/  /  /  /  / Relacja z XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland
Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena55 000 zł - 86 500 zł (aktualizacja: 2016-09-19)
Emisja CO290 g/km - 139 g/km
Żużycie paliwa3,5 L/100km - 6,0 L/100km
 

Relacja z XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland

Samar.pl (Mikołaj Jakimowicz)|
XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland
© Fiat Auto Poland
XVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto PolandXVIII Grand Prix Fiat Auto Poland

Już po raz osiemnasty odbyły się zawody o Puchar Prezesa Zarządu Fiat Auto Poland. Uczestnicy Grand Prix- dziennikarze z całej Polski, mieli okazję zmierzyć się z czasem i przeciwnikami na torze Kielce, zaś pojazdami oddanymi do ich dyspozycji były 135-konne Abarthy 500 oraz Alfy Romeo MiTo z silnikami o mocy 155KM.

Rywalizacja, mająca miejsce w dniach 14 i 15 października odbywała się w kapryśnej, jesiennej aurze, dając okazję do wykazania się nie tylko umiejętnościami technicznymi oraz opanowaniem podczas jazdy na krętych próbach ale również zmysłem taktycznym i umiejętnościami przewidywania pogody, bowiem szansę na  zwycięstwo mieli jedynie Ci zawodnicy, którym udało się wystartować na w miarę suchej nawierzchni. Z tego testu, obronną ręką i rzec by można „suchą nogą” wyszedł red. Robert Bielecki, członek jury International Engine of The Year, który uzyskał najlepszy sumaryczny wynik, bezbłędnie pokonując gąszcz ustawionych na kieleckim torze słupków. Drugie miejsce zajął red. Tomasz Szmandra, reprezentujący Moto Express, a trzecie Robert Magdziak z miesięcznika Cars. Rywalizację Pań oraz Puchar Dyrektora Fiat Auto Poland wygrała red. Anna Sztorc- Lubertowicz z magazynu Top Class, wyprzedzając na podium Katarzynę Frendl reprezentującą Motocaina.pl oraz Annę Juśkiewicz z PR Katowice. W klasyfikacji drużynowej tryumfowała reprezentacja tygodnika Moto Express, w składzie Jacek Jurecki oraz Tomasz Szmandra.

W celach pozasportowych, a raczej edukacyjno- rekreacyjnych do użytku uczestników Grand Prix przygotowano również legendę off-roadu- Jeepa Wranglera w dwóch wcieleniach: tradycyjnym trzydrzwiowym, oraz znacznie dłuższym, pięciodrzwiowym. Podczas przejażdżki można było posmakować jazdy terenowej autem, które, jako jedno z nielicznych pozostało wierne tradycji (mimo, iż przystosowane do wymagań obecnych czasów oraz podróżowania z dużymi prędkościami po drogach utwardzonych) surowych pojazdów terenowych.

W przerwach między startami, zawodnicy mieli okazję do zapoznania się nowością w palecie włoskiego koncernu- Lancią Voyager. Auto, znane do niedawna jako jedna z ikon amerykańskiej motoryzacji oraz pionier segmentu MPV zyskało teraz nie tylko, jak przekonuje producent, nową nazwę, ale również cechy, z których znane są inne modele włoskiej marki Premium, tj. precyzję wykonania oraz dbałość o detale. Poza tym, Voyager ma pozostać tym, czym był dotychczas, zatem autem oferującym przede wszystkim wysoki komfort podróżującym nim osobom, tak na krótkich, jak i dalszych trasach. Wymiary (długość x szerokość x wysokość) 5,21 x 1,99 x   1,75 m. przy rozstawie osi ok. 3,1 m. zapewniają przestronne wnętrze, zaś aby ciężar generowany przez te gabaryty sprawnie poruszać, można posłużyć się jednym z silników: benzynowym V-6 o pojemności 3,6 litra i mocy 286 KM współpracującym z 6-stopniową przekładnią automatyczną oraz silnikiem  Diesla V-6 o mocy 163 i pojemności 2,8 litra − w parze z automatyczną przekładnią sześciostopniową.

XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland zakończyło się wręczeniem pucharów oraz pamiątkową fotografią osób biorących  w nim udział, po czym wszyscy, zmęczeni dwudniową rywalizacją, jednak szczęśliwi, udali się do domów na zasłużony odpoczynek.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama