Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena55 000 zł - 86 500 zł (aktualizacja: 2016-09-19)
Emisja CO290 g/km - 139 g/km
Żużycie paliwa3,5 L/100km - 6,0 L/100km
 
null
© Samar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Alfa Romeo MiTo to najmniejszy ze wszystkich dostępnych samochodów włoskiego koncernu. Jego nazwa to skrót od dwóch miast – Mediolanu (Milano) oraz Turynu (Torino). W pierwszym mieście został on zaprojektowany, w drugim, w dzielnicy Mirafiori, jest produkowany.  Alfa Romeo MiTo to zupełnie nowy model wzorowany technicznie i stylistycznie na modelu 8C, która jest inspiracją dla wszystkich nowych produktów Alfy Romeo. Widać to w szczególności po kształcie przeszklenia tylnej części, trzyelementowym przednim zderzaku, kształcie reflektorów oraz tylnych świateł z technologią LED. Ponadto proporcje wozu świadczą ewidentnie o tym, że mamy do czynienia z autem sportowym (długość 4,06 m, wysokość 1,44 m i szerokość 1,72 m). MiTo, należące do klasy B małe premium, zadebiutowało w marcu 2008 roku i szybko zostało uhonorowane nagrodami. Tygodnik „Motor” oraz miesięcznik „Auto Moto” uznali je za ‘Premierę motoryzacyjną roku 2008”, a także za „Najpiękniejsze auto 2008’. Z kolei włoska prasa specjalistyczna nadała mu tytuł „Auto Europa 2009”.

Opisywana Alfa Romeo dostępna jest tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest trzydrzwiowy hatchback. Auto wyróżnia się atrakcyjną stylistyką, która jak przystało na włoską markę posiada sportowy, agresywny wygląd. Znakiem rozpoznawczym są okrągłe reflektory przednie, pomiędzy którymi znajduje się stosunkowo nieduży grill. Od niego odchodzą wyraźne i głębokie przetłoczenia na masce, które jeszcze bardziej podkreślają dynamizm. Linia boczna zachowuje podobny charakter, o czym świadczy opadająca linia dachu i wznoszące się przetłoczenie boczne. W tylnej części wyróżnia się niewielka tylna szyba, a także rzucający się w oczy, duży zderzak, w którym umieszczone moga być nawet dwie końcówki wydechu.

Model MiTo zdobył maksymalną ilość pięciu gwiazdek w prestiżowym teście EuroNCAP, uzyskując 36 z 37 możliwych punktów w kategorii „bezpieczeństwo kierowcy i pasażera”. W wyposażeniu standardowym znajduje się poduszka powietrzna kierowcy, pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne i poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy. Ponadto samochód wyposażony jest w system D.N.A., który oddziałuje na silnik, hamulce, układ kierowniczy, zawieszenie oraz skrzynię biegów, umożliwiając trzy różne rodzaje zachowania pojazdu zależne od stylu prowadzenia, najlepiej odpowiadającego sytuacji i preferencjom kierowcy: super sportowy (Dynamic), miejski (Normal), oraz zapewniający maksimum bezpieczeństwa, nawet przy słabej przyczepności (All-weather). Standardowe jest również wyposażenie w system kontroli trakcji oraz funkcję wspomagania nagłego hamowania tzw. „panic breaking”. Za dodatkową opłatą otrzymać można tylko tempomat i czujniki parkowania.

Konkurencją w tej klasie pojazdów jest Mini Cooper oraz Lancia Ypsilon.
 

MiTo najczęściej porównywany z

Abarth 500
Abarth 500
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Audi A1
Audi A1
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
MINI Countryman
MINI Countryman
Peugeot 208
Peugeot 208
Renault Clio
Renault Clio
Reklama