/  /  /  /  / Pięć gwiazdek dla Audi A3 w testach Euro NCAP
Audi A3

Audi A3

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena98 200 zł - 183 800 zł (aktualizacja: 2016-07-06)
Emisja CO299 g/km - 162 g/km
Żużycie paliwa3,9 L/100km - 7,0 L/100km
 

Pięć gwiazdek dla Audi A3 w testach Euro NCAP

Audi|

Euro NCAP przyznało nowemu Audi A3 najwyższą notę 5-gwiazdkową za bezpieczeństwo bierne podczas zderzenia. Wyniki testów bezpieczeństwa pasażerów dorosłych podczas zderzenia czołowego, tylnego i bocznego oraz wyniki testów ochrony dzieci i pieszych pokazują, że nowe A3 jest jednym z najbezpieczniejszych aut w swoim segmencie.

Model A3 otrzymał od Euro NCAP najwyższą ocenę za ochronę kierowcy i pasażera siedzącego z przodu, w teście zderzeniowym przednim i bocznym. Również dzieci są bezpieczne w nowym Audi. Euro NCAP oceniło pozytywnie także funkcję przypominania o zapięciu przednich, a zwłaszcza tylnych pasów bezpieczeństwa.

W obu przypadkach funkcja ta w nowym Audi A3 montowana jest seryjnie.

Ochrona pieszego jest dla Audi kwestią najwyższej wagi. A3 doskonale spełnia wszystkie wymagania w tej dziedzinie. Specjalnie zaprojektowany przód auta i aktywna maska silnika, która podczas kolizji przy pomocy ładunków pirotechnicznych wypychana jest w górę, łagodzą skutki wypadku.

Dzięki temu rozwiązaniu Audi A3 otrzymało dobre oceny również za ochronę bezpieczeństwa pieszego.

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP

Niemiecki producent przykłada dużą wagę nie tylko do obszarów, które podlegały ocenie Euro NCAP, ale również do kwestii bezpieczeństwa czynnego. Światła do jazdy w dzień, będące elementem wyposażenia seryjnego sprawiają, że samochód jest lepiej widoczny dla pieszych.

Inne systemy wsparcia kierowcy jak np. Audi adaptive cruise control z funkcją ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu pre sense front, Audi active lane assist, Audi side assist, tempomat ograniczający prędkość i funkcja automatycznej rekomendacji przerw podczas jazdy, dzięki nowemu Audi A3 są obecnie dostępne opcjonalnie również w klasie aut kompaktowych.

To samo dotyczy systemów oświetlenia drogi takich jak np. płynna regulacja zakresu wiązki świateł reflektorów i opcjonalnie montowane reflektory diodowe, które dotychczas dostępne były jedynie w klasie luksusowych limuzyn.

Dodatkową funkcją w zakresie ochrony bezpieczeństwa jest nagrodzona przez ADAC funkcja unikania następnych kolizji. W przypadku wypadku funkcja ta poprzez zainicjowanie automatycznego hamowania może pomóc kierowcy w zredukowaniu niebezpieczeństwa poślizgu i dalszych kolizji będących następstwem danego wypadku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama