/  /  / A5
Audi A5

Audi A5

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa ŚredniaSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2--
Żużycie paliwa--
 
Audi A5 Sportback [2011- ]
© Audi
Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]Audi A5 Sportback [2011- ]nullnull
Audi A5 zadebiutowało w 2007 roku na salonie w Genewie. Ten model klasy średniej (segment D), należący do grupy aut sportowo-rekreacyjnych, został zaprojektowany przez Waltera de Silvę, który to z kolei bazował na koncepcie Nuvolari pokazanym w 2003 roku. Model ten jest również pierwszym pojazdem Audi wykorzystującym budowę modułową. Miejscem produkcji Audi A5 jest zakład w Ingolstadt.

Długość samochodu wynosi 4712mm, szerokość 2020mm, wysokość 1391 mm, przy rozstawie osi wynoszącym 2810mm. Pojemność bagażnika  w Audi A5 Sportback wynosi 480 l i może zostać powiększona do 183l, w przypadku złożenia tylnych asymetrycznych siedzeń.

W roku 2011 Audi zdecydowało się na facelifting. Zmiany jakie zaszły były kosmetyczne i w głównej mierze dotyczyły stylistyki zewnętrznej samochodu. Wersje po liftingu posiadają odświeżone przednie reflektory oraz przeprojektowany przedni grill. Wszystkie silniki zostały wyposażone w doładowanie oraz systemy Start-Stop i odzyskiwania energii podczas hamowania. W ofercie pojawił się nowy wysokoprężny silnik, 3.0 TDI o mocy 204 KM.

Dla osób oczekujących sportowych wrażeń dostępna jest wersja S5. W porównaniu do pozostałych wersji A5 jest niższa o 10 mm. Pozostałe rozwiązania technologiczne, zastosowane w tym aucie znane są już z innych flagowych modeli Audi. Chodzi tu m.in. o napęd na 4 koła quattro oraz obniżone, sportowe, pięciowahaczowe zawieszenie z przodu i oparte na wahaczach trapezowych z tyłu, które zostały wyposażone we wzmocnione stabilizatory oraz sprężyny i amortyzatory. Z zewnątrz wyróżnia się  czterema końcówkami układu wydechowego oraz większymi i inaczej stylizowanymi wlotami powietrza z przodu. W S5 dostrzec można również bardziej zadziorne zderzaki, chromowane elementy osłony chłodnicy i bocznych lusterek oraz wyraźniejsze wygięcia pokrywy bagażnika spełniające rolę spojlera. Najbardziej widoczny jest jednak czerwony znaczek S5 na przodzie, tyle i zaciskach hamulców oraz 18-calowe felgi, które pojawiły się w miejsce standardowych felg siedemnasto calowych.  Pod maską znajduje się 6 cylindrowa jednostka benzynowa, o pojemności 3l, która została doładowana za pomocą kompresora, co pozwoliło na osiągnięcie 333KM oraz 440 Nm. Napęd w S5 przenoszony jest poprzez 7-stopniową przekładnią automatyczną S tronic stale na wszystkie cztery koła przez sztandarowy system quattro w stosunku 40% momentu na przód i 60% na tył, z możliwością dynamicznej zmiany tych proporcji w zależności od sytuacji.

Gamę silników benzynowych otwiera 1.8 litrowy silnik o mocy 170 KM, który łączy bezpośredni wtrysk benzyny z turbodoładowaniem. Silnik 2 litrowy pozwala na rozwinięcie 211 KM mocy. Dostępne są również 3 silniki wysokoprężne, o pojemności 2.0 i mocy 177 KM, a także 3 litrowe V6 o mocy 204 KM lub 245 KM.

Audi A5 wyposażone jest standardowo w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne przednie. Ponadto w samochodzie seryjnie montowane są: system zapobiegający poślizgowi kół w trakcie hamowania (ABS), system rozdziału siły hamowania (EBD), a także system stabilizacji toru jazdy (ESP). Test EuroNCAP na tym modelu nie został jeszcze przeprowadzony.

 
 

A5 najczęściej porównywany z

Audi A6
Audi A6
BMW 3
BMW 3
BMW 4
BMW 4
Opel Cascada
Opel Cascada
Volkswagen CC
Volkswagen CC
Volvo S60
Volvo S60
Volvo XC60
Volvo XC60
Reklama