/  /  /  /  / Rok sukcesów marki Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena71 300 zł - 113 000 zł (aktualizacja: 2016-07-15)
Emisja CO2103 g/km - 157 g/km
Żużycie paliwa3,9 L/100km - 6,8 L/100km
 

Rok sukcesów marki Alfa Romeo

Alfa Romeo|
null
© Alfa Romeo
nullnullnull

Alfa Romeo Giulietta podbiła z miejsca serca szerokiej i zróżnicowanej klienteli. Nabywca Giulietty ma przeciętnie 40 lat i wykształcenie średnie/wyższe, a jedna piąta kupujących stanowią kobiety.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Rok 2011 był bardzo pomyślny dla marki Alfa Romeo, której udział rynkowy w Europie dzięki sukcesowi modelu Giulietta wzrósł z 0,8 do 1%. Giulietta osiągnęła odpowiednio: w Europie udział w rynku na poziomie 2,8% oraz we Włoszech aż 14,5% w segmencie hatchbacków. Jest to najlepszy jak dotąd uzyskany wynik przez Alfę Romeo w tym segmencie rynkowym.

Konkrety są następujące: w roku 2011 zarejestrowano około 80 000 samochodów Giulietta w Europie, z czego 45% (około 35 000) w samych tylko Włoszech.

Najwyższą liczbę rejestracji na rynkach zagranicznych Alfa Romeo Giulietta osiągnęła we Francji (ponad 9 200 sztuk), Wielkiej Brytanii (ponad 7 000) oraz w Niemczech (ponad 6 300 sztuk).

Te marki zwiększyły sprzedaż w Europie

W Polsce klienci zakupili 927 sztuk tego modelu, a marka Alfa Romeo odnotowała wzrost sprzedaży o 38%.  Od czasu premiery napływające z całego świata zamówienia opiewają już na niemal 140 000 pojazdów.

Preferowane są wersje modelowe droższe, ale bardzo dobrze wyposażone (Distinctive i Exclusive), które wybiera około 90% klientów.

Jaki będzie rok 2012 dla Fiata w Polsce?

Pod względem jednostek napędowych, powodzeniem cieszą się wersje o wyższej mocy. I tak przykładowo silnik 1.4 MutiAir o mocy 170 KM stanowi 15% zamówień, tj. 7 razy więcej niż przeciętna dla segmentu w tej kategorii mocy.

Najpopularniejszym silnikiem pozostaje wciąż 105-konny MulitiJet 1.6, montowany w 35% sprzedawanych samochodów.

Najczęściej wybieranym kolorem nadwozia jest biały Ghiaccio White, zapamiętany zapewne z reklam multimedialnych, który cieszy się popularnością 35% nabywców, podczas gdy kolor czerwony (tak „esencjonalny" dla gamy markowej Alfy), stanowi około 6% sprzedaży.

Mówiąc o kolorze czerwonym, należy podkreślić zainteresowanie pakietami sportowymi w gamie Giulietty, które zamawia prawie połowa spośród klientów kupujących wersje modelowe Distinctive i  Exclusive.

Alfa Romeo Giulietta podbiła z miejsca serca szerokiej i zróżnicowanej klienteli. Nabywca Giulietty ma przeciętnie 40 lat i wykształcenie średnie/wyższe, a jedna piąta kupujących stanowią kobiety (zgodnie z ogólnym trendem rynkowym).

Osoby posiadające rodzinę stanowią nieco ponad połowę użytkowników: w porównaniu ze średnią segmentu wynoszącą 20%. Ostatnie dwie wartości ilustrują swoistą inwersję trendu docelowego Alfy Romeo, co świadczy o wielkim uznaniu klienteli dla elegancji i funkcjonalności tego samochodu.

Trzeba zaznaczyć, że Giulietta ceniona jest nie tylko przez klientów, jako że już od chwili debiutu zyskała szereg nagród i wyróżnień od prasy krajowej i światowej.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama