/  /  / 500C
Abarth 500C

Abarth 500C

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Mini
Cena79 900 zł - 114 900 zł (aktualizacja: 2016-06-08)
Emisja CO2134 g/km - 139 g/km
Żużycie paliwa5,8 L/100km - 6,0 L/100km
 
null
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Reaktywowany w 2007 roku przez Fiata Abarth, jako pierwszym zajął się modelem Grande Punto włoskiej marki, jednak w obliczu sukcesu modelu 500 kwestią czasu było, aż oficjalny tuner  koncernu z Turynu zajmie się ulepszaniem auta klasy A. Abarth 500 pojawił się w roku 2008, stanowiąc najmocniejszą wersję "pięćsetki". W dwa lata później, po zaprezentowaniu wersji modelu 500 z odsuwanym, tekstylnym dachem, również Abarth prezentuje model 500C, oczywiście o dużo większej mocy niż jego kuzyn spod znaku Fiata.

Na pierwszy rzut oka Abarth różni się od Fiata charakterystycznymi detalami tak malowania, jak i kształtów nadwozia. Inny jest przedni spojler, z większymi wlotami powietrza, większa są koła z niskoprofilowymi oponami. Kształt auta pozostał zasadniczo ten sam. Jednobryłowe nadwozie inspirowane kształtem historycznej pięćsetki stanowi szeroko rozpoznawalną wizytówkę. Jednak przyglądając się Abarthowi 500C dokładniej dostrzeżemy, iż w porównaniu do swojego słabszego kuzyna, auto jest szersze  (1627mm) oraz niższe (1485mm) przy niezmienionej wysokości. Długość pozostała ta sama i wynosi 3657mm. Wyposażone w silnik o pojemności 1400cm3 auto waży 940kg, to o ponad 60kg mniej niż Fiaty z silnikami o analogicznej pojemności, lecz zdecydowanie mniejszej mocy. Inne niż w słabszych wersjach są również hamulce oraz charakterystyka zawieszenia. Podobnie jak w Fiacie 500C również Abarth oferuje użytkownikom ciągnący się przez całą długość- od przedniej szyby, aż do klapy bagażnika- składany płócienny dach.

Wyposażenie Abartha 500C z zakresu bezpieczeństwa czynnego jest bardzo bogate, obejmuje  ABS z systemem elektronicznego rozdziału siły hamowania, system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania silnikiem- MSR, hydrauliczne wspomaganie hamowania awaryjnego- HBA, system zapobiegający uślizgowi kół podczas przyspieszania- ASR, oraz system wspomagający jazdę pod górę lub z góry Hill Holder, jak również TTC (Torque Transfer Control). Z zakresu bezpieczeństwa biernego mały Abarth oferuje takie elementy jak poduszki boczne i czołowe kierowcy i pasażera, poduszkę chroniącą kolana kierowcy oraz kurtyny powietrzne, chroniące głowy podróżujących.

Teoretycznie mały Abarth z odsuwanym dachem konkurować powinien w klasie A z najmniejszymi samochodami, jednak charakterystyczny styl, mocne silniki, sportowy charakter powodują, iż naturalnym rywalem dla tego modelu wydaje się być Mini.
 

500C najczęściej porównywany z

Abarth 500
Abarth 500
Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500C
Fiat 500C
MINI Countryman
MINI Countryman
Toyota GT 86
Toyota GT 86
Reklama