/  /  / A6 Allroad
Audi A6 Allroad

Audi A6 Allroad

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Cena278 000 zł - 310 400 zł (aktualizacja: 2016-05-01)
Emisja CO2149 g/km - 185 g/km
Żużycie paliwa5,6 L/100km - 8,0 L/100km
 
null
© Audi
nullAudi A6 AllroadAudi A6 AllroadAudi A6 AllroadAudi A6 AllroadAudi A6 AllroadAudi A6 AllroadAudi A6 AllroadAudi A6 AllroadAudi A6 AllroadAudi A6 AllroadAudi A6 AllroadAudi A6 AllroadAudi A6 AllroadAudi A6 Allroad
Audi A6 Allroad to samochód pozycjonowany w segmencie  E jako luksusowe kombi o podwyższonych zdolnościach terenowych. Z wyglądu Audi A6 Allroad praktycznie nie różni się od wersji Avant A6. Jedyna różnica obejmuje plastikowe nakładki na błotniki, progi i zderzaki. Produkcja tego modelu odbywa się w niemieckiej fabryce Audi w Neckersulm.

Nadwozie nowego Audi A6 Allroad mierzy 4.94 m długości, 1.90 m szerokości, 1.47 m wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2.91 m W porównaniu do poprzednika, nowa generacja jest dłuższa o 6 milimetrów, szersza o 36 milimetrów i wyższa o 13 milimetrów. Karoseria składa się w 20% z aluminium, co pozwoliło na lekką redukcję masy. Samochód dostępny jest wyłącznie w jednej wersji nadoziowej- kombi. Zewnętrznie Allroad wyróżnia się nakładkom na zderzaki i nadkolom w czarnym kolorze. Ponadto samochód został wyposażony w płyty zabezpieczające podwozie. Standardowo bagażnik ma 565 litrów pojemności, wartość ta wzrasta do 1680 litrów w przypadku złożenia tylnej kanapy.

Nowe A6 Allroad quattro kontynuuje tendencję stylistyczną samochodów tej marki. Jego linie łączą w sobie elegancką, lekką architekturę Audi, znaną z A6 Avant, z nowymi, wyraźnymi elementami stylu samochodów terenowych. Ze względu na zamontowanie osłon pod zespołem napędowym, charakterystyczna kratownica chłodnicy musiała zostać nieznacznie zmniejszony. Jedyny dostępny silnik benzynowy, to 6 cylindrowy motor doładowany za pomocą kompresora o mocy 310 KM. Natomiast gama jednostek wysokoprężnych opiera się na silnikuV6 o pojemności 3.0, występującym w trzech wariantach mocy: 204 KM, 245 KM oraz 313 KM. Najmocniejsza wersja diesla wyposażona została w dwie turbosprężarki i współpracuje z 8 stopniową przekładnia tiptronic. Pozostałe silniki z siedmiobiegową przekładnią S tronic. Obie skrzynie biegów oferują dwa tryby: D (Drive) i S (Sport). Kierowca może również sam zmieniać biegi, za pomocą dostępnych opcjonalnie łopatek przy kierownicy.

Wersja Allraoad ma zwiększony prześwit o 6 cm w porównaniu do standardowego A6. Seryjnie montowane zawieszenie pneumatyczne z regulowaną amortyzacją pozwala w zależności od prędkości jazdy na regulację wysokości zawieszenia. Audi drive select to system znajdujący się na liście wyposażenia seryjnego. Za jego pomocą, kierowca może zmieniać sposób pracy silnika, skrzyni biegów oraz zawieszenia pneumatycznego.

Stały napęd na cztery koła quattro rozdziela 60 procent momentu obrotowego na oś tylną, a 40 procent na oś przednią. W przypadku uślizgu jednego z kół, proporcje te ulegają zmianie i na przednią oś może trafić do 70 procent siły napędowej i do 85 procent do osi tylnej.

W wyposażeniu seryjnym z zakresu bezpieczeństwa, na pokładzie A6 Allroad znajdują się takie elementy jak poduszki powietrzne czołowe oraz boczne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń, a także ABS z rozdziałem siły hamowania EBV oraz ESP. Ponadto standardowo montowany jest system ASR oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS. Samochód wyposażony jest również w poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, poduszki boczne przednich siedzeń oraz kurtyny powietrzne. Samochód nie był poddany testom zderzeniowym przeprowadzanym przez organizację EuroNCAP.
 

A6 Allroad najczęściej porównywany z

Reklama