/  /  / A4
Audi A4

Audi A4

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Audi A4 Limousine 2012
© IBRM Samar
Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012Audi A4 Limousine 2012
Audi A4 pojawiło się na rynku w 1994 roku, jako następca oferowanego przez około 30 lat modelu 80. Samochód dzielił platformę ze sztandarowym pojazdem VW w klasie D- Passatem B5. Auto prezentowało zbliżone do poprzednika, konserwatywne kształty trójbryłowego sedana(później również kombi- Avant). Do jego napędu służyć mógł jeden z silników benzynowych o pojemności od 1.6 do 2.8l. Najmniejsza jednostka generowała 101KM, najmocniejsza zaś służąca jako serce dla RS4, powstała na bazie użytej w oferowanej od 1997 wersji S4 (do 1994 znanej jako mocniejsza wersja Audi 100), czerpiącej 265KM z podwójnie doładowanego silnika V6 o 30 zaworach i 2.7l pojemności, generowała potężne 381KM. Oferowany był również znany powszechnie diesel o pojemności 1.9l, który w zależności od konfiguracji osiągał moc od 75 (wersja wolnossąca) do 115KM, bądź 2.5 litrowa, 24 zaworowa jednostka wysokoprężna rozwijająca 150KM. Produkowane przez siedem lat pierwsze wcielenie A4 przygotowało pewny grunt dla następcy, oferowanego od 2001 roku.

Druga generacja powstała na płycie B6 koncernu VW, odmiennej jednak od tej zastosowanej w Passacie. Również w tym wypadku obeszło się bez eksperymentów stylistycznych, z tym, że do znanych i lubianych nadwozi sedan oraz kombi dołączyło cabrio, zastępujące otwarty model oparty jeszcze o konstrukcję Audi 80.  Gama silników objęła jednostki benzynowe o mocach od 100KM (1.6l) do 220KM (3.0V6), oraz wysokoprężne 1.9TDI (100-130KM) i 2.5 V6 (155-180KM). Wersja S4  otrzymała silnik benzynowy o pojemności 4.2l litra oraz ośmiu cylindrach w układzie V, generujący 344KM.

W 2005 roku do sprzedaży weszła kolejna wersja A4. Mimo, że zbudowana na tej samej platformie co poprzedniczka, to z racji na daleko idące zmiany stylistyczne (obejmujące m. in. atrapę chłodnicy Singleframe znaną z obecnie produkowanych aut) oraz nowe jednostki napędowe przedstawiona była jako całkiem nowy model. To właśnie w A4 trzeciej generacji jako pierwszej pojawiły się silniki TFSI oraz FSI. Moc jednostek benzynowych wynosiła od 102 do 256KM, zaś diesla od 115 do 233KM. Oczywiście w świecie zupełnie innych wartości mocy poruszały się modele S4 oraz RS4. Pierwsze z nich dysponowało 344 końmi mechanicznymi, zaś drugie miało ich pod maską 420. Model dostępny był, podobnie jak poprzednik, w trzech wersjach nadwoziowych- jako sedan, kombi i kabriolet.

Obecna, czwarta generacja, na rynku dostępna jest od 2008 roku. Powstała na zupełnie nowej platformie występować może w jednej z dwóch wersji nadwoziowych- jako kombi bądź sedan. Warto zaznaczyć, iż na tej samej bazie powstaje rodzina Audi A5- cabrio, coupe oraz sportback. Audi A4 mierzy 4701mm długości, 1826mm szerokości oraz 1427mm wysokości. Takie wymiary stawiają je przed naturalnymi konkurentami- BMW serii 3 oraz Mercedesem klasy C. Sylwetka auta, podobnie jak w przypadku dotychczasowych generacji, pozbawiona jest ekstrawagancji, co w czasach coraz bardziej wymyślnych form z pewnością przysparza mu wielu zwolenników ceniących w stylistyce ponadczasową prostotę. Wygląd przedniego pasa, zwłaszcza po liftingu przeprowadzonym na początku 2012 roku, który we wszystkich modelach Audi jest niemal identyczny, nie pozwala na pomylenia auta z Ingolstadt, z jakimkolwiek innym. Rama singleframe w otoczeniu charakterystycznych reflektorów wyposażonych w diody LED oraz cztery pierścienie na masce to znak firmowy Audi ostatnich lat- zarówno w przypadku małego A1, jak i tych większych oraz największych, np. Q7. Gama silników składa się z dwóch jednostek benzynowych TFSI- 1.8 o mocy 170KM oraz 2-litrowej, 211-konnej, a także diesli o pojemności dwóch bądź trzech litrów, dysponujących mocami od 120 do 245KM. Napęd, na przednie bądź wszystkie cztery koła przenoszony może być za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej, 7-stopniowej skrzyni automatycznej S tronic albo bezstopniowej Multitronic.


A4 standardowo wyposażone jest w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny chroniące głowy, które pokrywają powierzchnię szyb od słupka A do C. Opcjonalnie dostępne są jeszcze boczne poduszki umieszczone w tylnych fotelach. Ponadto w każdym modelu seryjnie montowany jest system kontroli trakcji ESP, ABS oraz system rozdziału siły hamowania na koła EBV. Opcjonalnie dostępny jest również układ pomagający kierowcy utrzymać obrany pas ruchu - Audi lane assist czy układ ułatwiający mu jego zmianę – Audi side assist. W teście zderzeniowym EuroNCAP A4 otrzymało najwyższą możliwa ocenę 5 gwiazdek.

Konkurencją dla tego modelu jest m.in. BMW Serii 3, Volvo S60 oraz Mercedes klasy C.

 

A4 najczęściej porównywany z

Audi A6
Audi A6
BMW 3
BMW 3
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Volvo S60
Volvo S60
Volvo V60
Volvo V60
Reklama