/  /  /  /  / Tak wygląda Alfa Giulietta
Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena71 300 zł - 113 000 zł (aktualizacja: 2016-07-15)
Emisja CO2103 g/km - 157 g/km
Żużycie paliwa3,9 L/100km - 6,8 L/100km
 

Tak wygląda Alfa Giulietta

Alfa Romeo|
null
© Alfa Romeo
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Alfa Romeo Giulietta to wynik nowego podejścia do stylu i technologii, które prezentuje firma. Zaczęło się ono od 8C Competizione i wyraża się w powrocie do włoskich nazw, z jednej strony odnosząc się do wspaniałej przeszłości marki, a z drugiej patrząc w przyszłość zgodnie z wartościami technologicznymi i emocjonalnymi.

Nowy samochód jest idealną mieszkanką stylu oraz sportowego charakteru i cechuje się specjalnym wyglądem, który łączy kompaktowe wymiary (4,35 m długości, 1,46 m wysokości, 1,80 m szerokości z rozstawem osi równym 2,63 m) z ogromną wygodą prowadzenia i dużym bagażnikiem (350 litrów). Do dynamicznego wyglądu pojazdu dodatkowo dokłada się widocznie zarysowany przód z wyraźnym rodowodem Alfa Romeo, „muskularny" profil upiększony przez dwa wyraźne kanty oraz ewidentnie sportowy tył ze spojlerem i ostrym kątem tylnej szyby.

Zewnątrz: idealne połączenie elegancji i sportowego charakteru
Przód pokazuje całkowicie nową interpretację klasycznej pokrywy silnika, połączoną z przednim zderzakiem z wycięciami na wloty powietrza. To stąd wyrasta cały wygląd samochodu, który łączy dynamiczną sylwetkę z wyraźnie elegancką formą. Wszystko to zostało jeszcze bardziej upiększone poprzez obróbkę pokrywy silnika i kształt reflektorów przednich. Zewnętrzna część pojazdu jest dodatkowo wykończona w stylu, który podkreśla sportowy charakter i elegancję kształtu, co uwypuklają gładkie wykończenia poziomych linii czy osłona w kształcie litery „V", która nadaje przedniej części pojazdu efekt wysokiej jakości i lekkości.

Nawet profil samochodu błyszczy wyglądem, dając wrażenie zwrotnego i silnego pojazdu. To przede wszystkim dzięki szybom, które przypominają wyglądem coupe i podkreślają dynamizm i płynność formy (m.in. dzięki ukrytym klamkom tylnych drzwi czy grze świateł nad łukami kół i na progach). Wersje Distinctive i Quadrifoglio Verde szczycą się listwą boczną z połyskującej stali (linia chromowana) przy szybach, w wyrafinowany sposób podkreślając wycięcie bocznych szyb. Boczne krawędzie zdają się wydłużać samochód, a proste linie kończące się z tyłu podkreślają wygięty kształt bryły pojazdu.

Tył, podobnie jak przód i boki, jest wyraźnie wystylizowany, by oddać charakter „muskularnego" auta dobrze trzymającego się drogi. Tył samochodu jest dodatkowo przykładem efektywnego wykorzystania przestrzeni, które objawia się szerokim oknem zamocowanym na klapie wspartej na dwóch słupkach, które wyglądem przypominają mięśnie. Na zderzaku znajduje się tablica rejestracyjna oraz, w zależności od wersji, jedna lub dwie rury wydechowe.

Należy też wspomnieć o reflektorach w Alfa Romeo Giulietta. Zarówno przednie jak i tylne wykorzystują technologię LED, która, w porównaniu ze zwykłymi żarówkami, charakteryzuje się większą jasnością, stabilnością, zmniejszonym poziomem zużycia (a w związku z tym ma także pozytywny wpływ na emisję spalin), długą żywotnością oraz znacznie szybszym czasem reakcji. Dlatego światła LED nie są tylko stylowym dodatkiem, ale także przyczyniają się do podwyższenia bezpieczeństwa i obniżenia kosztów.

