/  /  /  /  / Nowe Audi S3 w zbliżeniu
Audi A3

Audi A3

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena98 200 zł - 183 800 zł (aktualizacja: 2016-07-06)
Emisja CO299 g/km - 162 g/km
Żużycie paliwa3,9 L/100km - 7,0 L/100km
 

Nowe Audi S3 w zbliżeniu

Audi|
null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnull

Moc 300 KM, moment obrotowy 380 Nm i przyspieszenie od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy. To oferuje nowe Audi S3. Równie wzorowa jest jego efektywność. Wyposażone w silnik 2.0 TFSI, auto niemieckiego producenta zadowala się według danych fabrycznych średnio tylko 6,9 litra paliwa na 100 km.

Jednostka napędowa 2.0 TFSI otwiera nowy rozdział w historii silników Audi. Stworzona od podstaw, z poprzedniczką dzieli jedynie pojemność: 1984 cm3. Moc 221 kW (300 KM) jest dostępna w przedziale 5500 a 6200 obr./min. Pomiędzy 1800 a 5500 obr./min silnik generuje moment 380 Nm.

Reakcje 4-cylindrowego silnika są równie dobre jak jego brzmienie: głębokie, ze sportową nutą i szczególnie intensywne, gdy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie dynamic. Zastosowanie wielu innych najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych, począwszy od podwójnego wtrysku, przez system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift, aż po innowacyjny system zarządzania temperaturą, wpływa na wysoką moc i efektywność auta.

Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu Audi S3 z dostępną opcjonalnie automatyczną skrzynią biegów S tronic zaledwie 4,8 sekundy, a wersji ze skrzynią manualną 5,2 sekundy. Maksymalna, elektronicznie ograniczona prędkość samochodu wynosi 250 km/h.

Według danych fabrycznych, na 100 km silnik 2.0 TFSI z przekładnią S tronic zużywa średnio 6,9 litra paliwa, a ze skrzynią manualną około 7 litrów na 100 km.

W porównaniu do poprzednika nowe Audi S3 zużywa o 1,5 l paliwa mniej. Oznacza to, że emisja dwutlenku węgla uległa w jego przypadku redukcji o 35 g na kilometr.

Dynamika i wysoka wydajność charakteryzują zarówno sześciobiegową manualną skrzynię biegów, jak i dostępną w opcji, sześciostopniową przekładnię automatyczną S tronic. Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty dysponuje długim przełożeniem, wymiernie wpływając na zmniejszenie zużycia benzyny.

Stały napęd na cztery koła quattro wykorzystuje sprzęgło wielopłytkowe i zapewnia temu mocnemu modelowi serii A3 zdecydowaną przewagę pod względem przyczepności i zwrotności.

Przy wychodzeniu z zakrętu nowe Audi S3 może wcześniej i bezpieczniej przyspieszać. Jest dynamiczne i dobrze trzyma się drogi w każdych warunkach.

Pojazd spontanicznie i precyzyjnie reaguje na sygnały płynące z układu kierowniczego. Stabilnie pokonuje różnego rodzaju zakręty przy dużej prędkości, nawet przy minimalnych ruchach kierownicy. Prowadzenie wymaga niewielkiego wysiłku. W dużym stopniu to zasługa sportowego podwozia S, zaawansowanego technicznie zawieszenia oraz nowego, progresywnego układu kierowniczego.

Drążek kierownicy jest tak spasowany z zębatą przekładnią, że przełożenie zmienia się zależnie od ruchu kierownicy. Dzięki temu przy wyższych prędkościach jazdy progresywny układ kierowniczy działa precyzyjniej.

Nowe Audi S3 wyposażono w koła formatu 7,5 na 18 cali. Przewidziano do nich opony w rozmiarze 225/40. Lakierowane na czarno szczęki dużych hamulców mają ozdobne emblematy S3.

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego w S3. Kontroluje charakterystykę elektronicznego pedału gazu, przełożeń montowanej opcjonalnie automatycznej skrzyni biegów S tronic oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego.

Kierowca, wciskając odpowiedni przycisk, sam określa to, czy system ma pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, regulujący pracę amortyzatorów w zależności od stanu nawierzchni i warunków drogowych, jest również sterowany z wykorzystaniem Audi drive select.

Lekka konstrukcja, w dziedzinie której Audi ma duże osiągnięcia, także wydatnie wpływa na efektywność nowego S3. Ciężar auta wynosi nie więcej niż 1395 kg. W porównaniu z poprzednim modelem wagę zredukowano o 60 kg.

Karoserię w dużym stopniu wykonano z ultra twardych stopów stali, a przednie błotniki i maskę silnika z aluminium.

Już sam wygląd zewnętrzny podkreśla dynamikę nowego Audi S3. Nisko schodząca maska silnika, charakterystyczna linia tornado przebiegająca poniżej okien oraz maksymalnie pochylone słupki C wydłużają optycznie sylwetkę samochodu. Jego długość to 4254 mm, szerokość 1777 mm, a wysokość 1401 mm.

Nowe Audi S3 posiada charakterystyczną dla modeli S osłonę chłodnicy Singleframe, której obramowanie pokryto chromem. Kratownica osłony ma szarą, matową barwę Platinum, natomiast poziome podwójne pręty wzmacniające grilla mają kolor aluminium.

Po bokach nowo zaprojektowanego zderzaka przedniego znajdują się potężne wloty powietrza. Na ich zewnętrznych krańcach umieszczono wyraźnie zarysowane, wykończone aluminium kanały wlotowe.

Alternatywą dla seryjne montowanych reflektorów ksenonowych Xenon plus są reflektory diodowe, dostępne dotychczas tylko w klasie luksusowych limuzyn. Teraz coraz częściej znajdują zastosowanie w segmencie samochodów kompaktowych premium.

Reflektory diodowe nadają topowemu modelowi serii A3 niepowtarzalny wygląd i znacznie poprawiają oświetlenie drogi.

Obudowy lusterek w kolorze aluminium oraz mocno zarysowane progi to wyraziste elementy na bokach Audi S3. Nową formę ma również zderzak tylny. Na krańcach platynowo-szarego dyfuzora ozdobionego podwójnym aluminiowym obramowaniem, znajdują się cztery owalne końcówki rur układu wydechowego w chromowanych osłonach.

Lakierowany w kolorze samochodu, charakterystyczny dla modeli S spojler dachowy, wykończony aerodynamiczną czarną listwą, optycznie wydłuża dach. Światła tylne wykonano w technice diodowej.

Wnętrze pojazdu, utrzymane w całości w czerni, koncepcyjnie nawiązuje do dynamicznej formy zewnętrznej. Podziałki zegarów mają kolor szary, a ich wskazówki są białe. Na tarczy obrotomierza umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania.

System informacji kierowcy z kolorowym monitorem jest elementem wyposażenia seryjnego. Elektrycznie wysuwany monitor, w który Audi S3 jest wyposażone standardowo, jeśli na pokładzie znajduje się radio MMI, ma tylko 11 mm grubości.

Dostępna opcjonalnie, wielofunkcyjna skórzana kierownica sportowa ma spłaszczony u dołu wieniec. W wersji z automatyczną skrzynią biegów S tronic po bokach kierownicy zamontowano manetki w kolorze aluminium. Pedały i podparcie lewej stopy wykonano ze stali szlachetnej.

Alternatywą dla montowanych seryjnie sportowych foteli są siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami i stebnowaniem w kształcie rombów. Ozdobne listwy w drzwiach mają kolor matowego, szczotkowanego aluminium lub są czarne.

Obok seryjnego wyposażenia nabywcy nowego Audi S3 mogą wybierać w bogatej palecie wyposażenia opcjonalnego. Znajdziemy w niej systemy infotainment, z najbardziej zaawansowanym technicznie systemem nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch na czele. Dzięki wyposażeniu pojazdu w dostępny na życzenie system Audi connect kierowca może w pełni korzystać ze zindywidualizowanych usług internetowych w standardzie UMTS.

Na życzenie w nowym Audi S3 dostępne są wszystkie systemy wsparcia kierowcy oferowane w modelach tej serii.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama