/  /  /  /  / NOWOŚĆ | Alfa Romeo MiTo 2014
Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena55 000 zł - 86 500 zł (aktualizacja: 2016-09-19)
Emisja CO290 g/km - 139 g/km
Żużycie paliwa3,5 L/100km - 6,0 L/100km
 

NOWOŚĆ | Alfa Romeo MiTo 2014

Alfa Romeo|
null
© Alfa Romeo
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Atrakcją wystawy IAA 2013 we Frankfurcie będzie Alfa Romeo MiTo MY 2014 w odświeżonej formie, zachowująca przy tym zdecydowany image kompaktowego samochodu sportowego dla entuzjastów włoskiego stylu, dbałości o szczegół wykonania oraz doskonałości technicznej pod kątem bezwzględnego bezpieczeństwa jazdy.

Gama modelowa 2014 obejmuje pięć wersji wyposażenia do wyboru (Impression, Progression, Distinctive, Superbike oraz Quadrifoglio Verde) i 10 kolorów karoserii w tym nowy, grafitowy Anthracite Grey. Dostępne są również kontrastujące kolory panelu dachowego i obudów lusterek bocznych.

Wyjątkowe możliwości indywidualizacji stwarza także wybór 10 możliwych wzorów felg z lekkiego stopu.

Poszerzeniu uległa także oferta jednostek napędowych, z których każda charakteryzuje się oszczędnością zużycia paliwa i niską szkodliwością dla środowiska. Dostępne są dwa turbodiesle: 85-konny 1.3 JTDM (dostosowany do wymogów Euro 5+) oraz 120-konny 1.6 JTDM, a także pięć konstrukcji benzynowych: debiutujący w MiTo, nowy 105-konny 0.9 Turbo TwinAir, 70-konny 1.4, 78-konny 1.4, 135-konny 1.4 MultiAir Turbo Petrol (z przekładnią manualną lub Alfa TCT) i wreszcie 1.4 MultiAir Turbo Petrol o mocy 170 KM.

Do początkujących "alfistów" adresowane są jednostki benzynowe 1.4 o mocy 70 lub 78 KM oraz 85-konny turbodiesel 1.3 JTDM.

Odświeżona stylizacja
W gamie modelowej 2014 nie sposób przeoczyć istotnych zmian stylistycznych, m.in. nowej atrapy chłodnicy w otoczeniu chromowanej ramki, nawiązującej wizualnie do 'siostrzanej' Giulietty i wysmuklającej przód samochodu. Do nowości należy także grafitowy lakier karoserii Anthracite Grey oraz polerowana oprawa świateł głównych, dostępna we wszystkich wersjach modelowych.

Również i wystrój wnętrza Alfy MiTo nabrał większego wyrafinowania. Nabywca ma do wyboru dwie odmiany tapicerki materiałowej Evoluzione (Black/Titanium lub Black/Red) dla wersji Distinctive, pakiet QV Sportiva z nowymi sportowymi siedzeniami i białymi wstawkami (tylko dla Distinctive) oraz nową tapicerkę materiałową Heritage Black z elektrycznie wgrzewaną plakietką Alfy Romeo dla wersji Qudrifoglio Verde.

Zmiany nie ominęły deski rozdzielczej: nowy, czarny design Street przeznaczony jest dla wersji modelowych Impression, Progression i pakietu QV Sportiva. W wersji Distinctive dostępne są dwa warianty Evoluzione w kolorystyce szaro-czarnej lub czarno-czerwonej.

Silnik 0.9 Turbo TwinAir o mocy 105 KM
Najważniejszą zmianą w MY 2014 jest oferta nowego, 105-konnego silnika 0.9 Turbo TwinAir o żywiołowym temperamencie i niskim zużyciu paliwa. Jednostka ta współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną i w pozycji Dynamic selektora systemu Alfa DNA rozwija moc 105 KM przy 5500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 2000 obr/min (odpowiednio 105 KM przy 5750 obr/min oraz 120 Nm przy 1750 obr/min w wersji Natural Power).

Silnik Turbo TwinAir o mocy 105 KM jest mało uciążliwy dla środowiska naturalnego, o czym świadczy zaliczane do najniższych w klasie, homologowane zużycie paliwa i poziom emisji CO2: odpowiednio 4,2 l/100 km i 99 g/km w cyklu mieszanym.

Jak podkreśla włoski producent, poziom emisji spalin jest w istocie tak niski, że już dziś odpowiada wymogom norm europejskich na rok 2020.

105-konny Turbo TwinAir zapewnia prędkość maksymalną 184 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 11,4 sekundy, przy godnej uwagi mocy właściwej 120 KM na litr pojemności skokowej. Należy więc do najbardziej „usportowionych" silników dostępnych na rynku.

Nowa rodzina jednostek TwinAir łączy koncepcję downsizingu (ograniczenie pojemności skokowej i masy) z zaawansowanymi technologiami, których przykładem jest wysokowydajna turbosprężarka, integracja kolektora wydechowego w głowicy cylindrów czy też nowatorski system sterowania zaworami dolotowymi MultiAir.

Dzięki specjalnemu profilowi krzywki napędzającej zawory dolotowe MultiAir drugiej generacji optymalizuje wydajność termodynamiczną silnika poprzez modulację wewnętrznej recyrkulacji gazów wydechowych (Internal EGR) w komorze spalania.

System multimedialny Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym i nawigacją GPS
W modelu Alfa Romeo MiTo jest oferowany po raz pierwszy w MY 2014 system multimedialny oparty na koncepcji platformy infotainment nowej generacji Uconnect.

Dostępny również wraz ze zintegrowaną nawigacją GPS TomTom system ten wyposażony jest w 5-calowy ekran dotykowy, umożliwiający dostęp do wielu istotnych funkcji, w tym odbiornika radiowego oraz źródeł multimedialnych (odtwarzacze MP3/4, iPod, iPhone, smartfony) za pośrednictwem portu USB lub przyłącza AUX.

Dzięki zaawansowanemu interfejsowi Bluetooth możliwa jest obsługa dodatkowych funkcji takich jak zarządzanie rozmowami przez telefon komórkowy i przetwarzanie wiadomości tekstowych SMS na komunikaty głosowe (Text-To-Speech Technology) czy Audio Streaming, a więc reprodukcję internetowych stacji radiowych bezpośrednio ze smartfona poprzez pokładowy system audio.

Wersja ze zintegrowaną nawigacją TomTom GPS (sterowana komendami głosowymi) pozwala korzystać również w kolejnych funkcji jak IQ Routes (kalkulacji optymalnej trasy przejazdu w oparciu o przeciętne prędkości ruchu) oraz aktualizacji danych w czasie rzeczywistym Infotraffic.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama