/  /  /  /  / Początek nowej ery u Volkswagena
Audi A5

Audi A5

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa ŚredniaSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2--
Żużycie paliwa--
 

Początek nowej ery u Volkswagena

Volkswagen|
null
© Volkswagen
null

Tak niemiecki koncern zapowiada wprowadzenie platformy MQB, która pozwoli na standaryzację procesu projektowania i produkcji samochodów różnych marek i klas w ramach całej grupy. Pierwszymi autami, które będą wytwarzane w oparciu o MQB, będzie nowe Audi A3 oraz Volkswagen Golf VII.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Kierowany przez Martina Winterkorna koncern Volkswagen AG ma ambicje zostać w bieżącej dekadzie największą grupą światowej motoryzacji. Ważnym elementem realizacji tego założenia jest wprowadzenie do produkcji seryjnej modularnej platformy podłogowej dla aut z silnikiem umieszczonym poprzecznie (MQB). Istotną zaletą tej strategii jest wzajemne połączenie marek i modeli koncernu, począwszy od prac konstrukcyjnych, poprzez zakupy aż do procesu produkcji.

Zakłada się, że w najbliższym czasie grupa będzie mogła wykorzystać wspomnianą architekturę do stworzenia ponad 30 modeli różnych klas.

W przypadku marki Volkswagen układ MQB nadaje się do wykorzystania podczas projektowania tak różnorodnych modeli jak Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat oraz Volkswagen CC. W przyszłości oznacza to, że wszystkie te auta można by teoretycznie wytwarzać na tej samej linii produkcyjnej (mimo różnic w rozstawach osi i kół). Z wykorzystaniem platformy MQB możliwe będzie nawet produkowanie samochodów różnych marek w jednej fabryce.

Oczekiwanym przez koncern Volkswagen rezultatem wprowadzenia MQB będzie w przyszłości obniżenie o około 20% kosztów wyprodukowania jednego samochodu oraz skrócenie czasu montażu o 30%.

W ramach architektury MQB rozpoczęto prace nad nowej generacji jednostkami napędowymi o zunifikowanej pozycji mocowania. Program obejmuje rodzinę silników benzynowych serii EA211 o wachlarzu mocy od 60 do 150 KM, jak również gamę jednostek wysokoprężnych EA288 generujących moc od 90 do 190 KM. Dodatkowo, przewidziano możliwość stworzenia wersji zasilanych gazem ziemnym, a także wyposażonych w układ hybrydowy lub elektryczny.

Koncern zapowiada, że autem wyposażonym w napęd elektryczny będzie nowy Volkswagen Golf Blue-e-Motion, który zadebiutuje w roku 2013.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama