/  /  / Punto Evo
Abarth Punto

Abarth Punto Evo

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Podobnie jak AMG jest oficjalnym tunerem marki Mercedes, tak Abarth Fiata. Powstałe w 1949 roku przedsiębiorstwo, zajmowało się na przestrzeni lat polepszaniem osiągów samochodów fabrycznych, produkowanych głównie przez Fiata, a w 1971r. stało się oficjalnie częścią włoskiego koncernu. Spod dachu marki ze skorpionem w logo wyjeżdżały również wersje samochodów przygotowane do rajdów. Jednak mimo bogatej historii marki Abarth, przez wiele lat było o nim cicho,  a logo marki sygnowane były jedynie niektóre serie specjalne modeli fiata. W 2007 roku włoski koncern postanowił otworzyć nowy rozdział w historii Abartha, przywracając go do życia, poprzez model Abarth Grande Punto, który stanowił sportową odmianę Fiata o tej samej nazwie. Modele różniły się sztywnością zawieszenia, odpornością na "ostrzejszą" jazdę, detalami nadwozia oraz mocą silnika. Gdy Fiat zaprezentował model Punto Evo, będący odświeżoną wersją Grande Punto, również Abarth przedstawił swoją wizję auta segmentu B.

Patrząc na Abartha nie mamy problemu ze stwierdzeniem, od jakiego modelu się wywodzi. Różnice w wyglądzie między nim, a pierwotnym produktem Fiata nie są bowiem tak znaczne, aby identyfikacja "dawcy" była niemożliwa, oddać jednak należy sprawiedliwość, iż da się zaobserwować sporo różnic, które czynią auto bardziej sportowym. Pierwsze co rzuca się w oczy to charakterystyczne dla marki ze skorpionem w logo malowanie karoserii z pasem nad progami, zawierającym nazwę marki. Inne, większe są wloty powietrza w przednim spojlerze, większe są również felgi, obute w niskoprofilowe opony.  Punto Evo mierzy 4065mm długości i tyle samo mierzy sobie Abarth, jest on jednak sporo szerszy (1726mm), różni się również większym rozstawem kół tak z przodu (1483mm), jak i z tyłu (1471). Wysokość obu aut jest taka sama. W porównaniu do swojej cywilnej odmiany, Abarth schudł o 80kg, ważąc 1075kg. Oprócz zmienionych proporcji oraz elementów technicznych zawieszenia, hamulców, jak i elementów stylistycznych wewnętrznych i na zewnątrz, różne są także moce silników obu aut, których turbodoładowane wersje montowane w Abarthach uzyskują o kilkadziesiąt koni mechanicznych więcej.

Abarth Punto Evo posiada pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego. W aucie tym znajdziemy takie elementy, jak ABS z systemem elektronicznego rozdziału siły hamowania, system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania silnikiem- MSR, hydrauliczne wspomaganie hamowania awaryjnego- HBA, system zapobiegający uślizgowi kół podczas przyspieszania- ASR, oraz system wspomagający jazdę pod górę lub z góry Hill Holder, jak również TTC (Torque Transfer Control). Podobnie bogate wyposażenie Punto Evo oferuje w zakresie bezpieczeństwa biernego. Kabina wyposażona została w takie elementy jak poduszki powietrzne czołowe kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa kierowcy, boczne poduszki dla podróżujących z przodu oraz kurtyny powietrzne.

Konkurentami Abartha Punto Evo są takie auta jak Opel Corsa OPC, Renault Clio Sport, Seat Ibiza Cupra, Ford Fiesta ST, czy Mitsubishi Colt Ralliart.
 

Punto Evo najczęściej porównywany z

Abarth 500
Abarth 500
Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Audi A1
Audi A1
Ford Focus
Ford Focus
Peugeot 208
Peugeot 208
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Reklama