Reflektory wyposażone są ponadto w funkcję oświetlenia dziennego (Daytime Running Light), która automatycznie włącza określone światła w momencie włączenia zapłonu, aby zapewnić pełną widoczność w ciągu dnia zachowując niskie zużycie energii oraz zapewniając długą żywotność (ta funkcja stosuje się do europejskiego standardu, który wejdzie w życie w roku 2012).

Przednie reflektory są dostępne w dwóch wersjach: reflektory halogenowe, jako standard lub opcjonalnie podwójne reflektory ksenonowe z system AFS z emisją światła o lepszej jakości, doskonałą wydajnością podczas każdych warunków pogodowych oraz dłuższą żywotnością (trzykrotnie jaśniejsze i wytrzymalsze w porównaniu ze zwykłymi reflektorami z lampami halogenowymi). System AFS zapewnia natomiast maksymalną widoczność i bezpieczeństwo nawet przy zakrętach i w ciasnych narożnikach, co pozwala skierować promienie świetlne w stronę, w którą skręca Giulietta maksymalnie do 15°.

Zaawansowane wnętrza dla maksymalnej wygody za kierownicą
Wewnętrzna przestrzeń została obmyślona i zaprojektowana by zagwarantować jak najwięcej miejsca dla pasażerów, jak najwyższą przyjemność i komfort jazdy, tak by każda podróż - długa czy krótka - dostarczała przyjemnych wrażeń dla pasażerów Alfy Romeo Giulietta. Co więcej, przestrzeń samochodu została obmyślona tak, by mogła być praktycznie używana przez klientów, podczas gdy wybrane materiały zapewniają najwyższą jakość, trwałość oraz wydajność oraz wyrażają najważniejsze aspekty włoskiego stylu.

Nowy samochód podkreśla w szczególności koncept lekkości, co pokazują proste linie i deska rozdzielcza rozłożona poziomo, dodające całości dynamizmu. Dodatkowo, dzięki zaawansowanej ergonomii w projektowaniu wnętrza, każdy przycisk jest umieszczony w odpowiednim miejscu: te najważniejsze znajdują się koło siebie w samym środku deski rozdzielczej i posiadają wygląd rodem z 8C Competizione, zapewniając jednocześnie prosty i szybki dostęp.

System nawigacji z wysuwanym ekranem, umieszczony na górze deski rozdzielczej, pozwala na bezpieczne wyświetlenie trasy lub parametrów operujących ustawionych przez system Alfa DNA bez konieczności odrywania wzroku od drogi.

Wnętrze dopełniają wygodne siedzenia zapewniające pełny komfort jazdy, niezależnie od długości podróży. W różnych miejscach w okolicach fotela pasażera znajdują się praktyczne otwarte schowki: przed dźwignią skrzyni biegów, na środkowej konsoli i w wewnętrznej części drzwi. Zamknięte schowki - w zależności od wersji pojazdu - znajdują się na górze deski rozdzielczej, pod deską naprzeciwko siedzenia pasażera (chłodzony za pomocą dwustrefowej klimatyzacji) oraz w przednim i tylnym podłokietniku.

Jeśli chodzi o kolory i tkaniny, wersja Progression prezentuje wyraźnie nowoczesny wygląd. Czarny kolor w niższych częściach współgra z metalicznym szarym na suficie, bokach, wkładkach deski rozdzielczej i kierownicy. Siedzenia wyglądają nowocześnie i sportowo, co podkreśla, trójwymiarowy wzór plastra miodu.

W wersji Distinctive, wnętrze samochodu wyróżnia się połączeniem czarnego i metalicznego szarego na wkładkach deski rozdzielczej (dostępnych także w dwóch innych kolorach, białym i czerwonym Alfa lub w matowym, wypolerowanym aluminium). W przeciwieństwie do wersji Progression, siedzenia są wyłożone zaawansowaną technologicznie tkaniną, przedstawiającą poziome łączenie w dwóch kolorach (czarny i metaliczny szary). Skórzana kierownica uwydatnia matowy, czarny panel, a wkładki na drzwiach i powłoka na skrzyni biegów są błyszcząco czarne.

Siedzenia są dostępne (w kolorach czarny, czerwony, skórzany lub szary) w dwóch różnych opcjach: perforowana skóra ze środkowym 'cannelloni' bądź skóra tkana w stylu 8C Competizione.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama