/  /  /  /  / Audi A3 Cabrio i nawet 180 koni pod maską
Audi A3

Audi A3

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena98 200 zł - 183 800 zł (aktualizacja: 2016-07-06)
Emisja CO299 g/km - 162 g/km
Żużycie paliwa3,9 L/100km - 7,0 L/100km
 

Audi A3 Cabrio i nawet 180 koni pod maską

Audi|
null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W początkowym okresie nowe Audi A3 Cabriolet do wyboru oferować będzie seryjnie dwa silniki TFSI lub motor TDI. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normę emisji Euro 6. Ich pojemność to 1,4, 1,8 i 2 litry, a moc sięga od 140 KM do maksymalnie 180 KM.

Wszystkie trzy jednostki zaprojektowano i zbudowano od nowa. Przy poprawionych osiągach zużywają według danych producenta nawet do 13% mniej paliwa niż silniki stosowane w poprzedniej wersji modelu. Rozwiązaniem, na które warto tu zwrócić uwagę, jest system Cylinder On Demand (COD), który przy niższych obciążeniach odłącza dwa cylindry.

Audi zapowiada jednocześnie, że prace nad kolejnymi silnikami trwają.

Również układ przeniesienia napędu Audi A3 Cabriolet to przykład najnowocześniejszego rozwiązania technicznego. Wersja z silnikiem 1.8 TFSI jest dostępna z błyskawicznie przełączającą biegi 7-stopniową automatyczną skrzynią S Tronic z podwójnym sprzęgłem, która w połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi Drive Select (element wyposażenia seryjnego linii Ambition) ma funkcję wolnego biegu, pozwalającą zaoszczędzić paliwo.

Silnik 1.4 TFSI Cylinder On Demand oraz 2.0 TDI Clean Diesel za pomocą skrzyni manualnej przekazują napęd na przednią oś. Audi A3 Cabriolet dostępne będzie także z napędem na cztery koła quattro.

Nowości rynkowe 2014

Sportowy charakter pojazdu wynika w znacznej mierze z dokładnie obliczonego podziału obciążeń między osiami, który wynosi w wersji z napędem quattro 56:44. To skutek zastosowania w nim modułowej, poprzecznej budowy płyty podłogowej (MQB).

W pojazdach z takim typem płyty wszystkie silniki mają tę samą pozycję montażową, a w porównaniu z modelem poprzednim oś przednia została przesunięta o 40 mm do przodu.

Zaawansowane rozwiązania techniczne zastosowano także w podwoziu. Wiele elementów zawieszenia McPhersona osi przedniej wykonano w znacznej części z aluminium. Czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej pochłania siły wzdłużne i poprzeczne niezależnie od siebie.

Wspomaganie układu kierowniczego ma efektywny napęd elektromechaniczny. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC posiada elektroniczną blokadę. W zakresach granicznych, jeśli koło jednej z osi wpadnie w poślizg, system lekko przyhamuje. Zachowanie pojazdu jest więc jeszcze bardziej bezpieczne.

Rozmiar felg sięga od 16 do 19 cali (koła 19-calowe dostępne są w połączeniu z podwoziem sportowym lub z elektromagnetycznym systemem kontroli zawieszania Audi Magnetic Ride). Największe opony mają rozmiar 235/35.

Nabywca może wybrać również zawieszenie sportowe lub podwozie S line.

Na życzenie w nowym Audi A3 Cabriolet może zostać zamontowany system wyboru dynamiki jazdy Audi Drive Select, który dla linii Ambition jest elementem wyposażenia seryjnego. System, dając do wyboru jeden z kilku trybów, pozwala kierowcy na zarządzanie charakterystyką pracy silnika, wspomagania układu kierowniczego, 7-biegowej skrzyni S Tronic oraz klimatyzacji.

System Audi Drive Select wpływa na pracę wielu innych systemów opcjonalnych, np. elektromagnetycznego systemu kontroli zawieszenia Audi Magnetic Ride, tempomatu z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami Adaptive Cruise Control, funkcji dynamicznego doświetlania zakrętów Adaptive Light i progresywnego wspomagania układu kierowniczego.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama