/  /  / Giulietta
Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena71 300 zł - 113 000 zł (aktualizacja: 2016-07-15)
Emisja CO2103 g/km - 157 g/km
Żużycie paliwa3,9 L/100km - 6,8 L/100km
 
null
© Alfa Romeo
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Następczyni modelu 147, Alfa Romeo Giulietta, kompakt klasy premium, zaprezentowany w 2010 roku na stulecie marki nie jest pierwszym autem koncernu o tej nazwie. Nawiązuje ona do gamy produkowanych począwszy od połowy lat pięćdziesiątych samochodów sportowych.  Jednak mimo nawiązań stylistycznych do tych klasycznych sportowych aut nowa Giulietta, montowana we włoskim Cassino, znacznie się od nich różni, nie tylko z racji czasów w których została stworzona ale i swojego przeznaczenia, jest bowiem pięciodrzwiowym autem segmentu C. Podobnie jak rzecz się  ma do większości Alf, również obok Giulietty nikt raczej nie przechodzi obojętnie. O gustach się nie dyskutuje, jednak te zdają się sprzyjać autu rodem z Włoch, co potwierdzają wyniki konkursu „Design Award”, organizowanego przez niemiecki „Auto Bild”, w którym kompaktowa Alfa zdobyła pierwsze miejsce w swojej klasie. Z pewnością aby zaakcentować niebanalny wygląd auta, o udział w jego promocji poproszono hollywoodzką aktorkę Umę Thurman. Aby tak dobrze wyglądający samochód zapewniał odpowiednie osiągi i bezpieczeństwo skonstruowany został na nowoczesnej platformie o nazwie „Compact”. Jak podaje producent łączy ona w sobie lekkość i wytrzymałość, a to dzięki połączeniu takich materiałów jak aluminium, czy wysoce wytrzymała stal.

Alfa Romeo segmentu „C”, występująca jedynie jako pięciodrzwiowy hatchback,  mierzy sobie1798 mm szerokości, 1465 mm wysokości, a to wszystko przy 4351 mm długości, co sprawia, iż gabarytami przewyższa choćby ikonę segmentu- Volkswagena Golfa. Giulietta napędzana może być turbodoładowanymi silnikami benzynowymi o pojemnościach 1400 cm3 (dwa warianty mocy: 120km oraz 170 KM) oraz 1800 cm3 (235 KM), a także silnikami Diesla o pojemności 1600 cm3 ( 105 oraz 170 KM- ten wariant wygrał prestiżowy konkurs „Engine of the year 2010”).

Do bogatego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa zaliczamy takie elementy wyposażenia seryjnego włoskiego auta jak kurtyny chroniące głowy podróżujących, boczne poduszki powietrzne chroniące kierowcę oraz pasażera przedniego siedzenia, jak również czołowe poduszki  powietrzne, z możliwością ich dezaktywacji w razie zaistniałej potrzeby. O bezpieczeństwo czynne użytkowników modelu dba, oprócz zapewniającej zwinność i dynamikę konstrukcji pojazdu, również system kontroli trakcji VDC. Jeśli jednak systemy zastosowane w celu uniknięcia wypadku okazały by się niewystarczające, Alfa Romeo Giulietta potrafi, z wykorzystaniem wymienionych elementów wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa biernego skutecznie chronić swoich pasażerów, co potwierdza test Euro NCAP przyznający Alfie średnią ocenę 87 punktów na 100 możliwych do zdobycia oraz pięć gwiazdek

Kompaktowa Alfa Romeo rywalizuje na niełatwym rynku kompaktów klasy premium. Wymienić tutaj można takich jej konkurentów jak Audi A3, Volkswagen Golf, Ford Focus, Opel Astra IV czy choćby kuzynka z koncernu Fiat- Lancia Delta.
 

Giulietta najczęściej porównywana z

Reklama