/  /  /  /  / Nowości gamy Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena55 000 zł - 86 500 zł (aktualizacja: 2016-09-19)
Emisja CO290 g/km - 139 g/km
Żużycie paliwa3,5 L/100km - 6,0 L/100km
 

Nowości gamy Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo|
null
© Alfa Romeo
nullnullnull

Na genewskiej wystawie w Alfie Romeo MiTo debiutuje innowacyjna skrzynia biegów Alfa TCT. To automatyczna przekładnia z podwójnym sprzęgłem suchym najnowszej generacji wyposażona w sześć biegów.

Potrzeba bycia nowoczesnym leży w DNA Alfy Romeo MiTo. W istocie, po tym, jak jako pierwsza zaproponowała rewolucyjny silnik MultiAir, dzisiaj jest pierwszym samochodem na rynku oferującym automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem suchym Alfa TCT w zestawieniu z systemem Start&Stop, który zarządza tymczasowym wyłączaniem zapłonu w przypadku postoju. Ponadto, zawsze spod znaku innowacji technologicznych, w modelu MiTo debiutuje nowy Blue&Me-TomTom, najnowsza ewolucja systemu Blue&Me.

Skrzynia biegów Alfa TCT
W Genewie w Alfie Romeo MiTo debiutuje innowacyjna skrzynia biegów Alfa TCT, automatyczna przekładnia z podwójnym sprzęgłem suchym najnowszej generacji wyposażona w 6 biegów.

Opracowane i produkowane przez Fiat Powertrain Technologies, nowe urządzenie należny do nowoczesnej rodziny 6-stopniowych skrzyni biegów (C635), która debiutowała, w wersji mechanicznej, w MiTo Turbo benzyna MultiAir 170 KM. Dzisiaj kolej na skrzynię Alfa TCT w zestawieniu z jednostkami napędowymi MultiAir z systemem Start&Stop montowanym seryjnie: to właśnie Alfa Romeo MiTo jest pierwszym pojazdem na rynku łączącym te trzy innowacyjne technologie. W sprzedaży od przyszłej wiosny, publiczność może podziwiać MiTo 1.4 MultiAir Turbo benzyna 135 KM z przekładnią Alfa TCT oraz drążkami zmiany biegów w kierownicy (opcja).

Nowe urządzenie składa się z dwóch połączonych równolegle skrzyń biegów, z których każda posiada swoje sprzęgło, co umożliwia wybranie i włączenie kolejnego biegu, kiedy poprzedni jest jeszcze włączony. Zmiana biegu jest zatem wykonywana poprzez zwykłą stopniową zmianę sprzęgła, co zapewnia ciągłość dostarczanego momentu obrotowego, a zatem i napędu. Efektem jest większy komfort prowadzenia oraz mocniejsze sportowe wrażenie niż te oferowane przez konwencjonalne automatyczne skrzynie biegów (z konwerterem momentu obrotowego), co pokazuje większa prędkość zmiany biegu, możliwość wyboru pomiędzy trybem ręcznym a automatycznym oraz straty mocy w momencie zmiany biegów praktycznie na poziomie zerowym. Ponadto, koszty zakupu, konserwacyjne i eksploatacyjne ulegają obniżeniu, a zużycie paliwa zmniejszeniu, również dzięki zastosowaniu systemu Start&Stop, o 10% w porównaniu z tradycyjną automatyczną skrzynią biegów sterowną układem hydraulicznym z konwerterem momentu obrotowego.

Dokładnie ujmując, skrzynia biegów Alfa TCT oferuje największą liczbę interakcji z układami pojazdu, jaką można znaleźć na rynku. W istocie, współdziała ona z układem kierowniczym, z mechanizmem hamowania i przyspieszania, przełącznikiem Alfa DNA, systemem Start&Stop, ABS, silnikiem i wskaźnikiem nachylenia (umożliwiający włączenie Hill Holdera i wyłączenie Start&Stop po jego aktywacji).

Dalsze właściwości nowej przekładni Alfa TCT to elastyczność zastosowania, dzięki kompaktowej formie elementów, oraz podwójne sprzęgło suche Dry (rodzaj sprzęgła, gwarantujący najwyższy stopień wydajności pod względem zużycia paliwa wśród automatycznych skrzyni biegów). Porównując sprzęgła Dry ze sprzęgłami olejowymi (Wet), można stwierdzić, że te pierwsze rozpraszają energię tylko w fazie ślizgania podczas zmiany biegu i ruszania, podczas gdy sprzęgła Wet, pracując cały czas w kąpieli olejowej, generują straty w wyniku tarcia. Co więcej, wymagają wymuszonego chłodzenia olejem, a więc ciągłego rozpraszania energii dla pompy oleju (nieobecnej w sprzęgłach suchych). Ponadto, w automatycznej skrzyni biegów typu mokrego potrzebnych jest około 4,8 litrów oleju więcej niż w wersji suchej, zawsze z tego samego powodu - chłodzenia sprzęgła (w ten sposób zwiększa się masa i wzrastają straty). To wszystko sprawia, że sucha skrzynia biegów jest około 6% bardziej wydajna pod względem zużycia od wersji mokrej. Nie mniej ważne, wśród zalet suchego sprzęgła są również niższe koszty i większa łatwość montażu.

Na koniec, należy przypomnieć, że nowa przekładnia Alfa TCT może się pochwalić 23 patentami już oficjalnymi podzielonymi na 3 kategorie: kontrola skrzyni biegów, mechanika skrzyni biegów i siłowniki skrzyni biegów.

Blue&Me-TomTom
Blue&Me-TomTom to coś więcej niż przenośna nawigacja; to prawdziwy system informatyczno-telekomunikacyjny, który łączy praktyczność stosowania z pełną integracją z układami pojazdu. Urządzenie jest owocem partnerstwa Fiat Group Automobiles oraz TomTom, europejskiego lidera w systemach przenośnej nawigacji, i wykorzystuje wszechstronność systemu Blue&Me, opracowanego przy współpracy z Magneti Marelli, do współdziałania z układami pojazdu.

Przy pomocy kolorowego 4,3-calowego ekranu dotykowego oraz prostego i intuicyjnego interfejsu graficznego można zarządzać funkcjami nawigacji, telefonu i informacji zwykle wyświetlanych tylko na komputerze pokładowym, jak zużycie paliwa czy zasięg.

Pełna integracja Blue&Me TomTom to również znaczące wsparcie dla bezpieczeństwa: sterowanie funkcjami przy pomocy poleceń głosowych lub przycisków znajdujących się na kole kierownicy, łatwo dostępna i dobrze widoczna lokalizacja na środku deski rozdzielczej, zasilanie elektryczne w uchwycie.

Ponadto, urządzenie można przenosić i wykorzystywać w innych miejscach, jak każde inne urządzenie tego typu. Blue&Me-TomTom Alfy Romeo MiTo oferuje również technologię IQ route, do wyszukiwania najlepszej trasy, uwzględniając dzień i czas pokonywania trasy, obliczanych w oparciu o bazę danych, która gromadzi informacje na temat warunków drogowych na bazie statystycznej.

Dodatkowo, poprzez aplikację internetową TomTom Home dostosowanej do potrzeb Alfy Romeo, będą dostępne on-line aktualizacje map oraz MapShare, wielka społeczność internetowa z 5 mln zarejestrowanych użytkowników, którzy w czasie rzeczywistym mogą dzielić się informacjami kartograficznymi.

Blue&Me-TomTom w porównaniu z tradycyjną przenośną nawigacją, posiada ekskluzywne menu Car Menu, które pozwala na wyświetlanie informacji dotyczących parametrów pojazdu oraz podłączonych urządzeń:
* Fuel Efficiency: informacje w czasie rzeczywistym na temat stylu jazdy i sugestie jak zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska i zoptymalizować zużycie paliwa poprzez poprawne wykorzystanie skrzyni biegów i przyspieszenia względem rodzaju pokonywanej trasy.
* informacje dotyczące jazdy na jednym ekranie: przejechana odległość, zużycie i zasięg.
* ostrzeżenie o rezerwie paliwa i poprowadzenie do najbliższej stacji.
* interesujące miejsca z punktami obsługi Alfa Romeo i stacjami LPG.
* obsługa telefonu komórkowego podłączonego do Blue&Me: wybieranie numeru z ekranu dotykowego, odbieranie połączeń, odczyt informacji, korzystanie z książki telefonicznej i przeglądanie ostatnich połączeń.

Podsumowując, Blue&Me TomTom dla Alfy Romeo Mito to prawdziwe "okno komunikacji z pojazdem", pozwalające na pełne wykorzystanie potencjału i poprawę własnego stylu jazdy w sposób całkowicie bezpieczny i jak najbardziej wygodny.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama