASR oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS, jak również Audi pre sense basic minimalizujący skutki ewentualnej kolizji (aktywne napinacze pasów bezpieczeństwa, funkcja kontroli zamykania dachu przesuwnego i szyb bocznych, aktywacja świateł awaryjnych).
Adaptacyjne światła hamowania oraz hamulec postojowy, elektromechaniczny z asystentem podjazdu (informacja o kącie nachylenia pojazdu pojawia się na wyświetlaczu) również nie wymagają dopłaty.
Na liście wyposażenia znajdziemy reflektory ksenonowe z układem zmywania i dynamiczną regulacją zasięgu, światła do jazdy dziennej w technice LED oraz tylne światła wykorzystujące również diody elektroluminescencyjne.
Za dopłatą auto można doposażyć o asystent jazdy w nocy, wyświetlacz Head-Up, system adaptive light z regulacją zasięgu reflektorów, poduszki powietrzne boczne dla drugiego rzędu siedzeń, adaptive cruise control z funkcją Stop&Go, side assist, active lane assist, pre sense front czy pre sense rear.
Audi A6 Allroad Quattro w crashtestach Euro NCAP zakończyło testy wynikiem pięciu gwiazdek (maksymalna nota). Ochronę dorosłych pasażerów oceniono na 91%, natomiast w kategorii „safety assist” przyznano 86 punktów procentowych.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
W aucie zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań technicznych, z których wymieniamy kilka bardziej interesujących.
W samochodzie oferowane jest bez dopłaty np. pneumatyczne zawieszenie. Opcjonalnie otrzymać można systemy nagłaśniające takich firm jak Bose czy Bang&Olufsen, jak również tuner TV czy cyfrowy tuner radiowy (DAB). Ciekawym rozwiązaniem jest system kamer (przednia, tylna oraz dwie kamery boczne w obudowie lusterek zewnętrznych, z funkcją Top View) ułatwiający poruszanie się na zatłoczonych parkingach.
Seryjny Audi drive select pozwala na regulację charakterystyki układu kierowniczego (wybór skonfigurowanego trybu jazdy: comfort, auto, dynamic, efficiency lub indywidualne ustawienia charakterystyki samochodu wg upodobania kierowcy).

Napęd
Audi A6 Allroad Quattro oferowane jest do wyboru z czterema turbodieslami TDI (wliczając ekologiczny wariant „Clean Diesel”) oraz jednym silnikiem benzynowym TFSI. Spektrum mocy jednostek wynosi od 204 KM do 313 KM.
Audi stosuje napęd quattro czyli na cztery koła, w każdym z oferowanych modeli. Tu w A6 Allroad jest to mechanizm typu Torsen (od TORque SENsing). Oferowany bez dopłaty napęd quattro z centralnym mechanizmem różnicowym i kołem koronowym rozdziela moment obrotowy osobno na każdą oś zależnie od sytuacji na drodze. Standardowo 60 procent momentu obrotowego trafia na oś tylną, reszta na przednią. Gdy zajdzie potrzeba, do 80% siły napędowej może powędrować na tył.
Wszystkie wersje wyposażono w automatyczne, dwusprzęgłowe, preselekcyjne przekładnie 7-biegowe S tronic (wyjątkiem jest 313-konny silnik TDI z którym sprzęgnięto skrzynię Tiptronic o 8 przełożeniach).  
W celu obniżenia zużycia paliwa Audi zastosowało systemy start-stop i odzysku energii w trakcie hamowania.
 
Silnik benzynowy – zestawienie podstawowych informacji:
3.0 o mocy 228 kW/ 310 KM. Jedyny w ofercie „benzynowiec” z rodziny TFSI zapewnia dobre osiągi przy niewygórowanym zużyciu paliwa. Pozwala na rozpędzenie auta do 250 km/h, „setka” pojawia się po 5,9 sekundy. W cyklu mieszanym auto spala 8,9 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 206 g/km).

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
3.0 o mocy 150 kW/ 204 KM. Najsłabszy turbodiesel pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,5 s i rozpędzenie się  do 223 km/h. Oszczędny Diesel zużywa średnio 6,1 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 159 g/km).
3.0 o mocy 180 kW/ 245 KM. Pośrednia odmiana wysokoprężnego silnika 3.0 TDI zapewnia dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa (średnio 6,3 litra) i niedużej emisji CO2 (165 g/km). Kombi można rozpędzić do 236 km/h, a sprint do „setki” zabiera 6,6 sekundy (6,7 w odmianie Clean Diesel).
3.0 o mocy 230 kW/ 313 KM. Najmocniejszy Diesel wykorzystuje podwójne turbodoładowanie i sprzęgnięty został ze skrzynią Tiptronic. Wersja ta pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,6 s i rozpędzenie się maksymalnie do 250 km/h. Diesel zużywa średnio 6,7 litra ON na 100 km (emisja CO2 – 176 g/km).

Grupa emisyjna
Audi A6 Allroad Quattro z silnikiem 3.0 TDI o mocy 204 KM zużywa w cyklu mieszanym 6,1 litra ON na 100 km. W mieście spala 7, na trasie 5,5 litra. Emisja CO2 na poziomie 159 g/km plasuje auto w grupie emisyjnej D.

Koszty
Co ciekawe, różnica między najtańszą wersją a najdroższą nie jest wysoka i wynosi 21.400 zł. Podstawowy, prezentowany wariant Audi A6 Allroad Quattro 3.0 TDI z 204 konnym silnikiem  kosztuje 266.100 zł, natomiast najdroższy z jednostką 3.0 TDI o mocy 313 KM 287.500 zł. Cena auta wydaje się wysoka, jednak usprawiedliwiają ją mocne silniki, świetne wyposażenie oraz prestiż marki.


Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama