/  /  /  /  / Odświeżona Alfa MiTo
Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena55 000 zł - 86 500 zł (aktualizacja: 2016-09-19)
Emisja CO290 g/km - 139 g/km
Żużycie paliwa3,5 L/100km - 6,0 L/100km
 

Odświeżona Alfa MiTo

Producent|
null
© Alfa Romeo
nullnullnullnullnullnullnull

Podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie ma miejsce debiut nowej gamy 2011 Alfa Romeo MiTo, dostępnej w sprzedaży od kwietnia na wszystkich głównych rynkach Europy.

Po otrzymaniu tytułu „Auto Europa 2009” przyznawanego przez Włoski Związek Dziennikarzy Motoryzacyjnych (UIGA) i uzyskaniu prestiżowych pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych organizacji Euro NCAP, Alfa Romeo MiTo potwierdza, że jej sukces jest wynikiem połączenia wyjątkowego wyglądu z osiągami, włoskiego stylu z techniczną doskonałością, której celem jest maksymalna przyjemność prowadzenia w warunkach całkowitego bezpieczeństwa.

Teraz, podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie ma miejsce debiut nowej gamy 2011 Alfy Romeo MiTo, dostępnej w sprzedaży od kwietnia na wszystkich głównych rynkach Europy.

Jedną z nowości jest wprowadzenie nowego koloru zewnętrznego o odcieniu brązowym Bronzo Metal oraz nowej kolorystyki wnętrza w dwóch odcieniach, zarówno na części deski rozdzielczej, jak i panelach drzwi. Siedzenia pokryte są świeżo opracowanym, wysokiej jakości materiałem, na który składa się gładka, kompaktowa, elastyczna, ale zarazem delikatna i błyszcząca jak jedwab faktura, którą podkreślają wtopione znaki graficzne z podwójną wstawką w dwóch odcieniach (brązowym i czarnym) i znakiem wykonanym „przerywaną linią”, współgrającym ze szwami na obrzeżach i kolorem wykończenia deski rozdzielczej. To atrakcyjne wyposażenie jeszcze bardziej podkreśla elegancki charakter tego modelu.

Model wystawiony na genewskim salonie prezentuje tę bardzo stylową kombinację kolorów, wraz z silnikiem 1.4 MultiAir o mocy 135 KM, współpracującym z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT, która uzyskuje znakomite osiągi (7,1 l/100 km w cyklu miejskim, emisje CO2 na poziomie 126 g/km i przyspieszenie od 0-100 km/h w 8,2 sekundy).

Osiągi te są jeszcze lepsze niż przy takim samym silniku z manualną przekładnią biegów, gdzie wartości wynoszą odpowiednio 7,4 l/100 km, 129 g/km i 8,4 sekundy.

Należy również wspomnieć o wyposażeniu tego samochodu, obejmującym przenośne urządzenie nawigacyjne Blue&Me-TomTom w pełni zintegrowane z deską rozdzielczą.

Blue&Me-TomTom to znacznie więcej niż tylko przenośne urządzenie do nawigacji satelitarnej. Jest to autentyczny system infotelematyczny, który łączy w sobie praktyczne zastosowanie z całkowitą integracją z innymi systemami obecnymi w samochodzie. Urządzenie to powstało w wyniku współpracy pomiędzy Fiat Group Automobiles i firmą TomTom, europejskim liderem w dziedzinie systemów nawigacyjnych i wykorzystuje bogactwo funkcji systemu Blue&Me.

Dzięki praktycznemu, kolorowemu ekranowi dotykowemu o przekątnej 4,3 cala i prostemu, intuicyjnemu interfejsowi graficznemu można zarządzać funkcjami nawigacji, telefonu, odtwarzacza muzyki oraz informacjami normalnie wyświetlanymi tylko na ekranie komputera z danymi dotyczącymi parametrów podróży, np. poziom spalania i zasięg. Ponadto, wyświetlacz w czasie rzeczywistym pokazuje wskazówki dotyczące najbardziej wydajnego stylu jazdy.

Całkowita integracja Blue&Me-TomTom jest również istotna dla kwestii związanych z bezpieczeństwem: zarządzanie funkcjami przy użyciu przycisków sterowania umieszczonych na kole kierownicy i za pośrednictwem komend głosowych, umiejscowienie na środku deski rozdzielczej, gdzie urządzenie jest łatwo dostępne i dobrze widoczne, zasilacz elektryczny wbudowany w podpórkę.

Ponadto, jak każde inne urządzenie przenośne Blue&Me-TomTom może być używany poza samochodem. Blue&Me-TomTom, dostępny w Alfie Romeo MiTo, wyposażony jest w technologię IQ route, która pomaga w znalezieniu najlepszej drogi z uwzględnieniem daty i czasu podróży. Droga obliczana jest w oparciu o statystyczne informacje dotyczące ruchu drogowego zawarte w bazie danych.

Dzięki aplikacji znajdującej się na stronie internetowej TomTom, przystosowanej do samochodów Alfa Romeo, wkrótce dostępne będą kolejne opcje. Obejmują one aktualizację on-line map i mapShare, ogromnej społeczności internetowej, z liczbą ponad 5 milionów zarejestrowanych użytkowników, którzy w czasie rzeczywistym mogą przekazywać informacje dotyczące map.

W porównaniu do zwykłego, przenośnego systemu nawigacji satelitarnej, Blue&Me-TomTom posiada ekskluzywne „menu samochodu”, w którym wyświetlane są informacje dotyczące samochodu i wszystkich podłączonych w nim urządzeń:
* „Wydajność zużycia paliwa”: informacje w czasie rzeczywistym na temat stylu jazdy i sugestie dotyczące zmniejszenia wpływu na środowisko i optymalizacji spalania poprzez włączenie odpowiedniego biegu i właściwe przyspieszenie, w zależności od rodzaju trasy,
* Wszystkie informacje dotyczące podróży na jednym ekranie: pokonana odległość, spalanie i zasięg,
* Ostrzeżenie o rezerwie paliwa i wskazówki jak dotrzeć do najbliższej stacji paliw,
* Punkty zainteresowania, warsztaty serwisowe Alfa Romeo i stacje LPG,
* Zarządzanie telefonem komórkowym podłączonym do Blue&Me: wybieranie numeru na ekranie dotykowym, zarządzanie połączeniami, informacje, kontakty i spis ostatnich połączeń,
* Funkcja przeglądania dla odtwarzacza muzyki podłączonego do portu USB, pełna kompatybilność z systemami iPhone oraz iPod.

Drugi wystawiony szerokiej publiczności samochód prezentuje „dynamiczny” charakter Alfy MiTo: szwajcarskie targi goszczą model w wersji Quadrifoglio Verde, legendarnego symbolu, który na przestrzeni lat stał się znakiem rozpoznawczym niektórych, najbardziej sportowych produktów Alfa Romeo.

Oryginalną wersję wyróżniają nowe, wysokiej jakości, zewnętrzne logo Quadrifoglio Verde wykonane z drobno polerowanego aluminium, z płaskorzeźbą czterolistnej koniczyny, umiejscowione powyżej kierunkowskazów, obramowania lusterek bocznych, przednich i tylnych reflektorów, klamki pokryte ekskluzywnym, satynowanym i chromowanym materiałem, nowe sportowe siedzenie ze środkową częścią wykonaną z Alcantary, miękkiej i aksamitnej w dotyku, połączonej z bardzo trwałym materiałem najnowszej generacji, agresywne i bardzo sportowe „całkowicie czarne” wnętrze, obszycia dwukolorowe (zielono-białe), ręcznie wykonanych szwów na siedzeniach, kierownica, dźwignia hamulca ręcznego i gałka dźwigni zmiany biegów, które w idealny sposób wyrażają charakter prezentowanej wersji.

Dostępnych jest również kilka nowych opcji: 17-calowe, aluminiowe obręcze kół o oryginalnym wzorze oraz sportowe siedzenia typu Sabelt z profilowanym oparciem z włókna węglowego, wykonanym przy użyciu technologii RTM (Resin Transfer Moulding), która łączy dużą wytrzymałość mechaniczną z mniejszymi wymiarami i lekkością, zaś centralna część wykonano z Alcantary z logo Alfa Romeo.

Alfa MiTo 2011 wyposażona jest też w nowe gniazdo USB i wejście AUX, umożliwiając w ten sposób podłączenie odtwarzacza MP3 bezpośrednio do systemu Blue&Me.

