/  /  /  /  / To było udane półrocze dla Audi
Audi A1

Audi A1

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena77 100 zł - 134 000 zł (aktualizacja: 2016-05-01)
Emisja CO297 g/km - 166 g/km
Żużycie paliwa3,7 L/100km - 7,1 L/100km
 

To było udane półrocze dla Audi

Audi|
null
© Audi
null

Nowy rekord Audi: w pierwszych sześciu miesiącach roku firma z Ingolstadt sprzedała na całym świecie ponad 733 000 aut. To o 12,3% więcej niż w porównywalnym okresie 2011.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Tylko w czerwcu około 133 050 klientów zdecydowało się na zakup samochodu marki Audi. To o 13,1 procent więcej w porównaniu z czerwcem 2011. Wzrost sprzedaży o 14,6 procent w minionym miesiącu wskazuje na utrzymujący się w Niemczech pozytywny trend. Wyraźnie, bo o dwucyfrową wartość (+20,4%), wzrosła sprzedaż Audi na rynku chińskim.

W Stanach Zjednoczonych Audi AG zamknęło pierwsze półrocze najlepszym miesiącem od początku swojej obecności na tamtejszym rynku, notując w czerwcu wzrost sprzedaży o 26,0 procent.

"Mimo odczuwalnych negatywnych tendencji na rynkach południowoeuropejskich, na których nasza marka zresztą ma lepsze wyniki niż konkurencja, sprzedaż Audi pnie się w górę we wszystkich regionach świata. Oznacza to, że konsekwentnie kontynuujemy kurs na osiągnięcie do końca bieżącego roku sprzedaży rzędu 1,4 mln aut - powiedział Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG.

Peter Schwarzenbauer, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży, dodał: "Również w drugim półroczu, w którym sprzedaż jest jak pokazuje doświadczenie niższa, chcemy kontynuować kurs zwyżkowy. Przyczynią się do tego nowe modele: Audi Q5 i ważne zwłaszcza dla rynku europejskiego nowe Audi A3."

Polska premiera nowego Audi A3

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy sprzedaż Audi w Europie wzrosła o 2,8 procent i wyniosła 393 350 pojazdów. Dzięki temu marka powiększyła swoją przewagę i w Europie nadal jest wiodącym producentem samochodów segmentu premium.

Także długoterminowe porównanie z wynikami całego rynku motoryzacyjnego w Europie wypada korzystnie dla Audi. Podczas gdy na rynkach zachodnioeuropejskich sprzedaż marek osobowych spadła do poziomu z roku 1994, sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami wzrosła od tego czasu ponad dwukrotnie. Dzięki temu udział Audi w rynku zachodnioeuropejskim osiągnął w pierwszym półroczu 2012 rekordową wielkość około 5,7 procent.

Do wzrostu w minionych miesiącach przyczyniło się przede wszystkim Audi Q3 oraz nowe Audi A6. Sprzedaż wersji Avant, szczególnie popularnej w Europie, przewyższyła o 63 procent sprzedaż poprzedniego modelu, zanotowaną w pierwszym półroczu 2011.

Najlepsze wyniki w Europie Zachodniej Audi zanotowało na rynku niemieckim. Sprzedaż wzrosła tu o 7,3 procent do poziomu 134 173 egzemplarzy. Głównym czynnikiem wzrostu była sprzedaż Audi A1 Sportback i oferta producenta skierowana pod adresem klientów flotowych.

W Wielkiej Brytanii, swoim drugim co do wielkości europejskim rynku zbytu, marka Audi również zanotowała wyraźny wzrost, rzędu 4,5 procent. Ponadto duży wzrost popytu na samochody koncernu z Ingolstadt zanotowano na przykład w Holandii, gdzie do rąk klientów oddano 13 026 aut (+30,4%), w Austrii (+11,8%, 10 828 sprzedanych egzemplarzy) i w Szwajcarii (+6,5%, 9 125 sprzedanych aut).

We Francji wskaźniki sprzedaży osiągnęły poziom z porównywalnego okresu w roku ubiegłym (+0,4%), dzięki czemu Audi umocniło swą czołową pozycję w segmencie aut luksusowych.

Także we Włoszech i w Hiszpanii statystyki nowo zarejestrowanych pojazdów świadczą o stabilniejszej sprzedaży samochodów marki Audi. Mimo to sprzedaż na tych rynkach spadła odpowiednio o 18,7 i 9,9 procent.

Natomiast sprzedaż w całym regionie Europy Wschodniej w minionych miesiącach stała się dla Audi istotnym motorem wzrostu. Przede wszystkim w Rosji, gdzie odnotowano wzrost o 40,9 procent, co dało 16 563 sprzedanych aut.

Doskonałe wyniki notuje Audi także w Polsce. Sprzedaż w stosunku do maja wzrosła o 8,13%, a porównując pierwsze półrocze roku 2011 i 2012, przyrost sprzedaży marki z czterema pierścieniami wyniósł aż 31,71%. Audi z wynikiem 479 zarejestrowanych w czerwcu przez klientów samochodów zajęło pierwsze miejsce wśród pojazdów segmentu premium.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Audi A1