/  /  / A1
Audi A1

Audi A1

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena77 100 zł - 134 000 zł (aktualizacja: 2016-05-01)
Emisja CO297 g/km - 166 g/km
Żużycie paliwa3,7 L/100km - 7,1 L/100km
 
null
© Audi
nullAudi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012Audi A1 Sportback 2012
Audi A1 pojawiło się w segmencie B, jako następca modelu A2 produkowanego w latach 1999-2005, nowatorskiej konstrukcji, która nie zdobyła jednak popularności, na jaką liczył producent. Czy nowe, niewielkie auto marki z Ingolstadt ma szanse na odniesienie sukcesu rynkowego w klasie małych aut klasy premium?

Mimo iż sylwetka „malucha” Audi nie jest tak niekonwencjonalna, jak była swojego czasu sylwetka aluminiowego A2, to nie można odmówić jej świeżości. Dwubryłowa konstrukcja, produkowanego w Brukseli hatchbacka, z dachem w kształcie łuku oraz wyraźnie zaakcentowanym tyłem pojazdu wygląda dynamicznie. Z przodu odnajdziemy tradycyjną dla marki osłonę chłodnicy Singleframe, z tyłu zaś małe Audi wyróżniać mają trójwymiarowe światła. Audi A1 adresowane jest do osób młodych z terenów miejskich, interesujących się muzyką, modą i sportem. Wnętrze auta charakteryzuje się wysoką jakością użytych materiałów oraz szerokimi możliwościami personalizacji pod kątem oczekiwań klientów. Jako pierwsze światło dzienne ujrzało trzydrzwiowe Audi A1. Jego nadwozie mierzy niecałe 4 metry długości (3954 mm), jest to więcej niż w wypadku Mini (3699 mm), jednak mniej niż Alfa Romeo MiTo (4063 mm). Pozostałe wymiary nadwozia malucha koncernu z Ingolstadt  to 1740 mm szerokości oraz wysokość wynosząca 1416 mm. Wersja pięciodrzwiowa, która dołączyła do palety modelu w 2012 roku różni się rozmiarami nieznacznie. Mimo, iż poprzez wstawienie dodatkowej pary drzwi zwiększył się komfort wsiadania na tylną kanapę, to długość auta nie uległa zmianie. Urosło jedynie o  sześć milimetrów na wysokość oraz szerokość. Potrzeba naprawdę wprawnego oka aby odnaleźć różnice w stylistyce trzy i pięciodrzwiowej wersji. Jednak mimo, iż nie rzucają się w oczy, to są. Jedną z nich jest odrobinę dłuższy i wyżej przebiegający kontur dachu, inną zaś przesunięty do przodu o około 23 centymetry słupek B. Zmiany te miały na celu zwiększenie przestrzeni dostępnej dla pasażerów drugiego rzędu. Początkowo, do napędu A1 służyć mógł jeden  z pięciu silników- trzech benzynowych TFSI (1.2 86KM; 1.4 122KM; 1.4 185KM) oraz dwóch diesli TDI (1.6 90 albo 105KM). Wraz z premierą wersji pięciodrzwiowej zadebiutowały w A1 dwie jednostki napędowe benzynowa 1.4 TFSI, generująca 140 KM oraz TDI pojemności 2.0, dysponujący 143 końmi mechanicznymi. Warte podkreślenia, jest zastosowanie w jednostce benzynowej technologii „cylinder on demand”, jest ona rozwinięciem systemu Audi valvelift, który zmienia skok zaworów. Nowa technologia przy niższym i średnim obciążeniu oraz w fazie toczenia się wyłącza drugi i trzeci cylinder. Prędkość obrotowa musi wynosić między 1400 a 4000 obr./min, a moment obrotowy mniej więcej 25-75 Nm. Gdy tylko kierowca A1 Sportback wciśnie mocniej pedał gazu, odłączone cylindry zaczynają pracować. Procesy przełączania trwają 13 do 36 milisekund, zależnie od prędkości obrotowej. Ingerencje we wtrysk i przepustnice wygładzają ewentualne szarpnięcia. Informacja o pracy dwóch lub czterech cylindrów wyświetlana jest wraz z funkcją aktualnego zużycia paliwa w FIS. W zależności od zastosowanej jednostki napędowej użyta może być skrzynia manualna o pięciu lub sześciu przełożeniach, bądź siedmiostopniowy, dwusprzęgłowy automat.


Z zakresu bezpieczeństwa biernego, w A1 odnajdziemy: kurtyny powietrzne chroniące w razie kolizji głowy pasażerów, boczne oraz czołowe poduszki powietrzne (z możliwością dezaktywacji poduszki pasażera) dla podróżujących z przodu, oraz uchwyty mocujące do fotelika dziecięcego ISOFIX (na tylnej kanapie) te wszystkie elementy należą do wyposażenia seryjnego auta. O bezpieczeństwo czynne dba system ABS oraz ESP z elektronicznie sterowaną blokadą poprzeczną EDS.

Rywalami rynkowymi najmniejszego Audi są takie pojazdy jak Mini, Alfa Romeo MiTO, czy Honda CR-Z.

 

A1 najczęściej porównywany z

Abarth 500
Abarth 500
Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo MiTo
Citroen C4
Citroen C4
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Mercedes CLA
Mercedes CLA
MINI Countryman
MINI Countryman
Volkswagen Golf VII
Volkswagen Golf
Reklama