Ta najbardziej usportowiona wersja wyposażona jest w najmocniejszy silnik w tej gamie, również uznany przez międzynarodowe jury za „najlepszy nowy silnik roku 2010”. Jest nim silnik 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM. Alfa Romeo postanowiła wyposażyć go w kilka innowacyjnych rozwiązań, które akcentują ponadprzeciętne cechy tego modelu: silnik, który posiada jedną z najwyższych wartości wskaźnika mocy na świecie oraz o klasę lepsze zawieszenie, mające wpływ na przyczepność do drogi, elastyczność, bezpieczeństwo i przyjemność prowadzenia. Najlepszą cechą tego silnika jest ponadprzeciętny stosunek masy do mocy, który od zawsze był kluczowym czynnikiem, jaki stał za sukcesem Alfy Romeo na drodze i na torze wyścigowym. 6,7 kg/KM czyni go najlepszym w kategorii. Przy 124 KM/litr, silnik ten jest również jednym ze światowych liderów pod względem objętościowego wskaźnika mocy.

Jest to szczególnie ważna wartość, ponieważ stanowi ona potwierdzenie skuteczności koncepcji downsizing, której celem jest produkcja nowoczesnych silników, uzyskujących lepsze osiągi przy zdecydowanym obniżeniu zużycia paliwa i emisji. Rzeczywiście, najbardziej zaskakujące dowody osiągniętego poziomu zaawansowania technicznego pochodzą właśnie z drugiego ze wspomnianych wyżej obszarów: 4,8 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 139 g/km (w cyklu pozamiejskim) są bliższe wartościom, jakich można by się spodziewać po ekonomicznym samochodzie, nie zaś po kompaktowym samochodzie sportowym, który od 0-100 km/h przyspiesza zaledwie w nieco ponad 7 sekund.

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde posiada również innowacyjny system „dynamicznego zawieszenia”, który w aktywny i ciągły sposób steruje elektronicznymi amortyzatorami. Został on opracowany przez projektantów i osoby przeprowadzające testy drogowe na samochodach marki Alfa Romeo, z wykorzystaniem najnowszych technik konstrukcyjnych firmy Magneti Marelli. Dlatego też, dzięki doświadczeniu zdobytemu na torach wyścigowych, system ten daje Alfie MiTo Quadrifoglio Verde jeszcze większe możliwości pod względem zwinności i elastyczności, sprawiając, że wyróżnia ją wyjątkowa łatwość prowadzenia i niezrównane bezpieczeństwo. Należy też wspomnieć, że system dynamicznego zawieszenia idealnie współpracuje z trzema różnymi ustawieniami dynamicznej kontroli systemu Alfa DNA (Normal, All Weather i Dynamic), który steruje również innymi systemami, w jakie wyposażony jest ten samochód, takimi jak VDC (Vehicle Dynamic Control), układem kierowniczym, elektroniczną blokadą dyferencjału Q2 oraz silnikiem.

Alfa Romeo MiTo MY 2011 otrzymała nowy wizerunek nowoczesnego samochodu, nie tracąc swojej pozycji sportowego, kompaktowego samochodu, potrafiącego przyciągnąć klientów, którym zależy na szczegółach i maksymalnym komforcie jazdy. To nie zbieg okoliczności, że silniki wysokoprężne z gamy 2011 wyposażone są w najnowszej generacji amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia, z zaworem obejściowym, które poprawiają komfort jazdy podczas wstrząsów spowodowanych nierówną nawierzchnią, nie naruszając dynamicznej kontroli samochodu, czego wynikiem jest przyjemność prowadzenia, która w tej kategorii nie ma sobie równych.

W ten sposób potwierdza się teza, że Alfa Romeo MiTo MY 2011 jest jedyną w swoim rodzaju „energetyzującą maszyną”, którą przy zaledwie 4 metrach długości wypełnia styl, zwinność i techniczna doskonałość, stworzone dla osiągnięcia jak największej przyjemności jazdy. „Energetyczna maszyna” jest owocem ostatniej kampanii, która podkreśla charakter i ducha walki tego modelu, tę zapierającą dech w piersiach energię, która przemienia materię w ekscytację. Na tej samej koncepcji opiera się hasło „Ożywić materię znaczy zamienić ją w ekscytację”, kończące nową reklamę, w której samochód ten odgrywa główną rolę, wraz z francuskim DJ’em i kompozytorem – Bobem Sinclarem.

Gama Alfa MiTo MY 2011 oferuje dwa silniki Diesla z turbodoładowaniem: 1.3 JTDM-2 o mocy 95 KM oraz 1.6 JTDM o mocy 120 KM serwisowany co 35 000 km), cztery silniki benzynowe: 1.4 o mocy 78 KM i 3 silniki MultiAir: 1.4 o mocy 105 KM oraz dwa silniki Multiair o mocy 135 KM (współpracujący z manualną przekładnią lub automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT) i o mocy 170 KM.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama